Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jutro debiut nowego operatora w sieci ZKM Gdynia

infobus
31.12.2018 11:30
0 Komentarzy

Od jutra, 1 stycznia 2019 r. zmieni się operator sopockich linii 177 i 187. Zadanie to przejmie od Warbusa BP Tour z Bełżyc. To oznacza debiut nowego przewoźnika w sieci organizowanej przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni.

Linie 177 i 187 gdyński ZKM organizuje w ramach porozumienia komunalnego z Sopotem. Nowy kontrakt na obsługę tych połączeń będzie obowiązywał od 1 stycznia 2019 r. do końca grudnia 2023 r. W tym okresie ma zostać wykonana praca eksploatacyjna w wymiarze 1 272 452 wzkm. ZKM jak to ma w zwyczaju przy kilkuletnich umowach zastrzegł sobie możliwość zwiększenia tego wolumenu. Urzędnicy dali sobie prawo udzielenia zamówienia uzupełniającego o wartości nie przekraczającej 20% kontraktu podstawowego.

Do obsługi tego zlecenia ZKM wymagał od przewoźnika dysponowania min. czterema autobusami klasy MAXI. Docelowo dwa, które będą przypisane do brygad całodziennych muszą być fabrycznie nowe. Pozostałe muszą być nie starsze niż z 2007 roku. Muszą to być konstrukcje z nadwoziami o długości 11,5 – 13,5 m oraz posiadające silniki o mocy min. 240 KM. Każdy z nich musi umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Przynajmniej 25 foteli ma być stałych. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia. Miasto daje operatorowi pewną dowolność w doborze układu drzwi. Może to być układ 1-2-2 lub 2-2-2. Przewidziano kilkumiesięczny okres przejściowy, w którym ZKM dopuścił wykorzystanie tymczasowo autobusów o niższym standardzie.

W połowie października poznaliśmy przewoźników, którzy postanowili zawalczyć o ten pakiet. Pisaliśmy o tym tutaj. Najtańszy okazał się BP Tour, który zaoferował swoje usługi po stawce początkowej 6,75 zł/wzkm netto. By to o 5 gr netto więcej w stosunku do szacunków ZKM. Poszukano jednak dodatkowych pieniędzy i pod koniec listopada zdecydowano się o wyborze oferty lubelskiej firmy. Z kolei 4 grudnia podpisano umowę.

BP Tour początkowo skieruje do Sopotu sześć jedenastoletnich Solarisów Urbino 12- cztery liniowe i dwa w charakterze rezerwy. Przewoźnik pozyskał je od Mobilisu, któremu od pół roku te autobusy są już niepotrzebne.

Po upływie okresu przejściowego przynajmniej dwa Solarisy powinny zniknąć z linii Sopockich. Ich miejsce zajmą dwa nowe autobusy. Czy będą to Mercedesy? BP Tour wydaje się, że ma jeszcze chwilę na ostateczny wybór.

Komentarze