TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jutro debiut Autosanów Michalczewskiego w Radomiu
INFOBUS.PL - Opublikowano: 31.07.2018 18:00:34 1 komentarz
Jutro debiut Autosanów Michalczewskiego w Radomiu

Jutro, 1 sierpnia firma Michalczewski zaczyna obsługę kolejnego, niespełna dziesięcioletniego kontraktu przewozowego w Radomiu. Cztery Autosany SanCity 12LF wyjadą jutro na linię nr 2. Sprawdzamy jakie są pierwsze miejskie "bociany" dla Radomia.

Przypomnijmy, że Michalczewski przez kolejne lata będzie operatorem radomskich linii 1, 2, 5, 6 i 26. To efekt podpisanej w ubiegłym roku umowy z Miejskim Zarządem Dróg i Komunikacji na niespełna dziesięcioletnią obsługę tych połączeń. Początkowo spółka będzie inkasowała 5,19 zł/wzkm netto za swoje przewozy. Do obsługi kontraktu radomska firma wybrała pojazdy produkcji Autosana. W grudniu ubiegłego podpisano umowę z producentem "bocianów" na dostawę 28 egzemplarzy SanCity 12LF. Pierwsze pięć sztuk dotarło już do radomskiej bazy Michalczewskiego. Jutro cztery z nich zadebiutują na linii nr 2. Czas więc przyjrzeć się im bliżej.

Każdy SanCity 12LF w wersji radomskiej umożliwia podróż 106 pasażerom, w tym 26 na fotelach typu Kiel Ideo. Na życzenie firmy Michalczewski siedzenia obito tapicerką, którą znamy już z jej wrocławskich MAN-ów i Solarisów Alpino. Z niskiej podłogi jest dostępnych dziewięć siedzeń. Niestety wśród nich jest jeden półtorak, który zlokalizowano przy trzecich drzwiach. Naszym zdaniem to nienajlepszy pomysł i kolejny raz na to zwracamy uwagę.

Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych autobusów jest możliwe dzięki trzem drzwiom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE. Dosyć dobrym pomysłem jest zastosowanie dzwonka, którego brzmienie znamy m.in. z pojazdów krakowskiego MPK czy lubelskich Autosanów. Kolejnym nowym rozwiązaniem w radomskich autobusach są poręcze. Michalczewski postawił na wykonane ze stali nierdzewnej, które dodatkowo wyposażono w diodowe podświetlenie. Daje to naprawdę zadowalający efekt.

Pora zajrzeć w serce radomskich "bocianów". Jest nim silnik Cummins ISB6.7E6 280B. To niespełna siedmiolitrowa jednostka napędowa o mocy 204 kW i 1082 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Została ona zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D854.6 Diwa 6. Przekładnia jest ustawiona na tryb Eco. Wbrew mylącej nazwie zapewnia całkiem niezłe i przede wszystkim płynne przyspieszenie oraz zmianę biegów. Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to zależna typu RL82A. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Aerosphere o mocy chłodniczej 25 kW. Naturalną wentylację zapewnia sześć okien przesuwnych, wentylatory dachowe oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring firmy GenesisMobo. Pasażerowie mają dostęp do dwóch gniazd z portami USB.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus. Część to urządzenia kupione przez firmę Michalczewski. Większość jednak została przewoźnikowi udostępniona przez MZDiK. Każdy z “bocianów" jest wyposażony w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice. Za kabiną kierowcy mamy monitor LCD ETM23. Z kolei przed drugimi drzwiami znajdziemy LED typu ETL416120. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer SRG3100P.

Radomskie Autosany prezentują się dosyć przyzwoicie. Dobrze dobrana kolorystyka wnętrza, wygodne fotele Kiel, nowość w postaci diodowo podświetlanych poręczy, a także niżej zamontowany boczny wyświetlacz powoduje, że autobusy należy ocenić mimo wszystko pozytywnie. Michalczewski dobrze się przygotował do kolejnego kontraktu komunikacyjnego w swoim rodzimym mieście.

Kolejne Autosany powinny zostać włączone do ruchu w dwóch transzach. Od 11 sierpnia zaplanowano wprowadzenie je na linie 1, 6 i 26. Cały pakiet ma zostać objęty 21 sierpnia, kiedy to do obsługi zostanie włączona linia nr 5.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZDiK Radom
Michalczewski
Autosan
  • Kamil Nowakowski – 31.07.2018

    SanCity niczym Solbus, u prywatnego szybciej odpadną plastiki z tego SolariSolbusowegoAutosana :v

  • Artur Bratuś – 31.07.2018

    Mogli by popracować nad deska rozdzielcza kierowcy. Późny prl.

  • Robert Bojke – 31.07.2018

    Co ma prl do niemieckiej deski VDO?!

  • Karol David Bil – 31.07.2018

    10 lat ma wytrzymac ten piekny bocian ? Po 300 tys bedzie wiecej stal niz jezdzil czy sie myle ?

  • tantus – 01.08.2018

    @Karol David Bil: Jakoś w Lublinie jeżdżą już 8 lat i nic poważnego im się nie dzieje. No, chyba że Radom to jakieś specjalne miejsce w kosmosie, gdzie załamuje się czasoprzestrzeń...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....