Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jubileusz Ursusa w Lublinie. Piąta umowa

infobus
09.07.2018 12:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Ursus zalicza mały jubileusz w Lublinie. 5 lipca Zarząd Transportu Miejskiego podpisał z producentem umowę na dostawę 10 trolejbusów klasy MAXI. To piąte lubelskie zamówienie, które Ursus dopisze do swojego portfolio. style=”text-align: justify;”>Na początku przypomnijmy drogę Ursusa do tego jubileuszu. Kolejny przetarg na dostawę trolejbusów dla Lublina ogłoszono w połowie lutego. Miasto chciało wyłonić dostawcę 10 trolejbusów klasy MAXI. Pojazdy muszą posiadać baterie o pojemności min. 40 kWh, dzięki którym możliwe ma być pokonanie przez trolejbusy dystansu min. 10 km na napędzie autonomicznym. Szczegółowo wymagania ZTM wobec nowych nabytków opisaliśmy tutaj. Dostawa ma zostać zrealizowana do 2 września 2019 r. style=”text-align: justify;”>13 kwietnia upłynął termin składania ofert. Lubelscy urzędnicy na zakup trolejbusów przygotowali 18450 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego założono na poziomie 1500 000 PLN netto. Mimo bardzo korzystnego dla producentów terminu dostawy wycena ta stała w opozycji do wysokich wymagań ZTM. Ale ciężko tu kogokolwiek winić, skoro budżet był kalkulowany w zupełnie innych realiach. style=”text-align: justify;”>Obie oferty, które wpłynęły w postępowaniu przewyższały lubelskie szacunki. Pierwszą, lecz droższą przedstawił Solaris. Producent z Bolechowa był gotów wykonać zamówienie za 23 370 000 PLN brutto. Jeden “jamnik z szelkami” został więc wyceniony na 1 900 000 PLN netto. Tańszy był Ursus. Propozycja lubelskiego producenta opiewa na 21 734 100 PLN brutto. Jeden trolejbus CS12LFT kosztowałby ZTM 1 767 000 PLN netto. style=”text-align: justify;”>Niespełna dwa miesiące warzyły się losy przetargu. Miasto dokonało pewnych zmian w budżecie i znalazło dodatkowe środki, dzięki którym możliwe było rozstrzygnięcie przetargu. 7 czerwca ZTM jako zwycięzcę wskazał Ursusa. Producent z Lublina górował nad Solarisem praktycznie we wszystkich punktowanych kryteriach. Jedynie pod względem zużycia energii trolejbusy Ursusa okazały się gorsze od tych z fabryki w Bolechowie. Nie miało to jednak żadnego znaczenia, gdyż lubelski producent ostatecznie zdobył 98,29 pkt wobec 90,42 pkt dla Solarisa. style=”text-align: justify;”>Miesiąc trwały formalności, bez których niemożliwe było zawarcie umowy. 5 lipca ZTM podpisał z Ursusem umowę. style=”text-align: justify;”>To piąte lubelskie zamówienie dla producenta. W latach 2013 – 2015 Ursus dostarczył miasty 38 trolejbusów T701.16, co było debiutem producenta na rynku pojazdów komunikacji miejskiej. Na kolejne kontrakty z Lublina trzeba było trochę poczekać. Obecnie Ursus jest w trakcie realizacji łącznie 3 zamówień dla miasta. To 15 przegubowych trolejbusów CS18LFT oraz 18 autobusów CS12LF- 8 dla ZTM i 10 dla MPK. „

Komentarze