TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jest przetarg na nowego podwykonawcę dla MPK Wrocław!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.03.2019 16:00:24
Jest przetarg na nowego podwykonawcę dla MPK Wrocław!

Od dziś, 19 marca wrocławskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne oficjalnie szuka nowego podwykonawcy, który obsłuży kilka linii autobusowych. Wciąż czekamy na SIWZ jednego z najciekawszych przetargów liniowych w tym roku. Wybrany przez spółkę przewoźnik wystartuje 1 września.

Pomysł ze zlecaniem przewozów przez komunalnego przewoźnika zewnętrznej firmie nie jest nowy. Z taką sytuacją mamy do czynienia między innymi w Lublinie czy Gdańsku. Jednak to we Wrocławiu mamy do czynienia z dotychczas największym tego typu zleceniem w Polsce. Dzięki temu w czerwcu 2015 r. na wybrane przez MPK linie wyjechała radomska firma Michalczewski. Kontrakt między miejskim a prywatnym przewoźnikiem trwa do 2025 r. Dwa lata później dokonano jego rozszerzenia o kolejne zadania przewozowe.

Obecnie Michalczewski obsługuje zadania przewozowe wskazane przez MPK przy pomocy łącznie 80 autobusów- 73 MAN-ów (43 Lion'sy City G, 30 sztuk Lion'sów City A37) oraz siedmiu Solarisów Urbino 8,6. Na linie wyjeżdżają maksymalnie 74 autobusy, a rocznie wykonują one pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 4,5 - 4,6 mln wzkm.

Półtora miesiąca temu pojawiła się informacja, że wrocławska spółka poszuka nowego wykonawcy.

"Rzeczywiście gdyby nie zakupy nowych 50 autobusów nie moglibyśmy zrealizować tego nowego programu autobusowego. Jednocześnie będziemy też podejmować współpracę z nowym podwykonawcą, którego poszukamy i wyłonimy w drodze przetargu. Przetarg rozpocznie się już w lutym, tak żeby ten podwykonawca już we wrześniu mógł rozpocząć swoją pracę przewozową." - mówiła Jolanata Szczepańska, prezes MPK Wrocław.

Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć nowy podwykonawca MPK musiałby podstawić ok. 30 - 40 autobusów. A to by oznaczało przewozy w wymiarze ok. 1,9 - 2,5 mln wzkm rocznie. To dosyć duże zlecenie jak na polskie realia. Okazuje się, że byliśmy bardzo blisko.

Bitwa wrocławska: czas, start!
Od dziś miejski przewoźnik już oficjalnie szuka kolejnej firmy, która będzie na jego zlecenie wykonywać przewozy. SIWZ na razie brak, więc musimy bazować na ogłoszeniu o zamówieniu. MPK szuka przewoźnika, który będzie obsługiwał wybrane linii przy wykorzystaniu 36 autobusów oraz będzie dysponował przynajmniej czterema rezerwowymi. Połowa to będą pojazdy przegubowe, natomiast reszta to autobusy klasy MAXI.

Przewozy będą wykonywane przez pięć i pół roku- od 1 września 2019 r. do końca lutego 2025 r. Na razie przypuszczamy, że praca eksploatacyjna w skali roku będzie oscylowała na poziomie 2,2 - 2,3 mln wzkm. A to powinno dać przewozy w trakcie niespełna szećioletniego kontraktu w wymiarze do maksymalnie ok. 12,7 mln wzkm.

Mamy praktycznie koniec marca, a nowy podwykonawca MPK miałby wystartować już we wrześniu. Przypuszczamy więc, że miejska spółka dopuści okres przejściowy, w którym zwycięzca będzie mógł jeździć autobusami używanymi, a docelowo fabrycznie nowymi. Pozostaje jeszcze kwestia "otoczki" czyli konkretnego kształtu przewozów, wymagań wobec kadry czy bazy. Czekamy więc niecierpliwie na SIWZ i wtedy będziemy mogli przeanalizować cały przetarg.

Jeszcze krótko o formalnościach. Termin składania ofert mija 7 maja. Każdy oferent będzie musiał zabezpieczyć swoją propozycję na 3 mln PLN. I póki co na razie tyle.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Wrocław
  • Jakub Skarżyński – 19.03.2019

    Tylko 5 lat i fabrycznie nowe autobusy? :O

  • Michał Pszczoła – 19.03.2019

    Michalczewski Ma Autobusy? 😂

  • Kamil Gonkowski – 19.03.2019

    Man ma awarie

  • Wredny autobus z Wrocławia – 19.03.2019

    Jak na lato

  • Łukasz Domański – 19.03.2019

    Michalczewski, Mobilis, Arriva, +1 😂

  • Michał Kwietniak – 19.03.2019

    Pewnie wygra to Towarzystwo niekoniecznie-AA. ;)

  • Krzysiu Kraszewski – 19.03.2019

    A nie mogą zakupić trochę hybrydowych solarisów VI Generacji ? Do MPK Wrocław.

  • Michał Zieliński – 19.03.2019

    Jak najbardziej rozsądny krok

  • Konrad Makarski – 20.03.2019

    Nie rozumiem, dlaczego przewoźnik decyduje się na szukanie podwykonawcy na tak krótki czas przed planowanym rozpoczęciem zlecenia. I dlaczego tylko niecałe 6 lat, to dość krótki okres jak na polskie warunki. Jest to ktoś w stanie wytłumaczyć?

  • Piter Ban – 20.03.2019

    No i mamy SiWZ, a tam zapis: Realizacja usług przewozowych od dnia 01.09.2019 r. do dnia zadeklarowanego w ofercie przez Wykonawcę, jednak nie dłużej niż do dnia 30.06.2020 r., może być wykonywana autobusami tymczasowymi.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....