TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jelenia Góra i Poznań podsumowują testy Mercedesów
InfoBus.pl - Opublikowano: 26.08.2020 13:00:30
Jelenia Góra i Poznań podsumowują testy Mercedesów; fot. MPK Poznań

Polscy przewoźnicy od kilku miesięcy bardzo chętnie korzystają z testów demonstracyjnych autobusów, jakie udostępniła im firma EvoBus Polska.

Łącznie demonstracyjne pojazdy Mercedes-Benz Citaro G Hybrid, Mercedes-Benz eCitaro, Mercedes-Benz Sprinter 75 pojawiły się w kilkunastu polskich miastach.

Sprawdzamy, jakie wrażenia zostawiły po sobie "elektryk" i "hybryda" w dwóch miastach: Jeleniej Górze i Poznaniu. 

Demo flota

Testy hybrydowego Citaro testy odbyły się m.in. w MPK Łódź, MPK Lublin, MPK Poznań, MZK Gorzów, czy ostatnio SPAK Szczecin. Aktualnie przebywa on w Bydgoszczy.

Elektryka z kolei można było spotkać na ulicach Warszawy, Wałbrzycha, Gdańska, Gdyni, Jeleniej Góry czy Wrocławia.

Po setkach godzin jazdy przyszedł czas na podsumowania, a te poczyniły MPK Poznań i MZK Jelenia Góra.

Hybrydowe wyniki w Poznaniu

MPK Poznań w maju i czerwcu testował przegubową hybrydę od Mercedesa. Autobus tej marki kursował na m.in. na liniach 151, 171. To zupełna nowość na ulicach Poznania, którego zdecydowany trzon taboru stanowi Solaris. Wprawdzie, miasto na razie nie ma w planach zakupu hybrydowych pojazdów, to jednak chętnie skorzystało z możliwości wypróbowania autobusu z takim napędem. Kilkutygodniowe testy Mercedesa Citaro G Hybrid wypadły pomyślnie.

Niewątpliwym plusem dla kierowców okazały się przyciemniane szyby, które ograniczały promienie słoneczne. U kierowców zapunktowało również oświetlenie zewnętrze pojazdu, a także wnętrze kabiny kierowcy. Aprobatę kierowców zyskało także intuicyjne rozmieszczenie przycisków, wygodny fotel i wyciszenie kabiny. Kierowcy chwalili wysoką jakość wykonania wnętrza autobusu oraz ciszę w czasie podróżowania. Doceniono również dynamikę pojazdu. Autobus rusza płynnie i dynamicznie, co jednocześnie nie umniejsza komfortowi podróżowania. MPK zauważyło również oszczędność w zużyciu oleju napędowego dzięki modułowi hybrydowemu oraz rekuperacji energii podczas hamowania.

Obiecujące rezultaty w Jeleniej Górze

Również w czerwcu odbywały się testy Mercedesa, ale z napędem elektrycznym. Pojazd woził pasażerów MZK Jelenia Góra. Mimo stosunkowo krótkiego - dwutygodniowego testu, MZK dokonało oceny użytkowanego pojazdu. Okazało się, że koszt obsługi Mercedesa eCitaro jest według MZK o 65% niższy, niż w przypadku autobusów zasilanych olejem napędowym. MZK podało wyniki przeprowadzonego testu eCitaro w liczbach:

- łączny przebieg 1 669,19 km,

- średnie całkowite zużycie energii - 1,11 kWh/km,

- zużycie energii na jazdę autobusu - 0,8-0,9 kWh/km,

- koszt 100 km - 49,11 PLN netto (dla autobusu zasilanego olejem napędowym koszt ten wynosi około 150,00 PLN).



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
test
Mercedes
MPK Poznań
MZK Jelenia Góra

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....