Jej Wysokość Setra S 531 DT [FILM]

infobus
05.07.2017 17:01
0 Komentarzy

6 lipca 2017 r. odbędzie się oficjalna prasowa premiera nowegodwupokładowego autobusu turystycznego Setra S 531 DT. Po ponad trzech latach odwejścia na rynek TopClass 500, teraz koncern Daimler Buses domknął jej rozwój o upgrade najwyższego modelu.

Z liczbą 2300 sprzedanych egzemplarzy od 2003 r., Setra S431DT jest wyraźnym liderem w segmencie autokarów dwupokładowych. Teraz po prawie 15latach od rozpoczęcia produkcji, luksusowy piętrowy autobus wprowadzono nową generacjępiętrowych Setr.

-„Piętrowa Setra to największy i najbardziej komfortowyautokar Daimler Buses i jednocześnie lider na tym rynku. Żaden inny dwupokładowyautobus nie jest równie wydajny, elastyczny i bezpieczny, jak Setra S 531 D.Jestem pewien, że nasz nowy pojazd będzie kontynuował sukces swojegopoprzednika „- powiedział Hartmut Schick, szef Daimler Buses.

Zmiany, zmiany

Setra S 531 DT ma ulepszoną aerodynamikę, dzięki czemu zużywado 10% mniej paliwa niż poprzednik pojazdu z serii 400. Oczywiście w zależności odzastosowania. Jak policzył Daimler, jest to równowartość kilku tysięcy litrówoleju napędowego rocznie (w zależności od przebiegu). Aby osiągnąć taki wynik (współczynnikoporu Cd = 0,35) inżynierowie zadbali o każdy detal – m.in. wycieraczka szyby przedniej na piętrze znajduje się pionowo w położeniu spoczynku, co znamy z wyścigowych bolidów.

Znakiem rozpoznawczym piętra Setry są teraz mocno zakrzywioneszyby przednie i poziome krawędzi umożliwiają przepływ powietrza wokół pojazdu.

Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa to dwupokładowa Setrawyznacza nowe standardy. To m.in. ABA 4, gdzie oprócz wcześniej dostępnychfunkcji – maksymalne hamowanie całkowite po wykryciu nieruchomych i ruchomychprzeszkód przed pojazdem – system rozpoznaje również pieszych.

Do tego dochodzi asystent bocznej ochrony, który korzysta zczujników radarowych do monitorowania pasa po prawej stronie autokaru wzdłużcałej długości pojazdu. Pomaga kierowcy i ostrzega przed pieszymi, rowerzystamilub stacjonarnymi przeszkodami. Na autostradzie służy dodatkowo jako asystent zmianypasa ruchu. Nowy dwupoziomowy zestaw marki Setra jest również wyposażony w reflektorydrogowe LED.Do tego wysoka wydajność pokładowego routera multimedialnegoumożliwia szybkie i bezprzewodowe korzystanie z usług medialnych.

Nowy model będzie nadal produkowany w fabryce EvoBus wNeu-Ulm. W 2016 r. bramy zakładu opuściło ponad 200 pięter. Ocenia się, żekażdego dnia linię produkcyjną w Neu-Ulm opuszcza jeden dwupokładowy autobus.

{https://www.youtube.com/watch?v=zfLv5IlO8x0}

Komentarze