Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jedna oferta dla MZK Zielona Góra. W tle warszawski „rodowód”?

infobus
31.08.2016 13:26
0 Komentarzy

Zielonogórski Miejski Zakład Komunikacji otrzymał jedną ofertę w przetargu na dwuletniwynajem dwóch autobusów przegubowych. Przedstawiło ją mLeasing. Czy to oznacza,że do Zielonej Góry zawitają dwa Lionsy City G, które przez 10 lat były obecnew Warszawie?

O warunkach przetargu pisaliśmy tutaj. Przypomnijmy pokrótcewymagania przewoźnika. Wynajembędzie trwał od 12 września br. i zakończy się 11 września 2018 r. Autobusyprzegubowe, w które celuje MZK muszą być pojazdami wyprodukowanymi niewcześniej niż w 2007 roku i mieć przebieg nie większy niż 850 000 km. Mają miećnadwozia o długości 18 m (+- 5%), szerokości do 2,55 m i wysokości maksymalnie3,3 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 155 pasażerom. Wejście na pokład mabyć możliwe przez nie mniej niż cztery wejścia w układzie 2-2-2-2.
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla,które spełniają przynajmniej normę Euro 3. Jednostka ma mieć powyżej 260 kW.Silnik zostanie zblokowany z automatyczną, przynajmniej trzybiegową skrzyniąbiegów. Most napędowy ma mieć przełożenie dobrane pod kątem redukcji spalaniapaliwa. Komora silnika ma być wyposażona w układ detekcji oraz gaszenia pożaru.
Ofertymożna było składać do 26 sierpnia. Następnie MZK dało sobie do 30 dni naanalizę otrzymanych propozycji. Autobusy mają zostać przekazane zielonogórskiejspółce w ciągu siedmiu dni od podpisania umowy.

Spółka potrzebowała jedynie dwóch dni nasprawdzenie jedynej propozycji, którą otrzymała. Przedstawiło ją mLeasing. ZBiuletynu Zamówień Publicznych wynika, że MZK zaakceptowało tą ofertę. Nieujawniono na razie także ceny na jaką opiewa transakcja.

Jakie autobusy zatem na dwa lata trafią doZielonej Góry? Na rynku pojazdów używanych, szczególnie sprowadzanych z zagranicy ciężko trafić na takie, które byspełniały wymagania komunalnego przewoźnika. Czy zatem będą to dwa MAN’y NG363 Lion’s City G,które wcześniej były eksploatowane przez spółkę Michalczewski w Warszawie i powygaśnięciu umów z ZTM trafiły do producenta?

Wydaje się to wielce prawdopodobne. Pewnympotwierdzeniem może być okoliczność, iż 19 autobusów tego typu leasinguje odspółki zależnej mBanku radomskie MPK. Poczekajmy, choć nie potrwa to długo.

Komentarze