TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jeden design spod znaku MAN
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 19.08.2008 21:54:05 6 komentarzy
Jeden design spod znaku MAN

Podczas lipcowej konferencji w Augsburgu MAN zaprezentowany nowy ujednolicony wygląd autobusów z rodziny MAN. Zmiany dotyczą także samego loga produktowego autobusów MAN.

Wzorem do wprowadzenia delikatnych, ujednoliconych zmian stylistycznych w całej rodzinie jest miejski model MAN Lion`s City, który został opracowany w 2004 roku Wówczas nadano mu samodzielny i bardzo nowoczesny wizerunek. Nowoczesna sylwetka obydwu modeli została wyróżniona renomowaną nagrodą iF, a modelowi solo przyznano tytuł „Autobusu 2005 roku”. Obok generalnej zmiany detali i w całości bardziej atrakcyjnej i plastycznie uformowanej sylwetki pojazdu odznaczają się one całkowicie nowym, zapożyczonym od autobusów turystycznych wyglądem tyłu. Zastosowano tutaj sięgające daleko w głąb klapy silnika elementy oświetlenia, jak również duże, sięgające od linii dachu powierzchnie okien, które są bardzo łatwe do umycia i tworzą harmonijną i gładką powierzchnię boczną. Najbardziej rzucającą się w oczy częścią tego nowoczesnego wyglądu autobusu MAN jest dolny pas podokienny ściany przedniej, która za sprawą zaznaczonych, lakierowanych żebrami kratek atrapy chłodnicy łączy tradycję i nowoczesność.

Mniejszy lew…

Ta charakterystyczna dla marki autobusu i bardzo pozytywnie przyjęta na rynku ściana czołowa do czasu targów IAA 2008 zostanie wprowadzona do wszystkich modeli firmy MAN jako wyraźny element wzoru i rozpoznawalna cecha. Po raz pierwszy tworzy ona dopasowane i zmodernizowane logo firmy MAN, które również graficznie potwierdza wysoką ocenę, jaką uzyskuje marka czołowego koncernu produkującego pojazdy użytkowe.

Ponadto na ścianie przedniej pojawi się odświeżone logo, które będzie składało się z nieco zmniejszonego symbolu 'Lwa z Braunszweigu', zwieńczonego u góry nowo zaprojektowanym i nieco większym napisem MAN. Całość została wykonana w chromie dla podkreślenia znaczenia marki.

Zmiany w turystycznych

Nowy wygląd przedniej ściany otrzymają oprócz autobusów turystycznych MAN Lion’s Coach i Lion’s Coach Supreme również wersje udanej serii autobusów MAN Lion’s Regio, którym właśnie w końcu czerwca po raz czwarty z rzędu czytelnicy wydawnictwa ETM (Niemcy) przyznali tytuł „Autobusu roku“. Dzięki temu jeszcze raz zostanie podkreślone techniczne podobieństwo modelu do autobusów turystycznych tej marki, a wysoka jakość wzoru będzie zachęcać do zakupu. W topowym modelu autobusu turystycznego Lion’s Coach Supreme ściana przednia ta obok ozdobnych żeber posiada dodatkowo wysokiej jakości osłonę chromową przechodzącą wzdłuż górnego jej zakończenia, która podkreśla szczególne wymagania tego autobusu turystycznego. W połączeniu ze świecącym sierpem podpory B i zmienionym dziobem w części dachowej stwarza ona szlachetny i dopasowany wygląd wysokiej klasy autobusu Lion’s Coach Supreme. Ponadto model Lion’s Coach Supreme jako dodatkową cechę rozpoznawczą rodziny przejmuje typowe dla autobusów MAN filary A w kolorze skóry, biegnące elegancko od fasety dachu do dziobu.

Zmiany w „Low Entry”

Jako trzeci model do aktualnego wyglądu marki zostanie dopasowany zapowiedziany również w 2004 roku semi-niskopokładowy autobus miejski MAN Lion’s City LE z fabryki w Ankarze. Na jego funkcje będzie wskazywać już nazwa: Lion’s City LE, tak jak „Low Entry”(niskie wejście). Standardowy autobus Lion’s City LE Ü, dostępny jako autobus miejski, ale też jako autobus podmiejski / regionalny wyposażony w konwencjonalną tylny most napędowy został pod każdym względem upodobniony do swojego niskopodłogowego brata Lion’s City. Budując kabinę wewnętrzną oraz przygotowując stanowisko pracy kierowcy, wykorzystano najnowszą wiedzę z zakresu ergonomii, starannie przy tym dopasowano wiele szczegółów ich wyglądu. Podobnie jak wóz niskopodłogowy autobus Lion’s City LE może być wyposażony w dotychczas używane własne stanowisko kierowcy firmy MAN, co do tej pory wykorzystano w ponad 40 procentach pojazdów. Ponadto zastosowano wiele ulepszeń wewnątrz pojazdu, dzięki czemu pojazd ten dodatkowo zyskuje na atrakcyjności dla stojących przed wyborem autobusów operatorów, dla których ważne są i koszt, i zalety pojazdów.

Obok, w większości identycznego jak w pojazdach niskopodłogowych, wyglądu od przodu, na który wpływa jedynie większa wysokość pojazdu, dopasowane są również grafika boczna, optycznie podniesione okna oraz charakterystyczny widok z tyłu z eleganckimi liniami i prowadzeniem powierzchni. Tak samo jak w autobusach niskopodłogowych w autobusie Lion’s City LE na życzenie można zatrzymać z tyłu światła stop z diod LED, można je także wymienić na identyczne nowe, wchodzące w skład wyposażenia seryjnego, oraz światła dzienne z przodu. Od 2009 roku wraz z wprowadzeniem pokładowego oprogramowania diagnostycznego OBD 2, moc zastosowanego tutaj silnika MAN D08 Common Rail o aktualnej mocy 280 KM zostanie podniesiona do 290 KM.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAN
Low Entry
design
Lion`s City
Lion`s Coach
Lion`s Regio
  • LL – 20.08.2008

    "Obniżony symbol „Lwów z Braunszweigu”"... Co autor miał na myśli? "zostanie zastąpiony nowo zaprojektowanym napisem MAN" Nic nie zostanie zastąpione, a już na pewno nie Bussign'owskie logo lwa! (MAN zwietrzył zbyt duży potencjał marketingowy w swojej historii, aby na to pójść). Odświeżone logo będzie się składało z nieco zmniejszonego symbolu lwa ukoronowanego nowo zaprojektowanym, nieco większym niż dotąd napisem MAN - a to wszystko wykonane w chromie dla podkreślenia znaczenia marki...

  • LL – 20.08.2008

    A tak poza tym to tekst od strony językowej wygląda jak maszynowe tłumaczenie z języka obcego na poziomie oferowanym przez bezpłatne serwisy internetowe... Niestety InfoBus obniża ostatnio loty coraz bardziej.

  • AK – 20.08.2008

    poprawione. mam nadzieje, ze pan LL bedzie zadowlony. No coz, jak mowia niektorzy od pieciu lat obnizamy loty i w zasadzie juz dawno powinismy rozbic sie o ziemie. Dziekujemy za cenne uwagi.

  • LL – 20.08.2008

    Dziękuję bardzo - pan LL jest zadowolony, a tekst wygląda teraz lepiej. Co do obniżania lotów to na szczęście rozbicie o ziemie jeszcze Wam nie grozi, ale nie da się ukryć, że ilość drobnych błędów niestety narasta. Panie Aleksandrze, chciałbym zasugerować jeszcze jedną rzecz - choć to tyczy się również oryginalnej noty prasowej - otóż nie wiem czemu koncern nie chce powiedzieć wprost, że "nowy Lion's City LE" to tak naprawdę znany i nie zawsze lubiany Lion's City T (typ A78) z nieznacznie przeprojektowanym wnętrzem, oraz - co doskonale widać na fotografiach - nowym wyglądem zewnętrznym. Myślę że taka jasna informacja może w przyszłości pomóc potomnym w ustaleniu rodowodu tego nowego dziecka firmy. Jako ciekawosta dodam tylko, że dotychczasowy design MAN Lion's City T zawdzięcza faktowi, że pojazd ten stworzono tak naprawdę w 2002 roku (wówczas to powstały dwa prototypy - jeden w wersji miejskiej, drugi w podmiejskiej), kiedy to jeszcze nie istniał nowy, właśnie wdrożony dla tego niskowejściowca wygląd zewnętrzny (wprowadzony w 2004 roku dla autobusów Lion's City - w tym samym roku, odbyła się premiera Lion's City T).

  • AK – 20.08.2008

    witam. zdaje sobie sprawe z tych malych, aczkolwiek widowiskowych bledow. Moglbym w zasadzie tlumaczyc sie zakresem przetwarzanych informacji ale odpuszczam - i obiecuje stanowcza walke :) Co do Lion`s City T i LE to oczywiscie jest to ten sam autobus - po modernizacji i pod inna nazwa. Zreszta ich rodowod tych konsrukcji i wyskopodłogowego Lion`s Classic jest wspolny, co m.in. wynika z ich jednego miejsca produkcji w Turcji. Moim zdaniem MAN popełnia blad nie reklamujac szerzej tych konstrukcji w Polsce - potencjalnych nastepcow Conecto i Irisbus B951 ale z silnikami Euro 4.

  • LL – 20.08.2008

    Walczyć trzeba cały czas, nieugięcie ;) Jeżeli chodzi o marketing to fakt, jest to dość niezrozumiałe - ale zobaczymy, może w sprawie Lion's City LE coś się rozrusza po oficjalnej premierze tej odświeżonej wersji. Mnie natomiast dziwi podejście firmy do klasycznych Lwów... Najpierw wycofanie ze sprzedaży Lion's Classic G (A75) wraz z wejściem normy Euro 4 (MAN pozbył się z oferty ostatniej przegubowej alternatywy dla pojazdów LF...), teraz pominięcie resztek tej rodziny przy zmianie wyglądu (no chyba że to ja coś pominąłem, ale nie przypominam sobie aby trwały prace nad nowym designem, ani żeby było coś o Lion's Classic w którejś z not prasowych)... O ile pierwsze można wytłumaczyć kosztami przekonstruowania nieco mocowania silnika i układu elektrycznego aby móc zamontować jednostkę z serii D 2066 (a trzeba pamiętać że przez 6 lat sprzedano ledwie 205 sztuk tych autobusów przegubowych - ale tu zawinił bardziej marketing) o tyle unifikacja wyglądu w przypadku solowych pojazdów przyniosłaby wręcz oszędności! Czyżby więc MAN szykował się do wprowadzenia 4 generacji średniopodłogowców, albo - co bardziej prawdopodobne - rezygnacji z tych konstrukcji? Przypuszczam że na odpowiedź trzeba będzie jeszcze trochę poczkać...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....