TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jazeera o zaletach samolotów wąskokadłubowych
PAP InfoAir.pl - Opublikowano: 23.09.2019 12:30:02
Jazeera Airways o zaletach samolotów wąskokadłubowych; fot. Jazeera Airways

Tanie linie lotnicze Jazeera Airways rozważają wykorzystanie samolotów wąskokadłubowych przy długich podróżach z Europy do Azji Południowo-Wschodniej, podczas gdy konkurencja używa maszyn o nawet czterokrotnie większej pojemności – podała agencja Bloomberga.

Jedną z proponowanych tras jest 15-godzinny przelot z Wielkiej Brytanii do Tajlandii, z postojem w Kuwejcie. By obsłużyć te trasę firma rozważa zakup długodystansowych Airbusów A321neo LR. Jazeera zastanawiać się też ma nad wersją XLR tego modelu, który mógłby dolecieć z Londynu do Hongkongu czy Kantonu.

Wąski kadłub

Założyciel Jazeera Airways Marwan Boodai stwierdził, że zakup modelu XLR byłby "naturalnym kolejnym krokiem". Wskazał też, że rozwijanie sieci połączeń na wschód, np. do Tajlandii czy Filipin, rozszerza portfolio klientów firmy na lokalizacje o dużej gęstości zaludnienia, gdzie tanie linie lotnicze dobrze sobie radzą.

Boodai dodał, że dla jego firmy kluczowa jest elastyczność modeli wąskokadłubowych, które mogą być łatwiej zapełnione pasażerami. Teoretyczne zyski większych modeli, np. niższy koszt przelecianej mili na pojedynczego pasażera, znikają bowiem jeśli samoloty nie latają z kompletem wykupionych miejsc.

Bloomberg przypomniał, że w ostatnim czasie linie lotnicze coraz częściej wykorzystują wąskokadłubowe samoloty w trasach transatlantyckich, lecz obecnie raczej nie stosują tej strategii przy obsłudze lotów z Europy do Azji.

Emirates na szeroko

Jazeera do końca przyszłego roku planuje rozwinięcie floty Airbusów A320neo z jednej do ośmiu maszyn i dalsze podwojenie tej liczby do 2023 r. Niezależnie rozważa też zakup ok. 25 modeli A321neo, w wersji LR lub XLR – wskazał dyrektor generalny linii Rohit Ramachandran.

Proponowany format lotów mógłby uderzyć w ofertę rywala Emirates Airline, który na podobnych trasach wykorzystuje maszyny o nawet czterokrotnie większej pojemności. Jednocześnie tanie linie mogłyby przetestować, jak pasażerowie znoszą warunki lotu wąskokadłubowymi samolotami na tak długich dystansach - ocenił Bloomberg.

Nowa linia

27 października Jazeera rozpocznie loty Kuwejt-Londyn, co jest najdłuższą na świece trasą obsługiwaną przez Airbusy A320neo. Bilety w obie strony kosztować mają 373 USD (1 485 zł). W grudniu planowane jest dodanie trasy z Londynu do stolicy Bangladeszu – Dakki.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
samolot
linia
Jazeera Airways
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....