TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Japonia: Autobusopociąg pędzi po szosie a potem po torach kolejowych również jako karetka pogotowia!
Roland von Bagratuni 20.07.2007 - Opublikowano: 27.07.2007 16:17:17 1 komentarz
Japonia: Autobusopociąg pędzi po szosie a potem po torach kolejowych również jako karetka pogotowia!

Japończycy znów wymyślili coś sensacyjnego, co jednak wcale nie jest nowością. Ale pomysł jest fajny. Na wyspie Hokkaido zaczęto próbne przebiegi tak zwanego Dual Mode Vehicle (DMV), który nie jest niczym innym, jak pospolitym autobusem marki Nissan, zaopatrzonym w dodatkowe koła kolejowe. Autobus ten potrafi korzystać nie tylko z dróg publicznych, ale także torów kolejowych, co ważne jest w rejonach górskich, gdzie jest tor, ale nie ma drogi. Pomysł nie jest świeży, bo po raz pierwszy zastosowano go w 1932 roku, ale do dzisiejszego dnia nie znaleziono odpowiedniego rozwiązania konstrukcyjnego dla tego typu pojazdów. Próbna jazda pojazdu odbyła się na brzegu morza Ochockiego z dwunastoma pasażerami. Po dwunastu kilometrach pędzenia po torach kolejowych, pociąg zjechał na szosę jako autobus, w ciągu 15 sekund zmieniając aktualnie używane koła. Dalszą ciekawostką jest to, że można podłączyć do siebie kilka takich autobuso-wagonów. Na dodatek na torach kolejowych zużywa on o wiele mniej paliwa od tradycyjnych szynobusów i kosztuje od nich o 1/7 mniej. Jest idealny na linie kolejowe o małym ruchu, gdzie komunikację autobusową można połączyć z kolejową. Japończycy już uczynili z hybryda sensację - wozi on coraz więcej wycieczek np. na pola lawendowe, gdzie zjeżdża z torów, a pasażerowie wysypują się aby zbierać aromatyczne kwiaty. Jest już wersja karetki pogotowia, która o wiele szybciej dojedzie do celu, bo nie musi przepychać się przez korki, bo skorzysta nie tylko z torów kolejowych, ale i tramwajowych, a nawet metra i kolei zębatych.
Foto: Nissan Cok.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Japonia
tory

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....