TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie odgłosy ostrzegawcze dla elektrycznych autobusów?
PAP - Opublikowano: 19.09.2019 13:00:21
Jakie odgłosy ostrzegawcze do elektrycznych autobusów?

Według amerykańskiego regulatora ruchu drogowego NHTSA właściciele samochodów elektrycznych będą mogli wybierać odgłosy ostrzegające pieszych przed obecnością pojazdu, który jest praktycznie bezgłośny przy niskich prędkościach - podało BBC.

Amerykański urząd ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego (NHTSA) wskazał, że producent może udostępnić klientom parę opcji odgłosów wydawanych przez ciche samochody przy jeździe poniżej 30 km/h.

NHTSA przypomniało, że bezgłośne przy niskich prędkościach pojazdy mogą stanowić zagrożenie dla osób niewidomych, niedowidzących czy rowerzystów. Przy szybszej jeździe wydawane przez opony i opór powietrza dźwięki mają być wystarczającym ostrzeżeniem.

Regulator zapytał też obywateli o opinię, ile typów odgłosów powinny wydawać pojazdy, oraz jak głośne powinny być.

Pierwsze wezwania do wprowadzenia systemów ostrzegawczych audio dla hybryd i samochodów elektrycznych wystosowane zostały jeszcze w 2010 r., a prace nad odpowiednimi zapisami prawnymi rozpoczęto w 2016 r.

Początkowo producenci zasilanych bateryjnie aut mieli wprowadzić tego typu systemy do 1 wrześnie 2019 r., lecz termin przesunięto na przyszły rok - przypomniało BBC.

Oferta na rynku

Sztuczne odgłosy działającego silnika oferuje już parę modeli zelektryfikowanych aut, np. Mitsubishi Outlander. Zazwyczaj dźwięk ten to głośniejszy szum wydawany naturalnie przez napęd elektryczny. Porsche za opłatą 500 USD oferuje usługę wzmocnienia odgłosów wydawanych przez elektryczny silnik modelu Taycan, tak by bardziej przypominał napęd benzynowy.

Nissan prowadził próby z systemem ostrzegawczym Canto, który do naturalnego szumu miał dodawać partie chóralne. Mercedes przy opracowywaniu charakterystycznych odgłosów swoich modeli elektrycznych współpracował zaś z zespołem rockowym Linkin Park.

W Europie systemy ostrzegawcze tego typu są już obowiązkowe w pojazdach wyprodukowanych po 1 lipca 2019 r. Wcześniej był on funkcją opcjonalną zarówno dla hybryd, jak i aut w pełni elektrycznych (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
USA
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....