TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie MIDI diesle kupi Ostrołęka? [SIWZ]
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.12.2017 13:58:01 6 komentarzy
Jakie MIDI kupi Ostrołęka? [SIWZ]

2 grudnia 2017 r. Miasto Ostrołęka ogłosiło kolejny przetarg na dostawę autobusów. Kilkanaście dni temu na stronach Urzędu Miasta Ostrołęka pojawiło się ogłoszenie o zamówieniu 5 nowych autobusów klasy MIDI z napędem elektrycznym.


Teraz miasto chce pozyskać również 5 autobusów klasy MIDI ale z napędem spalinowym. O warunkach formalnych aktualnego przetargu pisaliśmy TUTAJ

Doświadczenie i środki finansowe to te wymogi, które nie powinny stanowić żadnego problemu dla potencjalnych wykonawców. Również termin wykonania zamówienia, jak na tak małe zamówienie jest rozsądny, bowiem cała dostawa ma zakończyć się przed dniem 30 czerwca 2018 roku.

Najważniejsze jak zawsze są kryteria oceny ofert. Jak się one prezentują? Sprawdzamy poniżej.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Podobnie jak przy przetargu na elektryki, również oferty spalinowe będą oceniane w oparciu o dwa kryteria: cenę (60%), parametry techniczne (40%). Najwięcej punktów spośród kryteriów technicznych miasto przyzna za:

  • poszycia boczne dzielone w pionie i w poziomie - 5 pkt;

  • konstrukcję szkieletu wykonaną ze stali odpornej na korozję nierdzewnej wg PN-EN 10088 lub aluminium, z elementami poszycia z tworzyw sztucznych - 10 pkt (Solaris);

  • szybę czołową podzieloną w pionie oddzieloną szybą dla wyświetlacza przedniego - 5 pkt (Solaris/MAN);

  • zawieszenie niezależne – 10 pkt (Solaris/Mercedes-Benz);

  • przedni zderzak dzielony na trzy – 5 pkt;

  • posiadanie homologacji palności na podstawie aktualnie obowiązującego Regulaminu nr 118 Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych – 5 pkt.

Specyfikacja techniczna

Wszystkie autobusy mają mieć długość od 10 do 10,5 m, szerokość minimum 2,5 m, wysokość maksymalną 3,2 m oraz niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Wysokość wejścia nie może przekraczać 340 mm. Funkcja przyklęku, dodatkowo obniży wysokość wejścia o przynajmniej 60 mm. Drzwi mają być w układzie 2-2-2 lub 1-2-2 otwierane do wewnątrz, przy czym szerokość drzwi pojedynczych winna wynieść minimum 750 mm, a podwójnych – 1200 mm. Zawieszenie autobusów ma być pneumatyczne dla obu osi z szybko wymiennymi elementami w postaci miechów ze zintegrowanym ogranicznikiem skoku. Zamawiający preferuje zawieszenie osi przedniej niezależne, ale dopuszcza także zawieszenie zależne. Miasto chce, aby silnik spalinowy usytuowany był z tyłu pojazdu oraz miał pojemność od 6 do 8 dm3 i moc co najmniej 180 kW. Komora silnika wyposażona ma być system detekcji i gaszenia pożaru.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne (minimum 4 sztuki), 2 szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu półotwartego, a w niej: zamykany na klucz schowek na drobne przedmioty oraz jeden wieszak na ubranie kierowcy, radiotelefon, radio z CD niekodowane, mikrofon. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia typu miejskiego skorupowe, o budowie modułowej, wykonane z tworzywa sztucznego trudnopalnego z możliwością łatwego demontażu i montażu, ergonomiczne, z wkładką tapicerską, wandaloodporne oraz z uchwytami od strony przejścia.

Tablice zewnętrzne autobusów będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać monitor reklamowy o przekątnej ekranu min. 22", który będzie miał możliwość przesyłania danych reklamowych drogą radiową. Wewnątrz pojazdów pasażerowie odczytają informacje z dwóch tablic LCD. Jedna z nich ma być zamontowana pod sufitem bezpośrednio za kabiną kierowcy. Druga zaś – będzie umieszczona pod sufitem w okolicy drugich drzwi. Wewnątrz nie zabraknie również bocznej tablicy o przekątnej od 37" do 40", której zadaniem będzie informacja o przebiegu trasy w formie graficznej (wszystkie przystanki i ulice na realizowanej trasie), wraz wyróżnieniem informacji o bieżącym przystanku. System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych. Miasto chce, aby autobusy były wyposażone w system zliczania pasażerów. Wykonawca ma również zamontować gniazda USB oraz zapewnić pasażerom dostęp do bezprzewodowego Internetu.

Powyższe wymagania znane nam są w większości z przetargu miasta na autobusy elektryczne.

Nasze typy

Bez wątpienia oferentem, który może uzyskać komplet punktów za rozwiązania techniczne jest Solaris. Wydaje się, że strata MAN-a i Mercedesa do lidera jest zbyt duża, aby mogli oni próbować sił w tym przetargu. Lepiej pod tym względem wygląda np. Ursus, który z całą pewnością jest w stanie zagrozić Solarisowi.

Pytanie czy wykorzysta okazję? A może spełni się przysłowie: "gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta"? Ilu ich (oferentów) będzie przekonamy się 10 stycznia 2018 roku na otwarciu ofert.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MZK Ostrołęka
MIDI
  • Dany – 12.12.2017

    Autosan przestał istnieć, że nie ma o nim najmniejszej wzmianki w artykule?

  • ba – 12.12.2017

    wszystkie niemieckie twory

  • Kacper – 12.12.2017

    Tylko solaris

  • Realista – 13.12.2017

    Jaki Ursus?...ta firma to bomba zegarowa która nie ma mocy produkcyjnych...I tak jak wspomniano chwilę przede mną, dlaczego np Autosan miałby nie zlożyć oferty?

  • jtc – 13.12.2017

    Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat, przez upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie co najmniej 3 dostawy nowych autobusów niskopodłogowych zasilanycholejem napędowymProszę - gdzie te 3 dostawy Ursusów zasilanych olejem napędowym?Toruń.... i?Łomianki, jeszcze im trochę zostało, może by się wyrobili.Ale gdzie trzecia dostawa?

  • . – 17.12.2017

    Ursus też spełnia wszystkie te wymagania

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....