TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie hybrydy chce dokupić Białystok?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 08.07.2019 17:00:29
fot. Kubul, phototrans.pl

Białystok prowadzi obecnie dwa przetargi na zakup przynajmniej 12 nowych autobusów. Nasz przegląd SIWZ-ów zaczynamy od hybryd. Wygląda na to, że miasto chętnie czerpie z dotychczasowych doświadczeń.

Warunki formalne ogłoszonego w drugiej połowie czerwca przetargu opisaliśmy tutaj. Dwa autobusy klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym mają trafić do Białegostoku najpóźniej do 10 marca 2020 r. Minimalne okresy rękojmi wynoszą:

  • trzy lata gwarancji całopojazodwej
  • pięc lat na trwałość powłok lakierniczych
Wybór najlepszej oferty
W Białystok postawili na trzy kryteria oceny ofert. Cena można rzec standard- 60%. Do 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. Premiowane są:
  • hybrydy z jak najniższym zużycie paliwa w warunkach testu SORT2 - 3,5 pkt
  • pojazdy z silnikami o pojemności skokowej do 6 l - 3,5 pkt
  • skrzynia biegów posiadająca sześć i więcej przełożeń - 3,5 pkt
  • magazynowanie energii elektrycznej w bateriach - 3,5 pkt
  • pulpit kierowcy regulowany w dwóch płaszczyznach - 3,5 pkt
  • osiem i więcej foteli dostępnych z niskiej podłogi - 3,5 pkt
  • przebiegi między obsługowe co min. 45 000 km - 3,5 pkt
  • drzwi z napędem elektrycznym - 3,5 pkt
  • równoległy napęd hybrydowy - 3,5 pkt
  • jak najniższe koszty zużycia energii i emisji zanieczyszczeń - 3,5 pkt
Pozostałe 5% można wywalczyć dzięki objęciu hybryd czteroletnią gwarancją całopojazdową (3 pkt) i siedmioletnią na trwałość powłok lakierniczych (2 pkt).

Jakie hybrydy?
Zamawiane autobusy mają mieć długość od 11,5 do 12,2 m (MAXI) oraz od 17,5 do 18,2 m (MEGA), szerokość do 2,55 m, wysokość max. 3,3 m i niską podłogę na całej długości autobusu bez progów wewnątrz pojazdu. Każdy z nich ma umożliwiać podróż przynajmniej 80 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Dostęp na na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Napęd spalinowy stanowić będzie silnik o minimalnej pojemności skokowej 4,5 l o mocy co najmniej 150 kW. Silnik lub silniki elektryczne mają być elektryczną jednostką napędową o mocy odpowiadającej potrzebom napędu hybrydowego, wynikającym z przewidywanej dynamiki jazdy, lecz nie mniejszej niż 100 kW. W autobusach nie może zabraknąć funkcji start-stop. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Istotne jest również to, aby silnik był wyprodukowany na terenie Unii Europejskiej.

Pasażerowie usiądą na fotelach odpornych na ścieranie i zabrudzenia, z miękkimi, odejmowalnymi wkładkami tapicerskimi oparć i siedzisk wyposażonych w gąbkę (piankę) zmiękczającą pod tapicerką. Z kolei dla kierowców przewidziano kabinę typu zamkniętego z wydzielonym wejściem przez przednie skrzydło pierwszych drzwi oraz poprzez drzwi wewnętrzne z przestrzeni pasażerskiej.

Fotel kierowcy będzie amortyzowany pneumatycznie, regulowany w płaszczyźnie pionowej i poziomej, podgrzewany elektrycznie, z zagłówkiem i dwoma, regulowanymi podłokietnikami, z możliwością obrotu siedziska. Prowadzący pojazd podczas pracy będzie miał możliwość korzystania m. in. z radiotelefonu, wieszaków na ubranie, kasetki metalowej na bilety i pieniądze zamykanej na patentowy zamek, uchwytu do mocowania rozkładu jazdy na desce z oświetleniem LED, uchwytu umożliwiającego bezpieczne postawienie typowego naczynia (np. kubka) o pojemności do 0,5 l, a także z gniazda USB.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne, luki dachowe i klimatyzacja. Tablice kierunkowe mają być wykonane w technologii LED w kolorze bursztynowym. Ciekawostką jest wymóg zamontowania 2 tablic bocznych z numerem linii dla osób niedowidzących w autobusach przegubowych. Informacje dla pasażerów wewnątrz pojazdu dostarczą wyświetlacze LCD – górny i boczny. Ponadto, pojazdy będą wyposażone w system zliczania pasażerów.

Podsumowując...
Białystok wie czego chce i jest zadowolony z tego co już ma. Oczywiście nie będą to tanie hybrydy, głównie za sprawą preferowania czteroletniej gwarancji. Miasto jednak już nie raz pokazało, że bardzo dobrze się orientuje w cenach autobusów. Jesteśmy więc dobrej myśli.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
BKM Białystok
Białystok
UM
hybryda

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....