TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie elektryki chce MPK Poznań? MAXI-natarcie
INFOBUS.PL - Opublikowano: 20.01.2020 17:00:12
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Długo nie czekaliśmy by plany stały się faktem. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu ogłosiło przetarg na dostawę 37 autobusów elektrycznych. Tym razem mamy zmianę proporcji. Teraz znakomitą większość będą stanowiły elektrobusy klasy MAXI.

Unia pomaga
Poznański przewoźnik zamierza nabyć 31 standardowych, 12-metrowych autobusów elektrycznych oraz sześć przegubowych, 18-metrowych. Będą one kierowane na linie nr 145, 149, 163, 175, 176, 179, 190 i 193. Zakup jest możliwy dzięki wsparciu, które przewoźnik pozyskał w ramach POIŚ. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

"Wybór tych linii został poprzedzony wieloma analizami, przy czym najistotniejsza była gęstość zaludnienia w bezpośrednim otoczeniu przebiegu tras - wymienione linie obsługują rejony poznańskich osiedli. Zmiana taboru na zeroemisyjny oznacza lepsze powietrze w miejscach, gdzie mieszka wiele osób, a więc i wyższą jakość życia" – tłumaczył Polskiej Agencji Prasowej prezes poznańskiego MPK, Wojciech Tulibacki.

Od słów do czynów
Dziś, 20 stycznia przetarg oficjalne wystartował. Szacunkowa wartość poznańskiego zamówienia to 92 410 000 mln PLN netto. To oznaczałoby szacowany średni koszt pozyskania jednego elektrobusa na poziomie niespełna 2 497 600 PLN netto. Postępowanie jest podzielone na dwa zadania.

Przedmiotem zamówienia w części pierwszej jest dostawa 31 fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich standardowych o napędzie elektrycznym i długości w przedziale 11,5-12 m. Wszystkie mają zostać dostarczone do Poznania najpóźniej do końca listopada 2021 r.

W części drugiej metraż idzie do góry. Na celowniku MPK jest sześć fabrycznie nowych, niskopodłogowych, przyjaznych środowisku autobusów miejskich przegubowych o napędzie elektrycznym i długości w przedziale 17,5-18 m. Te mają się zjawić w Poznaniu szybciej niż elektryczne "dwunastki". Bateryjny przegubowce mają zostać przekazane MPK nie później niż do końca września 2021 r.

Formalności
Pora wspomnieć o warunkach formalnych postępowania. Zaczynamy od zadania na "elekryki" klasy MAXI. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 6,6 mln PLN. Należy wykazać także fakt posiadania ubezpieczenia na kwotę min. 10 mln PLN. Ponadto oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat dostaw minimum 15 autobusów elektrycznych. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 1 457 000 PLN.

Pora na elektryczne przegubowce. Minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta to 9,6 mln PLN. W tej części także należy wykazać fakt posiadania ubezpieczenia na kwotę min. 10 mln PLN. Ponadto oferent musi wykazać się realizacją w ciągu ostatnich trzech lat dostaw minimum trzech autobusów elektrycznych. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 391 200 PLN.

Termin składania ofert mija 20 lutego. W obydwu zadaniach mamy identyczne kryteria oceny ofert. Jest ich cztery. Są to:

  • ocena techniczna - 22%

  • warunki gwarancji i serwisu - 10%

  • gotowość techniczna - 8%

  • cena - 60%

Skala zamówienia jak na polskie warunki jest oczywiście duża. Nie mniej dosyć zastanawiające jest, że MPK postawiło bardzo liberalne warunki w zakresie doświadczenia oraz zdolności finansowej oferentów. Niejako kontrastuje to z wadium w obu częściach, które wydaje się adekwatne do wielkości zamówienia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Poznań
CUPT
elektrobus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....