TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie elektryczne autobusy dla Legnicy? Analiza
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.09.2018 11:00:36
Jakie autobusy elektryczne dla Legnicy? Analiza

Legnica jest pierwszym miastem, które rozpoczęło konsultacje społeczne projektu Analizy kosztów i korzyści związanych z wykorzystaniem przy świadczeniu usług komunikacji miejskiej autobusów zeroemisyjnych, wykonanej zgodnie z wymogami ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Zdaniem autorów opracowania, najbardziej optymalnym w sieci legnickiej komunikacji miejskiej typem autobusu zeroemisyjnego będzie autobus akumulatorowy elektryczny ładowany za pomocą pantografu. Autobusy elektryczne przewidziano do obsługi 4 linii, określonych mianem całościowo elektryfikowanych. Dla zwiększenia stopnia wykorzystania autobusów elektrycznych, gwarantującego obniżenie kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej dzięki niższym kosztom zużycia energii elektrycznej w porównaniu do kosztów zużycia oleju napędowego, wyodrębnione zostały także częściowo i uzupełniająco elektryfikowane linie. To na nie w porach pozaszczytowych i w weekendy autobusy elektryczne będą przekierowywane z linii całościowo elektryfikowanych.

Cel minimum: 20 elektrobusów

Celem spełnienia ustawowego wymagania udziału autobusów zeroemisyjnych w wysokości co najmniej 30% we flocie operatora, legnickie MPK będzie musiało nabyć 20 autobusów elektrycznych przed 2028 r., Oprócz ładowarek zajezdniowych autobusy będą doładowywane przez 3 terenowe ładowarki pantografowe.

W analizie przedstawione zostały nakłady inwestycyjne w tabor i infrastrukturę oraz korzyści możliwe do uzyskania w wyniku rozpoczęcia eksploatacji autobusów zeroemisyjnych, do których zaliczono m.in. ograniczenie emisji lokalnej i zmniejszenie poziomu hałasu. W przypadku autobusów elektrycznych wskazano także wzrost emisji gazów cieplarnianych i szkodliwych substancji wytwarzanych podczas produkcji energii elektrycznej w Polsce. Co ciekawe, posłużono się najnowszymi danymi z raportu KOBIZE, z którego wynika zmniejszenie w ostatnich latach emisji dwutlenku węgla, tlenków azotu, dwutlenku siarki i cząstek stałych przy wytwarzaniu prądu w Polsce.

Czy warto?

Finalnie wyniki analizy finansowej i ekonomicznej wskazują na przewagę kosztów nad korzyściami płynącymi z eksploatacji autobusów zeroemisyjnych w Legnicy. To oznacza, że Legnica może nie realizować obowiązku minimalnego udziału autobusów zeroemisyjnych wynikającego z ustawy o elektromobilności.

Niemniej jednak Gmina Legnica deklaruje, że będzie sukcesywnie wprowadzać do ruchu autobusy elektryczne, jeśli na ich zakup uda się otrzymać stosowne dofinansowanie z programów krajowych lub wspólnotowych.

Projekt dokumentu dla Legnicy opracowało wrocławskie Trako Projekty Transportowe – a z jego treścią można zapoznać się TUTAJ.

Równoległe czekamy na konsultacje społeczne w innych miastach, liczących co najmniej 50 tysięcy mieszkańców, które analizę kosztów i korzyści dla autobusów zeroemisyjnych muszą opracować do końca bieżącego roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
raport
elektromobilność
elektrobus
MPK Legnica
Trako
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....