TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie elektrobusy kupi Ostrołęka? Czas na SIWZ
InfoBus.pl - Opublikowano: 29.11.2017 11:15:07 5 komentarzy
Jakie elektrobusy kupi Ostrołęka? Czas na SIWZ

21 listopada Miasto Ostrołęka ogłosiło przetarg na dostawę 5 nowych autobusów klasy MIDI z napędem elektrycznym. Termin wykonania zamówienia to 30 czerwca 2018 roku.

Jakie warunki formalne przewidziało miasto dla producentów? Wspominaliśmy o tym TUTAJ  Nie są one wygórowane, co oznacza, że nie będą miały wpływu na ograniczenie kręgu potencjalnych oferentów. Przejdźmy do najważniejszej kwestii – kryteriów oceny ofert.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Ostrołęka wybierze najkorzystniejszą ofertę kierując się: ceną (60%), parametrami technicznymi (40%). Najwięcej punktów spośród kryteriów technicznych zamawiający przyzna za:

  • silnik centralny synchroniczny – 10 pkt;

  • zużycie energii elektrycznej wg SORT2 poniżej 0,8 kWh/km - 5 pkt;

  • szybę podzieloną w pionie i poziomie (oddzielona szyba dla wyświetlacza przedniego) - 5 pkt;

  • liczbę miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi powyżej 10 – 10 pkt;

  • gwarancję na baterie trakcyjne przy spadku pojemności nie mniej niż 80% powyżej 84 miesięcy – 10 pkt.

Specyfikacja techniczna

Wszystkie autobusy mają mieć długość od 10 do 10,5 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m, wysokość maksymalną 3,4 m oraz niską podłogę na całej długości. Wysokość wejścia nie może przekraczać 330 mm. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia od 60 do nawet 90 mm. Drzwi mają być w układzie 1-2-0 otwierane do wewnątrz, przy czym pierwsze drzwi winny mieć szerokość minimum 750 mm, a drugie – 1200 mm.

Zawieszenie autobusów ma być pneumatyczne dla obu osi z szybko wymiennymi elementami w postaci miechów ze zintegrowanym ogranicznikiem skoku. Miasto preferuje zawieszenie osi przedniej niezależne, jednakże dopuszcza również zawieszenie zależne. Zamawiający chce, aby silnik elektryczny usytuowany był z tyłu pojazdu oraz miał moc co najmniej 170 kW. Będzie on wyposażony w system odzyskiwania energii w trakcie hamowania pojazdu. Baterie trakcyjne o pojemności minimum 190 kW, będą umieszczone na dachu pojazdów. Producent ma zagwarantować żywotność baterii na co najmniej 5 lat, przy czym przez ten czas spadek ich pojemności nie może być większy niż 20%.

Ładowanie baterii odbywać się będzie poprzez złącze typu pug-in ze standardowej sieci elektrycznej 3x400V o natężeniu 32-63A. Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne, rozmieszczone równomiernie na całej długości pojazdu. W autobusach przewidziano także wentylatory i wyloty dachowe. Kierujący pojazdem wykona swoją pracę w kabinie typu półotwartego na fotelu amortyzowanym pneumatycznie, regulowanym wpłaszczyźnie pionowej i poziomej, z zagłówkiem i podłokietnikami. Wewnątrz kabiny znajdą się wieszaki (minimum 2 sztuki), haczyk na odzież, schowek zamykany na zamek patentowy, wnęka na dokumenty, śmietniczka, lampka oświetlająca pulpit, podstawka na rozkład jazdy, gniazdo USB, radioodtwarzacz. Z kolei pasażerowie będą podróżowali na siedzeniach wykonanych z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu w celu wymiany tapicerki. Mają być one wandaloodporne.

Tablice zewnętrzne autobusów będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Wewnątrz pojazdów pasażerowie odczytają informacje z dwóch tablic LCD. Jedna z nich ma być zamontowana pod sufitem bezpośrednio za kabiną kierowcy. Druga zaś – będzie umieszczona pod sufitem w okolicy drugich drzwi. Wewnątrz nie zabraknie również bocznej tablicy o przekątnej od 37" do 40", której zadaniem będzie informacja o przebiegu trasy w formie graficznej (wszystkie przystanki i ulice na realizowanej trasie), wraz wyróżnieniem informacji o bieżącym przystanku. System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych. Ponadto, wymagane jest, aby autobusy były wyposażone w system zliczania pasażerów. Dodatkowymi udogodnieniami dla pasażerów będzie dostęp do bezprzewodowego Internetu oraz możliwość naładowania telefonu poprzez gniazda USB.

Typujemy!

Przy typowaniu potencjalnego zwycięzcy tego przetargu nie możemy pominąć aktualnego taboru MZK Ostrołęka. Z uwagi to, że MZK eksploatuje już autobusy elektryczne marki Solaris, udział tego producenta w niniejszym postępowaniu wydaje się graniczyć z pewnością.

Niemniej jednak o to zamówienie może powalczyć również Ursus. Wydaje się, że pozacenowe kryteria oceny ofert są liberalne i każdy z producentów jest w stanie im sprostać.

Istotna zatem pozostaje cena i kryterium zużycia energii elektrycznej. W takim stanie rzeczy stawiamy na elektryczne klasyczne starcie polskich producentów. Czy do niego dojdzie? Tego dowiemy się na otwarciu ofert, które zaplanowano na dzień 29 grudnia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetargi
tabor
elektrobus
MZK Ostrołęka
  • TomT – 29.11.2017

    Ciekawe, ciekawe. Solaris nie ma jeszcze elektrobusu o długości 10 m, więc pytanie czy powstanie U10,5e czy zamówienie zgarnie Ursus z przejętym po AMZ CS10LFe

  • Egon antyTrajtor – 29.11.2017

    Chcą Ursusa. Dziwne, ale niech kupują co chcą. Solaris nie weźmie udziału w tym przetargu.

  • CNG FAN – 29.11.2017

    To w zaistniałej sytuacji uprzejmie prosi się redakcje o wymianę głównego zdjęcia ;) obecne trochę nie pasuje; ) Następne miasto z dziwnymi pomysłami :(

  • Mobilek – 29.11.2017

    chcą Ursusa.... Nie "chcą" tylko "będą mieli". To pewne, przynajmniej moim zdaniem. I po raz kolejny stawiam pytanie - w takim razie, po co PZP i cała ta obłuda z przetargami?

  • Egon antyTrajtor – 29.11.2017

    Trochę nie daje mi spokoju ten silnik elektryczny i jego moc. Traktor ma 120 kW, Solaris 160 kW. Tu jest wymóg 170 kW minimum. To może oznaczać, że albo jest nowy gracz albo Traktor ma nowy silnik. Solaris nie będzie robił nowego pojazdu dla jednej sztuki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....