TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie elektrobusy dla Polkowic?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.06.2017 15:54:12 9 komentarzy
Jakie elektrobusy dla Polkowic?

Zgodnie zapowiedzią zaglądamy do SIWZ polkowickiego przetargu na dzierżawę dwóch elektrobusów klasy MAXI. Czy kryją się w nim jakieś ciekawostki? Sprawdzamy.

Warunki formalne postępowania opisaliśmy tutaj. Polkowickie Przedsiębiorstwo Gospodarki Mieszkaniowej i Komunikacji Miejskiej interesują (ze względu na istniejącą infrastrukturę drogową) wyłącznie elektryczne pojazdy klasy maxi. Muszą mieć nadwozia o długości od 11 do 12,5 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m i wysokość do 3,4 m. Spółka zakłada, że elektrobusy umożliwią podróż przynajmniej 70 pasażerom, w tym minimum 20 na miejscach siedzących. Pojazd ma także mieć wyznaczone miejsce do przewozu wózka inwalidzkiego lub dziecięcego. Wymagany układ drzwi to 0-2-2, 2-2-0, 2-0-2, 1-2-2, 2-2-1, 2-1-2 lub 2-2-2. Warto przy tym podkreślić, że pierwsze wejście ma mieć prześwit nie mniejszy niż 650 mm, natomiast drugie minimum 1200 mm.

W zakresie układu napędowego polkowicka spółka wymaga: 

  • silnika trakcyjnego o mocy minimum 120 kW, 
  • minimalny moment obrotowy 550 Nm 
  • zużycie energii elektrycznej maksymalnie 1,2 kWh/km 
  • baterie o minimalnej pojemność 170 kWh

Tak wyposażony autobus ma rozwijać prędkość maksymalną do 80 km/h, a jego zasięg na jednym naładowaniu to przynajmniej 160 km (przy zachowaniu jeszcze 15% w zasobniku energii) w warunkach testu SORT2.

W zakresie ładowania pojazdów, przedsiębiorstwo chce klasycznego systemu Plug In z standardowej sieci o natężeniu maksymalnie 63 A, gdzie czas pełnego ładowania to 6,5 godziny. Ładowarka ma być zabudowana na autobusie.

Konkretne wymagania w zakresie zasięgu wynikają z charakterystyki linii przewozowych w Polkowicach. Podczas porannego szczytu pojazd pokonuje ok. 180 kilometrów, a następnie występuje ponad półtorej godzina przerwa i znów kurs na dystansie około sto dwadzieścia kilometrów. Najkrótszy odcinek pomiędzy przystankami w mieście to trzysta metrów, natomiast najdłuższy występuje na terenie gminy i ma długość prawie cztery kilometry. Najwyższe wzniesienie do pokonania dla elektrobusu to zaledwie 80 m, przy czym podjazd ma długość około sześćset metrów. To oznacza, że najbardziej obciążone linie będą odbywać na trasach bez jakichkolwiek wzniesień.

Elektrobusy oczywiście będą monitorowane i klimatyzowane. Wentylacja naturalna ma być możliwa dzięki przynajmniej 4 oknom bocznym oraz jednemu wywietrznikowi dachowemu. System informacji pasażerskiej ma się składać z diodowych wyświetlaczy zewnętrznych oraz głosowych zapowiedzi przystanków.

Czas na kryteria oceny ofert. Pierwsze skrzypce gra cena, która ma 60% wagi. 17% przeznaczono na ocenę zużycia energii elektrycznej w oferowanych elektrobusach w warunkach drogowych testu SORT2. Łącznie 7% można wywalczyć za skrócenie terminu dostawy do 28 tygodni, a także wydłużenie okresu gwarancji na baterie do 5 lat i więcej. 16% jest do wywalczenia w ocenie technicznej. PGMiKM premiuje w niej autobusy elektryczne, które:

  • umożliwią podróż nie mniej niż 91 osobom
  • posiadają układ drzwi 2-2-2
  • są całkowicie niskopodłogowe


Czekamy zatem na dalszy rozwój wydarzeń. Składanie ofert wyznaczono wstępnie na 27 lipca.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PGMiKM Polkowice
przetarg
tabor
elektrobusy
dzierżawa
  • Leasing – 28.06.2017

    Czemu nie napiszcie nic o Krakowskim nowym leasingu? SWIZ jest już od 2 dni.

  • Srory – 28.06.2017

    EBN11 cóż szkoda..

  • Hkhy – 28.06.2017

    Ehhh...ladowanie z ładowarki zabudowanej w autobusie zgodnie z normami nie jest ladowaniem plug in!

  • Lezek – 01.07.2017

    I dlaczego wygra to SOR ?? ;) Emilian odpowiedź

  • Sor – 05.07.2017

    Ha ha SORy juz stoją w fabryce.... Co ten SOR eh

  • WDŻ – 05.07.2017

    @Lezek - pewnie dlatego, ze Przemek jest bardziej miły i ma przeważające atuty dla Damiana albo Staszka niż tajemniczy Emilian?? ;)A przechodząc do meritum cwaniaki, to tak jak w poprzednich przetargach w PGMKM - widać gołym średnio obeznanym okiem, że znowu tylko i wyłącznie SOR wygra to w cuglach. Każda inna fabryka jest bez realnej szansy wygrać.

  • Leszek – 13.07.2017

    @WDŻ Pewnie Damian syn ojca dyrektora jest najlepszy :) , a Stachu nie przebije Marka którego przeniesli do innego pionu. Emilka to nikt tajemniczy niby trzęsie Polkowicami i niby nic bez jego wiedzy i żadna praca bez jego wiedzy w jednostkach tego typu jest nie możliwa. Tego nie wiem ale tak mówi ulica. A może ktoś mi pomoże ,bo nie wiem ,może nie umiem przeglać BIPu, albo nie dowodzę od 2 lat więc wrzucam kopię mojego zapytania z poprzedniego artykułu. "Najlepsze jest to że jakby nie przeglądać archiwów przetarów nie wiadomo skąd ten czwarty SOR się wziął. Z Allegro ??? :) wystarczy luknąć przetargi na Merce, Kapy, Solarisa i trzy SORy . A czwarty pod choinką był ?"

  • Pompon – 28.07.2017

    Ofertę złożył tylko SOR a łapali się wszyscy wg wymogów chyba dzierżawa ich odstraszyła bo jak się okaże bubel to nie wezmą

  • Mariolino – 06.08.2017

    Jakby takiego jak ten prototypowy https://youtu.be/MTHD1PIYg20dali może by i było coś z tego, ote stare tragedia jedna

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....