TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie będą przegubowe hybrydy dla Płocka? 4, a może 8?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.08.2017 14:12:53
Jakie będą przegubowe hybrydy dla Płocka? 4, a może 8?

1 sierpnia Płock ogłosił dwa przetargi na zakup nawet 29 autobusów hybrydowych. Sprawdzamy drugie z postępowań, w którym miasto może wyłonić dostawcę maksymalnie 8 pojazdów klasy MEGA.

W zamówieniu podstawowym urzędnicy chcą kupić cztery autobusy. W ramach prawa opcji zastrzeli sobie prawo rozszerzenia dostawy o dodatkowe cztery pojazdy. Łącznie zatem w Płocku może się pojawić 21 hybryd przegubowych. Razem z krótszymi może to dać nawet 29 pojazdów spalinowo-elektrycznych. Po Częstochowie i Sosnowcu byłaby to trzecia pod względem ilości flota autobusów hybrydowych w Polsce.

Całkowicie niskopodłogowe przegubowe hybrydy mają mieć nadwozia o długości 17,5 – 18,75 m, szerokości 2,5 - 2,55 m oraz wysokości do 3,4 m. Powinny umożliwiać podróż przynajmniej 130 pasażerom. Nie mniej niż 38 osób ma mieć zagwarantowaną przejażdżkę na miejscach siedzących. Na pokład autobusów będzie można się dostać dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, z których każde powinno być o prześwicie nie mniejszym niż 1200 mm.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Jednostka ma mieć przynajmniej 175 kW mocy oraz pojemność skokową minimum 5 l. W komorze silnika nie może zabraknąć systemu detekcji i gaszenia pożaru. Płock nie wskazuje na konieczność zastosowania konkretnego napędu hybrydowego. Określa jedynie podstawowe jego parametry. I tak silnik elektrycznym nie może być słabszy niż 130 kW.

Przestrzeń pasażerska i kabina kierowcy mają być klimatyzowane. Wentylacja naturalna ma być zapewniona przez minimum dziewięć okien przesuwnych oraz przynajmniej trzy wywietrzniki dachowe. Z kolei za wentylacją wymuszoną mają odpowiadać przynajmniej dwa wentylatory elektryczne umieszczone nad sufitem przestrzeni pasażerskiej.

Wszystkie autobusy będą monitorowane oraz wyposażone w kompletny system informacji pasażerskiej. Będzie się on składał z trzech zewnętrznych wyświetlaczy oraz jednego wewnętrznego. Ponadto nie zabraknie głosowych zapowiedzi przystanków.

Czas wspomnieć o warunkach formalnych postępowania, które są i w tym przetargu zaskakująco liberalne. Miasto nie określiło minimum w zakresie zdolności finansowej potencjalnego oferenta. Warunek doświadczenia jest otwarty, gdyż wystarczające będzie ogólne oświadczenie wykonawcy o posiadaniu stosownych kwalifikacji zawodowych. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 300 000 zł.

Propozycje, które otrzyma gmina będą oceniane przy pomocy trzech kryteriów. Cenie przyznano największą wagę, gdyż to nawet 60% punktów. 8% można wywalczyć dzięki zaoferowaniu gwarancji całopojazdowej na 36 miesięcy i 12 lat na baterie. 32% przeznaczono na ocenę techniczną. W tym kryterium urzędnicy premiują hybrydy, które będą: 

  • posiadały najniższe spalanie w warunkach testu SORT2 
  • miały przynajmniej sześć foteli dostępnych z niskiej podłogi 
  • wyposażone w oś przednią zależną

Wstępny termin składania ofert wyznaczono na 7 września. Następnie na wybór najlepszej oferty miasto daje sobie maksymalnie 60 dni. Kształt wymagań oraz bardzo liberalne warunki udziału w postępowaniu wprost świadczą o tym, że urzędnicy chcą otrzymać jak najwięcej ofert na satysfakcjonujących ich warunkach. Nowe hybrydy mają trafić do Płocka do końca maja 2018 roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Płock
KM Płock
przetarg
tabor
hybryda
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....