TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy w Oslo w 2020 roku?
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.03.2016 17:00:18
Oslo decyduje o kształcie, jaki ma przybrać komunikacja autobusowa w 2020 roku.

Władze Oslo rozważają czy skierować do obsługi linii autobusowych pojazdy elektryczne. Eksperci ze wspólnego zespołu badawczego, który stworzyli wspólnie Volvo i Siemens przekonują, że to ma sens. Deklarują, że oprócz wyraźniej poprawy jakości powietrza norweska stolica odczuje wyraźne oszczędności w swoim budżecie. Przekonują, że może to być nawet 10,5 mln euro.

Oslo do 2020 roku chce posiadać w swojej komunikacji autobusowej same pojazdy nisko- lub zeroemisyjne. Jednak według przeprowadzonych przez zespół Volvo i Siemensa prac badawczych zastosowanie w komunikacji publicznej tylko elektrobusów jest znacznie bardziej ekonomiczne w porównaniu z posiłkowaniem się autobusami zasilanymi biopaliwem lub gazem.

W Oslo będzie to oznaczać gigantyczną zmianę, które będzie skutkowała wymianą ponad 450 autobusów. "Najprawdopodobniej zobaczymy wtedy kombinację różnych technologii napędu, które w większości dalej skutkują emisją dwutlenku węgla. Jednak nasze badanie pokazuje wyraźnie, że autobusy elektryczne są zdecydowanie najbardziej oszczędne."- powiedział Lars Andresen, dyrektor w Siemens Norge.

Badanie obejmuje 64 linie autobusowe z całego systemu komunikacyjnego norweskiej stolicy.Na dziś do ich obsługi potrzeba ponad 450 autobusów.Jeśli te linie byłyby obsługiwane z elektrobusami to Oslo powinno zaoszczędzić przynajmniej ok. 78 mln euro w ciągu dziesięciu lat w porównaniu z sytuacją, w której dalej byłby eksploatowane pojazdy z silnikami diesla. Natomiast gdyby napęd elektryczny zestawimy z bioetanolem to oszczędności miejskiej kasy powinny urosnąć do ponad 105 mln euro w analogicznym okresie.

"Chociaż elektrobusy są nadal droższe w zakupie, w niedalekiej przyszłości będą jeszcze bardziej opłacalne.Głównym powodem jest fakt, że energia elektryczna jest znacznie tańsze źródło energii niż olej napędowy oraz wszystkie odmiany biopaliw."- przekonywał dyrektor Andresen."Poza tym, przy takiej samej ilości zużywane energii silniki elektryczne charakteryzują się czterokrotnie wyższą żywotnością niż jednostki wysokoprężne."- podsumował Lars Andresen.

Istnieją dwie koncepcje funkcjonowania autobusów elektrycznych w systemie komunikacji publicznej. Pierwsza opiera się na założeniu, że autobus ma wystarczającą pojemność akumulatora, która umożliwia mu całodzienne kursowanie. Jego ładowanie odbywa się w nocy w trakcie postoju na zajezdni. To rozwiązanie silnie promuje chiński producent elektrobusów, czyli BYD. Jego minusem jest jednak duża masa baterii, która wpływa na zmniejszenie pojemności autobusu, co skutkuje mniejszą funkcjonalnością pojazdu.

Jest jednak alternatywaw postaci mniejszych akumulatorów i szybkiego ładowanie w wybranych punktach na trasie, którą obsługuje elektrobus. Volvo rekomenduje w tym zakresie szybkie ładowanie za pomocą pantografu.

"Szybkie ładowanie baterii zapewnia większą oszczędność, gdyż w krótkim czasie można w ten sposób obsłużyć kilka autobusów. Co więcej taki proces trwa zaledwie kilka minut. Ponadto dzięki zastosowaniu mniejszych baterii jesteśmy w stanie zredukować masę pojazdu i w efekcie umożliwić mu przewiezienie większej ilości pasażerów."- powiedział Svenn-Age L?kken z norweskiego oddziału Volvo.

Lars Andresen dodał ponadto, że czas ładowania zależy także od trasy, która obsługuje eletrobus. "W przypadku 80% linii autobusowych w Oslo stwierdziliśmy, że ruch może być utrzymany w taki samym kształcie jak dziś. W pojedynczych przypadkach będzie to wymagało pewnych zmian. Jednak mają one umożliwić efektywne wykorzystanie elektrobusów oraz infrastruktury towarzyszące np. w postaci stacji ładowania."

Nie pozostaje zatem nic innego jak czekać na końcowy raport z badań Volvo i Siemensa w norweskiej stolicy. Wtedy zapewne padną pierwsze wiążące deklaracje w kwestii kształtu przyszłej komunikacji autobusowej w Oslo.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Oslo
Volvo
Siemens
elektorbus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....