TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy dla Zakopanego?
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.11.2015 16:52:58 4 komentarze
Jakie autobusy dla Zakopanego?

Dwa tygodnie temu TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa z Zakopanego ogłosiła przetarg na leasing operacyjny przez 35 miesięcy czterech autobusów miejskich klasy midi. Zamawiający przewiduje wykup tych pojazdów. Odbędzie się on w formie zapłaty ostatniej raty leasingu, która wyniesie 32% wartości netto zamówienia. O stronie formalnej przetargu, jego przyczynach oraz terminach dostaw autobusów pisaliśmy już tutaj. Teraz przejdźmy do specyfikacji technicznej oczekiwanych autobusów.

TESKO zamawia niskowejściowe autobusy o długości 8 - 9 m, szerokości nie większej niż 2,45 oraz nie wyższe niż 3,1 m. Autobusy mają umożliwiać podróż przynajmniej 55 pasażerom, w tym 25 - 28 osobom na miejscach siedzących. Przynajmniej dwa fotele mają być dostępne z niskiej podłogi. Pojazdy mają być posiadać drzwi w układzie 1-2-0.

Silnik diesla o mocy od 150 do 190 kW ma mieć pojemność w zakresie 4 - 7 l oraz spełniać normę czystości spalin EURO6. Jednostka napędowa ma być zblokowana z przynajmniej czterobiegową automatyczną skrzynią biegów ze zwalniaczem hydraulicznym oraz przełożeniami dobranymi pod kątem minimalizowania zużycia paliwa. Ponadto w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji oraz gaszenia pożaru.

Zawieszenie pojazdu ma być pneumatyczne, oparte na gumowych miechach z systemem poziomowania nadwozia. Ponadto zamawiający wymaga niezależnej przedniej osi.

System informacji pasażerskiej ma się opierać na trzech zewnętrznych wyświetlaczach diodowych (przód 112 x 16 pkt, bok 84 x 16 pkt, tył 28 x 16 pkt), wewnętrznym monitorze LCD o przekątnej co najmniej 23" oraz głosowych zapowiedziach przystanków. Ponadto nie zabraknie monitoringu, automatu do sprzedaży biletów oraz systemu zliczania pasażerów.

Za wymuszoną wentylację przestrzeni pasażerskiej będą odpowiadały przynajmniej cztery okna przesuwne, minimum jeden luk dachowy oraz dwa wentylatory nawiewowo-wyciągowe. Ponadto autobusy będą klimatyzowane urządzeniem, które będzie chłodziło strefę przeznaczoną dla pasażerów oraz kabinę kierowcy. Zamawiający nie określił minimalnej mocy urządzenia. Można zatem twierdzić, że to w gestii oferentów będzie dobranie optymalnego rozwiązania.

Najkorzystniejsza oferta zostanie wybrana na podstawie trzech kryteriów. Cena ma wagę 70%, do 25% punktów można zdobyć w ocenie technicznej, zaś pozostałe 5% to warunki gwarancji. W kryteriach technicznych premiowane są m.in. wykonanie szkieletu autobusów ze stali nierdzewnej, częściowo segmentowane poszycia boczne, silnik o pojemności 6 - 7 l i mocy w zakresie 170 - 190 kW. W ostatnim z trzech punktowanych kryteriów gwarancji komplet będzie można uzyskać za gwarancję na nadwozie wydłużoną do 180 miesięcy oraz na cały pojazd do 48 miesięcy.

TESKO czeka na oferty do 7 grudnia. Patrząc na konstrukcję wymagań wobec autobusów można postawić tezę, że zakopiańską spółkę interesują dwie konstrukcje. Pierwsza to AMZ CS8,6LE, druga zaś to Solaris Urbino 8,9LE. Czy wobec tego będziemy świadkami drugiego w tym roku starcia Ursus Bus oraz producenta z Bolechowa? Odpowiedź już za nieco ponad miesiąc.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Zakopane
TESKO Zakopane
  • baca – 05.11.2015

    A my górole to chcymy Autosana z Polski

  • max – 05.11.2015

    Solaris i AMZ tez polskie firmy

  • lolek – 06.11.2015

    a nie marszrutke chcecie?

  • kkz – 07.11.2015

    Czy okna to wentylacja wymuszona ???

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....