TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy dla Wrocławia? Czas na [SIWZ]
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.01.2018 10:49:12 11 komentarzy
Jakie autobusy dla Wrocławia? Czas na [SIWZ]

13 grudnia 2017 r. MPK Wrocław ogłosiło przetarg na dostawę 50 nowych niskopodłogowych autobusów klasy MEGA wraz z opcją na zakup do 50 dodatkowych sztuk.

Zakup autobusów będzie wsparty środkami z Unii Europejskiej w ramach dolnośląskiego RPO. O tym, iż MPK Wrocław czeka na odbiór 60 Mercedesów Citaro C2 z poprzedniego zamówienia oraz o wymogach formalnych obecnego przetargu pisaliśmy TUTAJ

Wrocławskie MPK wymaga doświadczenia i warunków formalnych, które charakteryzują dużych producentów. Termin wykonania zamówienia został podzielony na dwie części. Pierwsza ma nastąpić do 180 dni od dnia zawarcia umowy, druga zaś do 30 dni od daty pierwszej dostawy. Zatem wszystkie autobusy muszą pojawić się w bazie MPK najpóźniej w ciągu 210 dni od podpisania umowy.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Dolnośląski przewoźnik wybierze najkorzystniejszą ofertę w oparciu o: cenę (40%), ocenę techniczną (35%), zużycie energii (15%), okres gwarancji (10%).

Zaraz po cenie największe znaczenie mają kryteria techniczne. Zamawiający premiuje tu następujące rozwiązania:

  • ochronę antykorozyjną poprzez zastosowanie całopojazdowej kataforezy zanurzeniowej w zamkniętym cyklu technologicznym – 20 pkt (Mercedes-Benz/MAN);

  • pojemność silnika od 10 do 11 l – 25 pkt (Mercedes-Benz/MAN/Solaris);

  • zgodność producenta autobusu i producenta silnika – 10 pkt (Mercedes-Benz/MAN);

  • liczbę miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi powyżej 14 – 10 pkt;

  • okresy międzyobsługowe autobusów przy przebiegach powyżej 50.000 km – 20 pkt;

  • obsługę zespołu chłodnic autobusu bez demontażu chłodnic – 5 pkt;

  • rekuperację energii – 10 pkt (Mercedes-Benz/Solaris).

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 17,5 do 18,75 m, szerokość do 2,55 m, wysokość do 3,25 m oraz niską podłogę na całej długości bez progów wewnątrz pojazdu. Zamawiający dopuszcza zawieszenie osi przedniej zależne lub niezależne. Funkcja przyklęku ma pozwolić obniżyć wysokość wejścia niezależnie od stanu otwarcia drzwi. Czworo drzwi o szerokości minimum 1230 mm, w układzie 2-2-2-2 mają otwierać się do wewnątrz. Silnik spalinowy o mocy minimum 230 kW, z maksymalnym momentem obrotowym co najmniej 1250 Nm musi spełniać normę spalania EURO 6. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru.

W przestrzeni pasażerskiej znajdą się siedzenia z tworzywa sztucznego wyklejone wykładziną tapicerowaną, odporne na ścieranie i zabrudzenia, przystosowane do czyszczenia na mokro. W autobusach znajdą się także 3 podwójne gniazda USB. Wentylację zapewnią otwierane okna w liczbie minimum 9 sztuk oraz 2 klapy dachowe, a także klimatyzacja i wentylatory. Kabina kierowcy powinna być w pełni wydzielona, wysoka, ma umożliwiać korzystanie przez pasażerów z obu skrzydeł pierwszych drzwi. Stanowisko pracy kierowcy będzie wyposażone w fotel amortyzowany pneumatycznie, wyposażony w zagłówek, podłokietniki, z regulacją: pochylenia poduszki fotela, amortyzacji fotela, wysokości fotela, napełnienia poduszek podparcia lędźwiowej części kręgosłupa, położenia oparcia fotela, obrotnicy fotela, pochylenia dolnej części oparcia. Wewnątrz kabiny znajdą się także: 2 wieszaki, haczyk na odzież, schowek zamykany na zamek patentowy, wnęka na dokumenty pojazdu o formacie A4, schowek umożliwiający schładzanie co najmniej jednej butelki o pojemności 1,5 litra (preferowany jest schowek na 2 butelki), radiotelefon, lampka do czytania, pulpit na rozkład jazdy, gniazdo elektryczne 12V, gniazdo USB, radioodtwarzacz.

Trzeba przyznać, że MPK dba o komfort pracy kierowców. Tablice zewnętrzne będą składały się z tablicy przedniej z numerem linii i kierunkiem jazdy, przedniej z numerem brygady, bocznej numerowej, bocznej kierunkowej oraz tablicy tylnej wyświetlającej numer linii. Wewnątrz pojazdów znajdą się 2 tablice LCD o przekątnej 22'' wyświetlające treści dotyczące trasy przejazdu i aktualnego przystanku. Dodatkowo w autobusach mają być zamontowane tablice wyświetlające reklamy i informacje. Będą to 2 monitory zabudowane w jednej obudowie w układzie "V" w pierwszym członie autobusu i 2 zamontowane w ten sam sposób w drugim członie.

SIWZ spod znakiem gwiazdy?

Biorąc pod uwagę ostatni zakup MPK oraz analizę SIWZ zdecydowanie stawiamy na zwycięstwo Mercedesa z modelem Citaro. Producent ten deklasuje swojego największego konkurenta w kryteriach technicznych aż o 30 punktów. Uwzględniając wagę tego kryterium Mercedes zyskuje przewagę co najmniej 10,5 punktów.

Nie możemy zapomnieć również o tym, iż cena stanowi tylko 40% wagi w ocenie ofert. Dodając do tego jeszcze zużycie energii, gdzie Mercedes prawdopodobnie może liczyć na lepsze wyniki od konkurencji, wyrasta nam niekwestionowany lider do zdobycia tego zamówienia. Czy któryś z wykonawców podejmie wyzwanie i zagrozi Mercedesowi? Przekonamy się na otwarciu ofert, tj. w dniu 09 lutego 2018 roku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Wrocław
Dolnośląskie
  • R – 04.01.2018

    Tak patrzę na te Citaro i dalej nie mogę uwierzyć, że Warszawa ma Conecto, jedyna dobra rzecz to, że nie są nowej generacji.

  • Pako – 04.01.2018

    Bo tu jest zachód Polski a Warszawa to bliżej wschodu dlatego gorszy sort tam trafia

  • Pako – 04.01.2018

    Bo tu jest zachód Polski a Warszawa to bliżej wschodu dlatego gorszy sort tam trafia

  • Rafał – 04.01.2018

    Dalej Citaro

  • R – 04.01.2018

    @Pako Haha, nawet się uśmiechnąłem

  • płatnik brutto – 04.01.2018

    czy ktoś ma nadal dobrą opinię o PZP? Po co cała ta szopka? Jak w tym kraju ma być dobrze skoro kupujący udaje, że chce wybrać najlepszą ofertę? Wygra ten, co ma wygrać. A z taką przewagą może sobie cenę z kosmosu wyznaczyć. Przecież to łatwo policzyć gdzie jest granica, której MAN nie przeskoczy. Ciekawe tylko, co Mercedes zrobi z "zarobioną" nadwyżką - przeznaczy na kolejną wycieczkę pracowników MPK do Niemiec? A może na Obornickiej pojawią się jakieś nowe prywatne osobówki?

  • płatnik netto – 04.01.2018

    Nie na Obornickiej tylko na Prusa...

  • płatnik netto – 05.01.2018

    zaoszczędzone pieniądze na serwisie zostaną we Wrocku. Bo autobusy idą z dotacji centralnej a utrzymanie z miejskiego budżetu. Jako użytkownik MPK widzę jak wyglądają 9 letnie Citaro. Pamiętam też 9 letnie Volvo, Jelcze, Solarisu. Jestem dwiema rękami za Mercedesem. Już nie mówiąc o tym, że jeśli dojdzie do wszystkich zamówień to będzie 260 sztuk Mercedesa :)

  • vv – 05.01.2018

    Szykuje się porządne wzmocnienie floty i git.

  • D.D – 19.01.2018

    Starsze citaro jest lepsże od nowego solaria.

  • ato – 05.02.2018

    R, a co? Wstydzisz się położenia geograficznego Warszawy, że wschód? No przecież nie zachód... Wrocław ma najlepsze autobusy diesla w Polsce, bez dwóch zdań.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....