TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy dla MZK Bielsko-Biała? Na bogato
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.03.2016 15:56:16 18 komentarzy
fot. Konrad Bek

W poniedziałek poinformowaliśmy, że Miejski Zakład Komunikacji w Bielsku-Białej ogłosi przetarg na dostawę 50 nowych autobusów. Wczoraj postępowanie oficjalnie się rozpoczęło. Na stronie TED jest już ogłoszenie o zamówieniu, zakład udostępnił także SIWZ.

Warunki formalne zamówienia omówiliśmy tutaj. MZK wstępnie założyło, że na zakupy wyda do 51,5 mln zł netto. Dostawy pojazdów mają być realizowane w kilku transzach. Pierwsze powinny się pojawić u przewoźnika najpóźniej do 27 listopada bieżącego roku, zaś ostatnie do końca września przyszłego roku.

Oferty, które zakład otrzyma będą oceniane w oparciu o trzy kryteria. Cena ma 70% wagi. 20% przeznaczono na ocenę techniczną, zaś pozostałe punkty na warunki gwarancji. W zakresie drugiego kryterium zamawiający premiuje m.in. wykonanie kratownicy oraz poszycia ze stali nierdzewnej o podwyższonej odporności na korozję lub zabezpieczoną metodą KTL, ewentualnie z aluminium. Do tego preferowany jest okres międzyobsługowy nie mniejszy niż 60 000 km, silnik o pojemności 10-11 l w pojazdach przegubowych, 7-8 l w solówkach i 2,9-4 l w autobusach mini. Mile widziana jest kierownica z funkcją sterowania wyświetlaczem deski rozdzielczej, okno zewnętrzne boczne w kabinie kierowcy sterowane elektrycznie, spełnienie wytrzymałości zderzeniowej określonej na podstawie przepisów Regulaminu nr 66 EKG ONZ. Dodatkowe punkty będzie można zyskać za zaoferowanie autobusów klasy maxi i mega z układem hamowania odzyskowego. W warunkach gwarancji dziesięć punktów otrzymają te propozycje, które będą opiewały na udzielenie jej po 15 lat na nadwozie oraz szkielet pojazdów.

Wartość dziesięciu autobusów przegubowych MZK oszacowało na 13,3 mln zł netto. Za tą kwotę przewoźnik liczy, że pozyska całkowicie niskopodłogowe pojazdy, które umożliwią podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym nie mniej niż 38 na miejscach siedzących. Wejście na pokład a być zapewnione przez cztery wejścia w układzie 2-2-2-2. Będą napędzane silnikiem diesla pojemności 6,5 - 9 l, mocy nie mniejszej niż 235 kW i maksymalnym momencie obrotowym co najmniej 1250 Nm. Jednostka ma naturalnie spełniać normę EURO6 i być zblokowana a automatyczną skrzynią biegów.

Na pozyskanie 38 solówek zamawiający zaplanował wydatek rzędu 36,556 mln zł netto. Autobusy mają umożliwiać podróż przynajmniej 85 osobom, w tym minimum 25 na miejscach siedzących. MZK wymaga układu drzwi 2-2-2. Również i tym wypadku pojazdy posiadać silnik zasilany olejem napędowym. Jednostka ma mieć moc minimum 210 kW oraz osiągać przynajmniej 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Automatyczna skrzynia biegów również w standardzie.

Z kolei za dwa autobusy klasy mini bielskie MZK chce zapłacić do 1,632 mln zł netto. Mają pomieścić przynajmniej 35 pasażerów, z których co najmniej 14 ma mieć zagwarantowane miejsce siedzące. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm wejściom w układzie 2-2. Pojazdy powinny być napędzane silnikiem o mocy nie mniejszej niż 125 kW, pojemności 2,9 - 5,5 l i maksymalnym momencie obrotowym minimum 400 Nm.

Wszystkie autobusy mają być klimatyzowane oraz monitorowane. Pewne nowości pojawią się w ramach systemu informacji pasażerskiej. MZK stawia tym razem na wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. Ponadto przewoźnik wymaga aby wewnątrz pojazdów znajdowały się tablice LCD 23". Do tego standardowo głosowe zapowiedzi przystanków. W efekcie będą to pierwsze autobusy w Bielsku-Białej z dosyć bogatym doświadczeniem.

Poszczególne wymagania dają w sposób minimalny uprzywilejowaną pozycję na starcie Mercedesowi. To z resztą nic dziwnego, skoro w taborze bielskiego MZK jest 40 pojazdów tej marki i to na nią zamawiający stawiał dokonując kilka lat temu ostatnich zakupów nowych autobusów. Jednak niemiecki producent nie może być pewien zwycięstwa. Solaris zagarniając krakowski kontrakt na 60 nowych solówek pokazał, że na życzenie klienta jest w stanie zaoferować produkt wysoce zindywidualizowany. Zatem czekamy na otwarcie ofert. A to zostało wstępnie zaplanowane na 18 kwietnia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Bielsko-Biała
  • sancity10 – 10.03.2016

    Oby Mercedes wygrał na razie starczy Solarek.

  • Shitaro konserwowe – 10.03.2016

    Bezjakosciowym szmelcedesom dziekujemy. Nigdy wiecej.

  • XWJ – 10.03.2016

    Czytając dogłębnie SIWZ, idealnie pasuje Citaro C2/G C2. Z kurduplami łapie się Stratos i SprinterCity od AC i AutoCuby. A i jeszcze do redaktorów: Guzik, a nie zindywidualizowany pojazd. Solaris zszedł z ceną grubo poniżej Mercedesa i dlatego wygrał. Nowe Urbina nie będą w ogóle spełniać połowy nawet tego, co zaoferowali (wydech ukierunkowany do dołu, plastikowe wewnętrzne osłony nadkól - skończy się pewnie tylko na szczotkach, 14 miejsc siedzących z niskiej podłogi), więc bądźcie tak mili i usuńcie tą brednię. Elektrycznej szyby też Solaris nie zaproponuje.

  • Niemiec – 10.03.2016

    W Poznaniu mowili, ze tez ma byc niby Szmelcedes. A tu jednak nie. ;)Skonczyly sie czasy, ze Szmelcedes stanowil monopol w Polsce. I skonczcie byc takie "otwarte na niemieckie autobusy". Nie zasluzyliscie sobie. Uchodzcow tez nie chcecie wiec wam sie nic nie nalezy innego jak produkt z wlasnego kraju: oSralis.

  • TomTom – 10.03.2016

    Solaris w Krakowie dostał też więcej od MB punktów w kryteriach technicznych.Ciekawe, czy MAN i Scania pokuszą się o start w przetargu, podobnie AMZ i Solbus. Stawiam jednak to, że oferty na przeguby i solówki będą jednak tylko dwie - Citaro 2 i NSU.

  • Kierowca – 10.03.2016

    Tylko, że Solaris jest od 13 lat na pierwszym miejscu i jeździ prawie w każdym kraju a niemcy co chwile biorą nasze Solariski. Coś o tym świadczy. Za to w niemieckich szajsedesach niby flagowym Citaro po kilku latach nie da sie zachamować retarderem czy zasadniczym bez zbędnego szarpania albo nawet podczas zmiany biegów szarpie jak stara ku...a a w 14letnich naszych Solarisach wszystkobdziała płynnie jak marzenie.Wypchajcie sie tymi waszymi mercami.

  • myślenie ni boli – 10.03.2016

    Haha ty kierowca może jechałeś autobusem bez retardera i dlatego tak

  • Kierowca – 11.03.2016

    No właśnie zawszw używam retardera.Pozatym 90% Kierowców obsługujących Mercedesy narzeka na szarpanie a często bardzo silne szarpanie, przynajmniej w BB!Nie wymyślam sobie niczego bo każdym autobusem od lat jeżdże taką samą techniką i używam wszystkich urządzeń do prowadzenia.

  • Kierowca – 11.03.2016

    Niektóre faktycznie szarpią mniej, ale inne to porażka.W Solarisie nie mam takich problemów.

  • XWJ – 11.03.2016

    Nie, Solaris nie szarpie, w cale. Solaris po prostu stanie w miejscu. Każda próba wyjechania pod górę Urbinem z Ecolife kończy się zrywaniem biegów + zwalnianiem.W Urbino zapomnij o szybkim ruszeniu, bo komputer przekazuje już do jednostki, że trzeba ruszać, a jeszcze nie zwolnił hamulca postojowego, co zazwyczaj też kończy się szarpaniem.

  • ä – 11.03.2016

    @XWJ: Daruj se. Solaris produkuje skrzynie EcoLife? No popatrz no.. Cos nowego.W lodzkiem MPK nie ma problemu z Solarisami z 2008r sa dynamiczne i dobrze sie nimi jezdzi.

  • Kierowca – 11.03.2016

    No to chyba tutaj najlepiej pob tych zróżnicowanych opiniach można zauważyć albo zaniedba techniczne firm użytkujących autobusy albo poprostu jak producenci przygotowują autobus pełen wad dla klienta. Jednemuntaki, innemu taki.W Bielsku-Białej Mercedesy są gorzej postrzegane niż Solarisy, pewnie gdzie indziej jest inaczej. Ale nasze najnowsze Mercedesy mają pięć lat a często szarpią gorzej niż 24 letnie Ikarusy. A Mercedesy Citaro K 10,5m. to zupełna tragedia. Naciskam gaz a on zastanawia się cz jechać, po czym szarpnięcie i ostry zryw do przodu. No sory, ale tak to nie powinno wyglądać. Wszystko ma pracować płynnie i elastycznie bo ciągłe hamowanie i ruszanie, przyspieszanie i zwalnianie to norma miejskiego jeżdżenia.Dla mnie osobiście Mercedes już dawno nie jest synonimem luksusu.

  • X – 12.03.2016

    Niestety, ale Solaris w wielu miastach nie jest wyznacznikiem jakości. :) MAN, Mercedes o wiele lepsze jakościowo marki i wolą te autobusy wszyscy oprócz zapaleńców ever Solaris. MAN dynamicznie rusza, normalnie hamuje, a Solaris to oporne gówno rozlatujące się po dniu od kupna.

  • pasażer – 13.03.2016

    Trzymam mocno kciuki za solarisa bo na te szmelcedesy to już nie mogę patrzeć.

  • Thats life – 13.03.2016

    @X : W Lodzi akurat zaden Solaris nie zlapal pozaru gdyz 1 Shitaro splonal doszczetnie a w 2 innych zapalila sie komora silnika. Tak samo u Bursiaka (firma przewozu m.in. dla hipermarkietow) miala juz kandydata Shitaro, ktory tez mial pozar w komorze silnika..

  • XWJ – 13.03.2016

    W Krakowie nie spłonęło całkiem żadne Urbino (ani Neoplan wcześniej) tylko dlatego, że kierowcy są uczuleni na takie sytuacje. Ale ogólnie jarało się u nas już 10 Urbino i (wszystkie) 5 Noplanów. O dziwo ani jeden Mercedes, jeden gniot z silnikiem Mercedesa spłoną doszczętnie, ale tylko dlatego, że serwis gwarancyjny Jelcza go źle poskładał po wymianie turbiny. Do tego kiedyś tu zarzucano , że Citaro psują się drogo: Fakt, psują się kosztownie ale statystycznie na warsztat trafiają trzy razy rzadziej niż Urbino.

  • ierowca Mzk BB – 16.03.2016

    Jestem bielszczaninem I Kierowca Jednego z Bielskich Mercedesów citaro G.Często słyszę jak ludzie sobie chwalą Mercedesy i uważam że ten przetarg jest trochę zepsuty zamiast 38 solowek po wino być Max 30 i z 8 autobusów 15 metrowych.fakt Solarisy bywają częściej na warsztacie niż Mercedesy , mój autobus stał na serwisie od początku roku z 3 razy i to raz jak jakiś burak wjechał mi w tył , Mercedesy G są w ciągłym ruchu liniowym oprócz soboty i niedzieli A tak to od poniedziałku do piątku jeździ prawie wszystkie .A jak wcześniej jeździłem na Soralisie to po po 2 miesiącach cały czas coś się psulo i w zmianę jeździłem Manem lub Ikarusem . Ja i wielu kierowców mam nadzieję że wygra Mercedes w przegubach Ale nie coneco bo to faktycznie jest porażka i gorzej niż Solaris

  • AUTOMANIAK – 10.04.2016

    Solaris latem bez klimy dla pasażerów z 4 bocznymi wywietrznikami i 2 włazami dachowymi to jeżdżące solarium z huczącą klimatyzacją nad głową, zimą zmienia się w chłodziarkę z działającą poprawnie nagrzewnicą na nogi dla kierowcy. Twarde zawieszenie sztywna przednia oś z kiepskim skrętem, pękające przednie szyby oraz wiązki przednich świateł .Fotele dla pasażerów to tandetny plastik na którym siedzi się jak na przyspawanym taborecie do podwozia.Mercedes do poprawy ma sterowanie retardera w Conecto złączki przewodów Webasta w wszystkich modelach, szczelność reflektorów przód i tył oraz tandetny plastik ich obudowy i złączek, pękające zbiorniki wyrównawcze. To tylko część usterek które mają wymienione autobusy. Który powinien wygrać przetarg w Bielsku oceńcie sami. Ja wybrałbym Mercedesa ale w dobrej cenie.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....