TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakie autobusy chce wynająć GAiT Gdańsk na 8 lat?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 02.11.2018 17:00:28
fot. gdansk.pl

Gdańskie Autobusy i Tramwaje poszukują dostawcy 48 autobusów, które zostaną wynajęte na okres 8 lat. Ponadto autobusy mają być objęte przez ten okres pełnym wsparciem serwisowym producenta. Sprawdzamy jakich autobusów oczekuje przewoźnik z Gdańska.

Warunki formalne ogłoszonego w tydzień temu postępowania opisaliśmy tutaj. Spółka chce pozyskać 48 autobusów z silnikami diesla w trzech typach- 29 klasy MAXI, 13 przegubowych i 6 klasy MIDI.

Wybrany przez GAiT dostawca będzie miał 12 miesięcy od podpisania umowy na przekazanie wszystkich autobusów. Okres ośmioletniego wynajmu rozpocznie się wraz z przekazaniem ostatniego pojazdu. Ponadto przez ten czas dostawca autobusów będzie odpowiedzialny za kompleksowy serwis. Tanio więc nie będzie. Ale to na pewno w końcu żadna nowość przy tego typu zamówieniach.

Wybór najlepszej oferty

Oferty, które otrzyma tyski GAiT zostaną ocenione w dosyć prosty sposób. Posłużą temu cztery kryteria. Cena ma 55% wagi. Do 35% można wywalczyć w ocenie technicznej. Gdański przewoźnik premiuje w niej:

  • autobusy z nadwoziami i podwoziami wykonanymi ze stali nierdzewnej zabezpieczonej metodą KTL - 21 pkt
  • autobusy z niezależną przednią osią - 7 pkt
  • autobusy z układem rekuperacji - 5,25 pkt
  • określoną liczbę foteli z dostępnych z niskiej podłogi (min. 11 w autobusie klasy MAXI, min. 15 w przegubowcu i min. 6 w autobusie klasy MIDI) - 1,75 pkt

Do 9% można wywalczyć za zaoferowanie autobusów, które mają jak najniższe spalanie w warunkach testu SORT2. Symboliczny 1% można ugrać za zaoferowanie najniższej stawki jednostkowek brutto za każdy wozokilometr przekroczenia szacowanego łącznego przebiegu autobusów (powiększonego o 3 %).

Jakie MAXI?

Każda z solówek powinna mieć nadwozie o długości 11,5 - 13,5 m, szerokości 2,5 - 2,55 m. Umożliwi podróż min. 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 28 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności do 9 l. Nie mogą być one słabsze niż 210 kW i osiągać min. 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Czas na MIDI

Tutaj zakres konstrukcji, które dopuszcza GAiT jest teoretycznie dosyć szeroki. Oczywiście pod warunkiem, że mówimy o pojazdach całkowicie niskopodłogowych. MIDI dla Gdańska mają mieć nadwozie o długości 7,5 - 10,65 m, szerokości 2,5 - 2,55 m. Każdy umożliwi podróż min. 40 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Wymagania w zakresie napędu są takie same jak w przypadku autobusó klasy MAXI. Szkoda więc tracić czas na ich powtórzenie

Przegubowce

Każdy długi autobus w świetle warunków gdańskiej spółki ma mieć nadwozie o długości 17,5 - 18,5 m i szerokości 2,5 - 2,55 m. Ma umożliwiać podróż min. 140 pasażerom. Przynajmniej 40 ma mieć zapewnioną przejażdżkę na miejscach siedzących. Dostępn na pokłąd ma być zapewniony przez cztery wejścia w w układzie 2-2-2-2.

Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności do 11 l. Nie mogą być one słabsze niż 250 kW i osiągać min. 1500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika.

Wyposażenie

Autobusy muszą posiadać klimatyzację z funkcją rozdzielenia pracy osobno na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy. Moc agregatu ma być dostosowana do kubatury poszczególnych typów pojazdów. W przypadku MAXI i MIDI GAiT oczekuje agregatów o mocy maksymalnie 40 kW. W przegubowcach ten limit podwyższono do 50 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz uchylne boczne okna przesuwne.

Pasażerowie będą mieli do dyspozycji gniazdka z portami USB. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu.

Czas na SIP. GAiT wymaga zamontowania zewnętrznych wyświetlaczy diodowych o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdą się dwa rodzaje tablic LCD. Będą to zarówno monitory o przekątnej ekranu 38", czyli nic innego jak "e-korale" oraz tablice 22". Do tego oczywiście autobusy muszą posiadać GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Jak więc widać będzie to standard, który znamy z ostatnich Mercedesów dla Gdańska- zarówno Citaro C2 dla GAiT jak Conecto należących do firmy BP Tour.

Typujemy

Wymagania gdańskiego przewoźnika w zasadzie się nie zmieniły w zakresie wyposażenia autobusów i preferencji w zakresie kompletacji napędu. Faworyt postępowania wydaje się być oczywisty. Pozostaje oczywiście jeszcze kwestia ceny, która do niskich raczej nie będzie należeć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
GAiT Gdańsk
wynajem
dzierżawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...