TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakich hybryd chce Ełk? Ciekawy SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.04.2018 16:00:31
Jakich hybryd chce Ełk? Ciekawy SIWZ

Ełk kilka lat czekał na nowe autobusy. Tydzień temu miasto ogłosiło przetarg na dostawę 6 autobusów klasy MAXI z napędem hybrydowym. SIWZ kryje kilka ciekawostek, do tej pory niespotykanych w postępowaniach na zakup pojazdów spalinowo-elektrycznych.

Warunki formalne tego przetargu omówiliśmy tutaj. Na celowniku ełckiego magistratu jest sześć autobusów hybrydowych. Mają się one pojawić w we flocie tamtejszego Miejskiego Zakładu Komunikacji w dwóch transzach. Pierwsze trzy hybrydy mają zostać przekazane MZK między 4 a 29 listopada 2019 r. Ostatnie muszą pojawić się u przewoźnika między 1 a 30 września 2020 r. To bardzo rozsądny termin dostawy, więc ełccy urzędnicy nie powinni mieć problemu z pozyskaniem choć jednej oferty.

Wybór najlepszej oferty

Miasto wyboru najlepszych propozycji dokonają w oparciu o trzy kryteria. Cena to maksymalnie 60%. Do 29% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej, która nie jest skomplikowana, ale napewno oryginalna. Urzędnicy premiują w niej:

  • Autobusy z min. 9 fotelami dostępnymi z niskiej podłogi – 3 pkt (Mercedes, Solaris, MAN)
  • Silnik spalinowy opojemności powyżej 6,5 l – 3 pkt (Mercedes, Solaris, MAN)
  • Równoległy napęd hybrydowy – 10 pkt (Mercedes, Volvo i ... mamy swój typ, ale na razie go nie zdradzimy)
  • Oś przednią zależną - 4 pkt (MAN, Solaris, Volvo)
  • Ten sam producent autobusu i silnika spalinowego – 3 pkt (Mercedes, MAN, Volvo)
  • Nadwozie i podwozie wykonane z profili ze stali nierdzewnej zabezpieczone dodatkowo metodą KTL – 3 pkt (MAN, Mercedes)
  • Zasobniki energii w postaci akumulatorów – 3 pkt

Pozostałe 11% przeznaczono na ocenę warunków gwarancji. Można je zdobyć za:

  • Udzielenie gwarancji całopojazdowej na min. 84 miesiące – 5 pkt
  • Udzielenie gwarancji na magazyny energii na min. 96 miesięcy – 4 pkt
  • Udzielenie gwarancji na powłoki lakiernicze oraz perforację nadwozia i podwozia na min. 120 miesięcy – 2 pkt

Jakie hybrydy?

Miasto celuje w całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy MAXI z napędem spalinowo-elektrycznym. Muszą one mieć nadwozia o długości 11,9 – 12,2 m. Każdy z nich ma umożliwiać podróż min. 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 25 na miejscach siedzących. Min. 5 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Układ napędowy hybryd ma być oparty na silniku diesla spełniającym normę Euro 6 oraz jednym silniku trakcyjnym o mocy min. 100 kW lub dwóch o łącznej mocy min. 150 kW. Pierwszy musi mieć pojemność skokową 4,5 – 7,8 l i być nie słabszy niż 150 kW. W przypadku zaoferowania hybryd równoległych miasto wymaga zastosowania min. czterobiegowych automatycznych skrzyń biegów z przełożeniami dobranymi pod kątem minimalizwania zużycia paliwa. Magazyny energii elektrycznej przez 8 lat użytkowania nie mogą spaść poniżej 80% ich początkowej pojemności. Jako ciekawostkę należy jeszcze dodać fakt, że w Ełku w ogóle nie zająknęli się o funkcji start-stop.

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewni min. 6 okien przesuwnych lub uchylnych, 2 szyberdachy i wentylatory. Przestrzeń pasażerska ma być klimatyzowana za pomocą jednego agregatu o mocy min. 20 kW. Tablice zewnętrzne będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać monitor LCD o przekątnej ekranu min. 22", który będzie miał możliwość przesyłania danych reklamowych drogą radiową. System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych.

Typujemy...

Wymagania stawiane hybrydom a także system punktacji w ocenie technicznej wyłaniają dwóch faworytów. Nieco lepiej wypada Mercedes z Citaro C2 hybrid. Nie bez szans jest także MAN. Jest także jeszcze trzecia opcja, ale póki co lepiej o nie nie mówić wprost. Co z tego wyniknie? Na pewno to, że Ełk dosyć dokładnie przeanalizował rynek autobusów hybrydowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ełk
UM
MZK Ełk
hybryda
  • Wiktor Kolarz Zawada – 11.07.2018

    Wpłynęła tylko jedna oferta od Volvo http://bip.elk.warmia.mazury.pl/system/obj/26283_informacja_z_sesji_otwarcia_ofert.pdf

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...