TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakich hybryd chcą Pabianice? Zaglądamy do SIWZ
INFOBUS.PL - Opublikowano: 09.11.2017 14:35:59 11 komentarzy
Jakich hybryd chcą Pabianice? Zaglądamy do SIWZ

25 października Gmina Miasto Pabianice ogłosiła przetarg na dostawę 18 nowych autobusów klasy MAXI hybrydowych. Termin wykonania zamówienia to najpóźniej 31 maja 2019 roku, przy czym pierwsze dwa autobusy mają być dostarczone do 9 miesięcy od podpisania umowy, kolejnych 8 – do 10 miesięcy od podpisania umowy.

A jakie warunki formalne przewidziała gmina dla producentów?

Warunki formalne

Każdy wykonawca, który chciałby złożyć ofertę musi wykazać się dostawą lub dostawami, w ciągu 3 ostatnich lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy - to w całym okresie, co najmniej 10 sztuk fabrycznie nowych autobusów hybrydowych z silnikami wysokoprężnymi o wartości minimum 10.000.000 PLN. Wymagane jest również posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości 10.000.000 PLN. Konieczne jest także wniesienie wadium w wysokości 300.000 PLN.

Dla każdego producenta hybryd, spełnienie powyższych wymagań nie powinno stanowić problemu.

Wybór najkorzystniejszej oferty

Pabianice wybiorą najkorzystniejszą ofertę kierując się: ceną (60%), parametrami techniczno-eksploatacyjnymi (25%), gwarancją (10%), skróceniem terminu realizacji zamówienia (5%).

Najwięcej punktów spośród kryteriów technicznych zamawiający przyzna za:

  • konstrukcję szkieletu nadwozia wykonaną ze stali odpornej na korozję – nierdzewnej wg normy PN-EN-10088 – 15 pkt (Solaris);
  • magazynowanie energii za pomocą superkondensatorów – 15 pkt (Solaris?);
  • przeniesienie napędu bez skrzyni biegów – 15 pkt;
  • zużycie paliwa wg SORT2 poniżej 28 l/ 100 km – 25 pkt (Solaris?);
  • powyżej 8 miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi – 10 pkt (Solaris/MAN?/Volvo);
  • co najmniej 80 miejsc ogółem – 10 pkt;
  • szyby boczne pojedyncze – 5 pkt;
  • szyba przednia dwuczęściowa z podziałem poziomym na szybę kierowcy i szybę tablicy informacyjnej – 5 pkt (Solaris/MAN/Volvo).

Po analizie kryteriów technicznych należy zauważyć, że Solaris może zebrać komplet punktów. W przypadku tego producenta wystarczy zatem niewygórowana cena i ma on zwycięstwo w kieszeni. Pozostali musieliby zaskoczyć ceną, gwarancją i terminem wykonania zamówienia.

Specyfikacja techniczna

Wszystkie autobusy mają mieć długość od 11,9 do 12,2 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m, wysokość od 2,8 m do 3,3 m oraz niską podłogę na całej długości bez stopni pośrednich wewnątrz pojazdu i bez stopni wejściowych we wszystkich drzwiach. Wysokość wejścia nie może przekraczać 350 mm. Drzwi mają być dwuskrzydłowe otwierane do wewnątrz. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć wysokość wejścia o co najmniej 60 mm. Zawieszenie osi przedniej autobusów ma być zależne ze stabilizatorem toru jazdy. Silnik spalinowy o pojemności skokowej od 4,5 do 7 dm3 oraz mocy minimum 150 kW i maksimum 185 kW musi spełniać normę spalania EURO 6. Komora silnika powinna być wyposażona w system automatycznego wykrywania i gaszenia pożaru. Z kolei silnik elektryczny musi mieć moc minimum 110 kW zapewniającą optymalną dynamikę jazdy autobusu w ruchu miejskim. System hybrydowy może być równoległy, szeregowy albo szeregowo-równoległy. Wentylację przestrzeni pasażerskiej stanowić będzie minimum 6 okien uchylnych, a także co najmniej 1 szyberdach. Ponadto, dla rodziców z dziećmi przewidziano specjalnie wydzielone miejsca siedzące otapicerowane odrębnym wzorem graficznym, a na ścianie ma być nalepiona naklejka stanowiąca "kącik dla dziecka". Oświetlenie wnętrza pojazdów ma być wykonane w technologii LED. Zadbano także, aby pasażerowie mogli swobodnie przemieszczać się między w autobusie pomiędzy nadkolami. Szerokość przejścia pomiędzy nimi w osi tylnej mierzona na wysokości 100 mm nad podłogą w najwęższym miejscu nie może być niższa niż 520 mm. Zamawiający zatroszczył się także o kierowców. Dla nich przewidział bogato wyposażoną kabinę w następujące elementy: zamykany na klucz schowek (kaseta) na drobne przedmioty, podgrzewany fotel kierowcy z zawieszeniem pneumatycznym, z możliwością regulacji wysokości siedziska i oparcia, z zagłówkiem i dwoma podłokietnikami, radiotelefon i radioodtwarzacz CD i MP3, min. jedno gniazdo elektryczne 12V, jedno gniazdo USB, podkładka pod rozkład jazdy formatu A5 wraz z lampką oświetlającą, uchwyt (podstawka) umożliwiająca bezpieczne postawienie typowej szklanki (kubka) lub butelki, wieszak na odzież, schowki na teczkę i dokumenty oraz …szczotka do zamiatania wnętrza autobusu i szufelka. Tablice zewnętrzne powinny być wykonane w technologii LED w kolorze białym. Uzupełnią je dwie tablice wewnętrzne – jedna na przodzie (w celu emisji informacji i ogłoszeń miejskich lub informacji o następnych przystankach), druga zaś na boku (wyświetlająca numer linii i kierunek jazdy, sygnalizację "STOP", datę i godzinę oraz pełny przebieg trasy aktualny dla danego kursu w formie graficznej informacji, czyli tzw. "koraliki" – wszystkie przystanki na trasie, ulice, informacje o przesiadkach, z wyróżnieniem informacji o bieżącym przystanku).

Typujemy

Zapisy SIWZ są liberalne i nie eliminują żadnego producenta. Kluczowe będą kryteria oceny ofert, a w nich oczywiście cena i parametry techniczne. Kto wyrazi zainteresowanie przetargiem? Być może MAN, Volvo i Solaris. Jednakże ten ostatni z wymienionych ma największe szanse na zwycięstwo. 4 grudnia będziemy bliżej weryfikacji tej hipotezy, albowiem wówczas nastąpi otwarcie ofert.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
Pabianice
UM
MZK Pabianice
hybryda
  • Mobilek – 09.11.2017

    Niech wygra najlepszy, czytaj Solaris. Po co wprowadzać nową markę na zajezdnię? To tylko dodatkowe koszty... Dobrze myślą w Pabianicach.

  • Obserwator – 10.11.2017

    Szanowny Panie, może tak skończyć z tą dziecinadą typu "najlepszy Solaris", "najlepszy Ursus", najlepszy Volvo" etc. Zaraz po raz kolejny zacznie się dziecinada i spory na poziomie gimbazy.Natomiast, co do logiki typu "Po co wprowadzać nową markę na zajezdnię?...Szanowny Panie, jak będzie Pan posiadaczem własnej firmy przewozowej, to może Pan sobie kupować co tylko zechce. Dla sektora publicznego na szczęście wymyślono PZP.

  • Mobilek – 10.11.2017

    Dzień dobry Panu Obserwatorowi. W znaczniej mierzy przychylam się do Pańskiej opinii. Moja ocena "najlepszy" bierze się choćby z procentowego udziału w rynku polskim. Skoro PZP jest takim świetnym narzędziem, a Solaris ma 70% rynku, to zgodnie z Pana logiką - SBC musi być najlepszy... Prawda?A co do samego PZP, niestety nie podzielam Pańskiego zdania. To zmora dzisiejszych czasów. Skutecznie z resztą omijana przez zamawiających kruczkami typu: szerokość przejścia, lub drzwi, kataforeza, silnik mały, duży, tego czy innego producenta.... można wymieniać bez końca.Z poważaniemMobilek

  • Mobilek – 10.11.2017

    @obserwator - tak dla uzupełnienia - zarządy spółek komunalnych dla uproszczenia procedur PZP nie biorą pod uwagę (na etapie konstruowania SIWZ) późniejszych kosztów eksploatacji. Po pierwsze z lenistwa tworzenia SIWZ, po drugie z kadencyjności stanowiska, po trzecie - wydawania nie swoich (publicznych) pieniędzy. Ja, jako prywaciarz, muszę to liczyć. I liczę - przy nowej marce - nowe narzędzia, nowe szkolenia, mowy magazyn, nowe kontakty, nowe procedury zgłaszania, rozliczania gwarancji i milion innych. Czyli nie kupuję, co chcę, tylko to, co ekonomiczne... I tego życzę komunalnikom wydającym społeczne pieniądze.Z życzeniami miłego dniaMobilek

  • bez sensu – 10.11.2017

    po co w ogóle ten przetarg ??? lepiej od razu by napisali, że chcą Solarisa..... to się nadaje do prokuratury jako rażące naruszenie pzp.

  • lokals – 10.11.2017

    jak każdy inny. Należy wyrzucić PZP do kosza, bo to bezsens. I niech wszyscy kupują jedynie słuszne PISbusy

  • farafiu – 10.11.2017

    Mam nadzieję, że w stosunku MPK Tarnów, to samo twierdzicie albo jesteście niekonsekwentnymi ślepcami.

  • Esteta – 11.11.2017

    Drodzy Panowie,chyba w tych polemikach nie bierzecie pod uwagę, że URSUS jest liderem w produkcji najnowocześniejszych autobusów elektrycznych i elektryczno-hybrydowych w naszej Galaktyce! No i w ten sposób, omijacie istotę zagadnienia.

  • Ursus spadaj – 11.11.2017

    @esteta - proszę o definicję słowa "lider"

  • ! – 11.11.2017

    Lider w złomie na kołach. Buahahahaha

  • Ursus oferta – 12.11.2017

    Brawa dla kolejnego miasta, które poszło po rozum do głowy i wyeliminowało upadającego Ursusa na etapie ogłaszania przetargu. Inni zamawiający patrzcie i uczcie się!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....