TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jakich elektrobusów chce MPK Poznań? Takich, które szybko się naładuje
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.05.2018 15:00:54
Jakich elektrobusów chce MPK Poznań? Mile widziane z osią elektryczną

Miesiąc temu Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu ogłosiło dwuczęściowy przetarg na dostawę 21 elektrobusów. Czego wymaga przewoźnik od nowych nabytków? Sprawdzamy SIWZ.

Warunki formalne nowego postępowania omówiliśmy tutaj. MPK chce kupić sześć elektrobusów klasy MAXI i 15 sztuk przegubowych. Podział postępowania na dwie części skutkuje tym, że teoretycznie możliwy jest wybór dwóch dostawców. “Elektryki" standardowej długości mają trafić do Poznania do końca lutego 2020 r. Firma, która przekaże przegubowce na prąd będzie musiała to zrobić szybciej, bo do 16 grudnia 2019 r. Mimo wszystko nie są to wyśrubowane terminy.

Wybór najlepszej oferty 

MPK wyboru najlepszych propozycji dokona w oparciu o trzy kryteria. Cena to maksymalnie 60%. Do 22% punktów można wywalczyć w ocenie technicznej, która nie jest skomplikowana. Poznański przewoźnik, bez względu na część premiuje w niej:

  • Pojazdy z elektryczną osią napędową z silnikami asynchronicznymi – 7,7 pkt
  • Trzyczęściową szybę przednią - 1,76 pkt
  • Diodowe oświetlenie ściany przedniej – 1,32 pkt
  • Kolumnę kierowniczą i deskę rozdzielczą z możliwością jednoczesnej regulacji wysokości i nachylenia – 1,32 pkt
  • Elektrobusy z jak największą powierzchnią niskiej podłogi – 1,76 pkt
  • Trzyczęściowy zderzak przedni – 1,76 pkt
  • Homologację palności typu pojazdu zgodnie z regulaminem nr 118 EKG ONZ – 1,98 pkt
  • Wytrzymałość konstrukcyjną zgodną z wymogami regulaminu nr 66 EKG ONZ – 2,2 pkt
  • Elektrobusy z jak najniższym zużyciem energii elektrycznej – 2,2 pkt

Do 10% można wywalczyć dzięki odpowiednio korzystnym warunkom gwarancji. Zdobędzie się je za:

  • 48 miesięcy gwarancji całopojazdowej – 8 pkt
  • Udzielenie 25% rabatu na zakup części zamiennych – 2 pkt

Pozostałe 8% punktów to gotowość techniczna na poziomie nie mniejszym niż 95%.

Jakie przegubowe elektrobusy?

Przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,5 - 18 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 110 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Min. 10 foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 200 kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszej niż 150 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 120 km. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf.

Jakie elektryczne solówki?

Elektrobusy klasy MAXI mają mieć nadwozia o długości 11,5 - 2 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Min. 6 foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 160 kW. W ich przypadku MPK także wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych, ale o pojemności nie mniejszej niż 100 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 120 km. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf.

Wyposażenie dodatkowe

Wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnią okna przesuwne, szyberdachy i wentylatory. Dla kierowcy przewidziano kabinę typu zamkniętego na całej szerokości autobusy z dwoma wejściami. Nie zabraknie wydajnej klimatyzacji.

Tablice zewnętrzne będą wykonane w technologii LED w oparciu o diody wysokiej jaskrawości w kolorze żółto-pomarańczowym. Każdy autobus ma posiadać monitory LCD o przekątnej ekranu min. 22" oraz 38" (“e-korale"). System głosowej informacji pasażerskiej będzie obejmował zapowiadanie numeru linii, trasy, przystanków, zakończenia kursu oraz zmianę stref przystankowych. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji automaty do sprzedaży biletów z funkcją płatności kartą i bilonem, a także gniazdka z portami USB.

Typujemy...

Poznańskie MPK konkretnie postawiło na elektrobusy, które będą posiadały ciężkie, ale idealne do szybkich ładowań baterie LTO. Solaris ma już więc product spełniający wymagania przewoźnika. Czy rękawicę zdecyduje mu się rzucić Ursus? Producent z Lublina musiałby postawić na kilka nowych rozwiązań aby móc stanąć do pojedynku w Poznaniu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
MPK Poznań
elektrobus
  • Piotr Trząsalski – 04.05.2018

    Kacper xDDDDDD

  • Sebastian Rożentalski – 04.05.2018

    "Fachowcy" z MPK Poznań będą kombinować jak zmniejszyć zużycie baterii.Teraz pokombinowali przy wozach tak,że nie mają siły jechać 😂

  • Paweł Obelnicki – 04.05.2018

    "Szybko" nie znaczy dobrze 😂😂😂

  • Karol David Bil – 04.05.2018

    Elektryk najlepiej taki ktory bedzie ladowany pradem, prawda ? 🤔

  • Mateusz Sikorzyński – 04.05.2018

    Jakim cudem chcą szyberdachy? To nie możliwe, jakby wymagali przegubowce wozy low entry to możliwe ale tak, to nie

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....