Jaki jest elektryczny Autosan SanCity 12LFE?

infobus
08.10.2019 14:00
0 Komentarzy

Wiemy co nieco o elektryczny SanCity 12LFE, którego w ubiegłym tygodniu zaprezentował Autosan. Do pierwsze elektryczne demo sanockiego producenta na polski rynek. Pora na szczegóły.

Gigantyczny kontrakt
Podpisany w czwartek w siedzibie Autosanu na Podkarpaciu dokument dotyczy produkcji przez Autosan elektrycznych samochodów specjalnych wykorzystywanych między innymi przez służby monterskie, pogotowia energetyczne i inne zespoły dla tzw. Operatorów Sieci Dystrybucyjnych lub spółek z grup kapitałowych PGE, Enei i Taurona. Porozumienie, oprócz prezesa PGZ, podpisali także szefowie PGE Polska Grupa Energetyczna, Enea i Tauron.

To oznacza kontrakt nawet do 1500 specjalnych samochodów elektrycznych dla trzech firm – PGE, Enei i Taurona, które będą wykorzystywane m.in. przez służby monterskie. O szczegółach pisaliśmy tutaj.

Elektryczny SanCity 12LFE dla Polski
Czwartkowe przedstawienie miało jednak jeszcze jednego ważnego bohatera. To demonstracyjny elektrobus, który Autosan zbudował z myślą o polskich przewoźnikach. I trzeba przyznać, że producent „bocianów” mile zaskoczył kilkoma rozwiązaniami.

Bateryjnym SanCity 12LFE może podróżować ok. 80 pasażerów. 29 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster NewCity. 16 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, za co należą się Autosanowi pochwały. Dostęp na pokład „bociana na prąd” jest możliwy dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Autosan wykorzystał drzwi firmy Rawag z Rawicza z napędami BODE.

Elektryczny SanCity wyposażono w napęd kanadyjskiej firmy TM4, który zabudowała i uruchomiła łódzka Enika. Steruje on pracą całego układu napędowego, którego sercem jest centralny silnik trakcyjny z rodziny SUMO. To synchroniczna jednostka o mocy ciągłej 145 kW. Sanocki producent wyposażył elektrobus w baterie NMC firmy BMZ o pojemności 232 kWh. Są one zabudowane na dachu oraz na tylnym zwisie. SanCity 12LFE może być ładowany przez złącze plug-in.

Układ jezdny jest oparty na osiach ZF. Przednia to niezależna typu RL82EC. Jako napędową wykorzystano wolny portalowy most AV133/80.

Elektryczny „bocian” wyposażony jest klimatyzację, co powinno poprawić komfort podróży, szczególnie w okresie letnim i zimowym. Przestrzeń pasażerska jest chłodzona za pomocą agregatu Aerosphere o mocy 25 kW. Naturalną wentylację zapewniają cztery uchylne okna.

Warto czekać
Dobrze, że Autosan wreszcie może zaoferować elektrobus w typowo polskiej konfiguracji. Producent poszedł za obecnymi trendami i skupił się na rozwiązaniach, które cieszą się obecnie największą popularnością wśród polski użytkowników elektrobusów. I wreszcie najważniejsza rzecz- mniej więcej mamy obraz tego, co jest w stanie zaoferować Autosan w E-Busie 2.0. Będzie ciekawie.

Komentarze