TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jak to jest z trakcją parową w Polsce? Raport UTK
InfoRail.pl - Opublikowano: 17.10.2019 12:15:21
Jak to jest z trakcją parową w Polsce? Raport UTK

10 działających parowozów normalnotorowych przejechało w ubiegłym roku ponad 72 tys. km prowadząc ponad 1,5 tys. pociągów – m.in. takie dane można znaleźć w raporcie o trakcji parowej w Polsce opublikowanym przez Urząd Transportu Kolejowego.

W 2018 r. pociągi prowadzone lokomotywami parowymi oferowało 6 przewoźników. Rekordzistą były Koleje Wielkopolskie, które w zeszłym roku uruchomiły ponad tysiąc pociągów pasażerskich.

W ujętych w raporcie latach 2016-1018 rekordowe pod względem przewozów były miesiące letnie. Od czerwca do sierpnia jeździło blisko 500 pociągów miesięcznie. Na koniec 2018 r. zatrudnionych było 20 maszynistów z uprawnieniami na parowóz. Dwóch z nich jest również instruktorami, a jeden - egzaminatora.

W momencie pojawiania się trakcji spalinowej i elektrycznej parowozy zaczęto uznawać za przestarzałe, za relikty przeszłości – stwierdza dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Dziś myślimy o nich inaczej. Funkcjonujące parowozy to wyjątkowe zabytki świadczące o bogatej historii. Sprawna lokomotywa parowa to niebywała atrakcja, szczególnie dla osób, które nie pamiętają podróży pociągami "pod parą" – tłumaczy Góra.

Celem publikacji jest wskazanie aktualnego stanu przewozów z wykorzystaniem parowych pojazdów trakcyjnych, zapoznanie z ich funkcjonowaniem, potrzebami oraz barierami w użytkowaniu. Jednocześnie analiza przedstawia istniejących przewoźników i trasy przewozów trakcją parową. W opracowaniu podkreślone jest znaczenie dziedzictwa kulturowego obiektów, infrastruktury i pojazdów znajdujących się pod opieką przewoźników, skansenów oraz organizacji zajmujących się ochroną przed zapomnieniem.

Opracowanie przygotowane przez UTK wskazuje, że problemami z jakimi trzeba zmierzyć się przy uruchamianiu trakcji parowej są nie tylko kłopoty z utrzymaniem taboru. Bardzo ważni są ludzie, drużyny trakcyjne, które są w stanie obsłużyć lokomotywy parowe. Na razie liczba maszynistów jest wystarczająca, jednak niepokojące może być to, że w Polsce jest tylko jeden egzaminator posiadający uprawnienia na trakcję parową.

Opracowanie można znaleźć tutaj: https://utk.gov.pl/pl/dokumenty-i-formularze/opracowania-urzedu-tran/15460,Trakcja-parowa-w-Polsce.html


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UTK
parowóz
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....