TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jak to jest z punktami karnymi dla zawodowych kierowców?
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.03.2017 10:46:59 5 komentarzy
Jak to jest z karnymi punktami u zawodowych kierowców?

Posłanka Ewa Kozanecka zapytała ministra infrastruktury i budownictwa, jak aktualnie wygląda sytuacja dt. punktów karnych dla kierowców zawodowych i kursów reedukacyjnych.

Jak informuje parlamentarzystka, do jej biura poselskiego zgłaszają się zawodowi kierowcy, którym zatrzymano prawo jazdy w związku z przekroczeniem liczby 24 punktów otrzymanych za naruszenie przepisów ruchu drogowego. Kierowcy ci pragną odzyskać prawo jazdy poprzez uczestnictwo w kursie reedukacyjnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, oczekując na wejście w życie przepisów ustawy o kierujących pojazdami dotyczących kursu reedukacyjnego w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zorganizowanie przedmiotowych kursów przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego. Twierdzą, że zdanie egzaminu w zakresie wszystkich kategorii prawa jazdy w ramach kontrolnego sprawdzenia kwalifikacji jest bardzo trudne, co w praktyce uniemożliwia im odzyskanie prawa jazdy i powrót do pracy w charakterze kierowców zawodowych. Liczą na to, że dzięki kursom reedukacyjnym odzyskają zatrzymane prawa jazdy i będą mogli powrócić do pracy w charakterze kierowców zawodowych.

Posłanka pyta

Posłanka szacuje, iż kwestia ta dotyczy tysięcy kierowców zawodowych w całej Polsce. Przepisy ustawy o kierujących pojazdami dotyczące kursu reedukacyjnego w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego pierwotnie miały wejść w życie już w styczniu 2016 r., jednakże przesunięto termin wejścia tych przepisów w życie na dzień 1 stycznia 2017 r. W związku z pojawiają się pytania:

  • Czy przepisy ustawy o kierujących pojazdami dotyczące kursu reedukacyjnego w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego wejdą w życie w dniu 1 stycznia 2017 r.? Co było przyczyną przesunięcia terminu wejścia w życie tych przepisów?

  • Kiedy wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego zorganizują pierwsze kursy reedukacyjne w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego? Czy obowiązują jakieś przepisy bądź wytyczne dotyczące terminu zorganizowania przez wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego kursów reedukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego? Czy wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego są w chwili obecnej przygotowane pod względem kadrowym i finansowym do zorganizowania kursów reedukacyjnych w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego?

  • Czy kierowcy, którym zostało zatrzymane prawo jazdy w wyniku przekroczenia liczby 24 punktów otrzymanych za naruszenie przepisów ruchu drogowego przed dniem wejścia w życie przepisów ustawy o kierujących pojazdami dotyczących kursu reedukacyjnego w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego będą mogli wziąć udział w kursie reedukacyjnym w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego i w ten sposób odzyskać prawo jazdy, czy też celem odzyskania prawa jazdy będą musieli zdać egzamin w ramach kontrolnego sprawdzenia kwalifikacji na dotychczasowych zasadach? Czy wyżej wskazani kierowcy zostaną w drodze decyzji starosty skierowani na kurs reedukacyjny, czy też będą musieli złożyć wniosek o dopuszczenie ich do takiego kursu?

Ministerstwo odpowiada

W styczniu br. odpowiedzi na te pytania udzielił podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa Jerzy Szmit: -"Punkty za wkroczenia w ruchu drogowym przyznawane są osobom kierującym pojazdami bez względu na kategorie prawa jazdy i bez względu na pojazdy jakimi te osoby się poruszają. Z punktu widzenia popełnianych wykroczeń w ruchu drogowym nie ma znaczenia czy na czerwonym świetle przejedzie motocyklista czy kierowca ciężarówki.

Przekroczenie liczby 24 punktów za wykroczenia w ruchu drogowym poddaje w wątpliwość całość wiedzy i umiejętności kierowcy, a nie tylko wiedzy w zakresie jednej z kategorii prawa jazdy. Egzamin państwowy na prawo jazdy składa się zarówno ze sprawdzenia wiedzy podstawowej jak i wiedzy specjalistycznej w zakresie poszczególnych kategorii prawa jazdy. Mając więc wątpliwość co do wiedzy i umiejętności kierowcy (przekroczona liczba punktów za wykroczenia w ruchu drogowym) sprawdzeniu należy poddać całość wymaganej od danego kierowcy wiedzy i umiejętności. Należałoby przypuszczać, że osoba posiadająca więcej kategorii prawa jazdy, a w szczególności wykonująca zawód kierowcy powinna przykładać dużą wagę do przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Dlatego też mając do czynienia z kierowcą zawodowym notorycznie łamiącym przepisy ruchu drogowego należy dokonać sprawdzenia jego wiedzy i umiejętności w zakresie wszystkich posiadanych kategorii prawa jazdy.

W przeciwnym przypadku mogłoby to prowadzić np. do sytuacji, w której kierowca autobusu regularnie wożącego 50 osób i nagminnie łamiący przepisy ruchu drogowego tym autobusem narażając życie pasażerów, ostatecznie zostałby zatrzymany w samochodzie osobowym i zdawałby egzamin wyłącznie w zakresie kierowania samochodem osobowym. Nie zostałaby sprawdzona wtedy jego wiedza specjalistyczna w zakresie kierowania autobusem odpowiadająca między innymi za bezpieczeństwo pasażerów (np. dozwolona prędkość, czas pracy itp.), a do ruchu drogowego wracałby kierowca nadal stanowiący zagrożenie dla jego uczestników.

Odpowiadając na zadane pytania uprzejmie informuję, że wejście w życie przepisów art. 99 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami, wprowadzających kurs reedukacyjny w miejsce egzaminu sprawdzającego kwalifikacje dla kierowców, którzy przekroczyli 24 punkty za wykroczenia w ruchu drogowym, zostało przesunięte na dzień 4 czerwca 2018 r. ustawą z dnia 30 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o kierujących pojazdami oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 2001). Jednocześnie informuję, że już obecnie Wojewódzkie Ośrodki Ruchu Drogowego są przygotowane do organizowania kursów reedukacyjnych dla ww. kierowców. Kierowcy, którzy przekroczą liczbę 24 punktów za wykroczenia w ruchu drogowym i do dnia 3 czerwca 2018 r. nie zostaną skierowani przez starostę na kontrolne sprawdzenie kwalifikacji będą od dnia 4 czerwca 2018 r. kierowani na kurs reedukacyjny w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego."


Sprawdź też:
kierowca
MIB
  • Kierowca – 16.03.2017

    Dla mnie bez sensu ,że niedzielny kierowca robi 1000km w rok a zawodowy tyle w max dwa dni i ta sama ilość pkt. Porażka

  • PawelNed – 16.03.2017

    I co to robi trzeba jezdzic wedlug przepisow a nie plakac
    1000 km to w dzien potrafie zrobic i przez 7 lat to tylko
    5 mandatow zlapalem 1 w Holandii 1 w Niemczech i az trzy w Polsce
    Niechwalac sie , wiec wystarczy tylko w miare przepisow sie trzymac

  • kierowca A.B.C.D.E – 16.03.2017

    Czy nie można zrobić sygnalizatorów świetlnych jak w Austri czy na wschodzie albo stoperów jak w niektórych miastach jadąc osobowym na pomaranczowym staje w miejscu ale autobusem jest problem ktoś stanie między fotelami np.do wc i jest tragedia też bym stanoł w miejscu ale się boje podomie jest z zestawami 40 ton ten nie stanie w miejscu ale by wiedział kiedy zacząć hamować.

  • kim – 16.03.2017

    Bo jak się truckiem po autobahnie jeździ to ciężko złapać mandat :p

  • Wielbiciel TIRów – 13.10.2017

    90km/h wszędzie gdzie tylko wam na to pozwalają warunki, bo na CB jeździsz, to faktycznie jazda zgodnie z przepisami...

    Mam nadzieję, że wreszcie ktoś was ogarnie...
    Ktoś ma tu rozdwojenie tożsamości...

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...