Jak Solaris pomaga przewoźnikom walczyć z wirusem

infobus
09.07.2020 07:00
0 Komentarzy

Solaris opracował specjalne pakiety rozwiązań zwiększające bezpieczeństwo pasażerów i kierowców w autobusie w czasie pandemii.

Komunikacja publiczna zawsze była i nadal pozostaje jednym znajbezpieczniejszych, najefektywniejszych i najbardziej ekologicznych sposobówna przemieszczanie się ludzi w miastach. Ostatnie miesiące i epidemia koronawirusa w Europie i naświecie przyniosły wiele nowych wyzwań, również w obszarze transportu.

W tej sytuacji wielkopolska firma wypracowała specjalne pakiety rozwiązań zwiększające bezpieczeństwopasażerów i kierowców w autobusie. Co ważne, można je zastosować zarówno dopojazdów już dostarczonych do klientów, jak i tych, które będą dopierozamawiane i produkowane.

Czas na profesjonalistów 

-„W czasie największego nasilenia epidemii w różnych krajachw Europie i na świecie nasi klienci w całej Europie fantastycznie poradzilisobie z doraźnym przystosowaniem się do nowych warunków. Były to między innymitymczasowe rozwiązania odizolowania kierowcy od pasażerów, wprowadzania limitówmiejsc w pojazdach komunikacji publicznej czy dezynfekcji pojazdów przedrozpoczęciem każdego dnia pracy przewozowej. Teraz chcemy zaoferować sprawdzonei trwałe rozwiązania systemowe, bazujące na komponentach renomowanycheuropejskich dostawców” – mówi dr inż. Dariusz Michalak, wiceprezes zarządu ds.Badań i Rozwoju.

Co ważne, rozwiązania te zostały opracowane z myślą zarównoo nowo produkowanych pojazdach, jak i tych, które już od kilku lat kursują wmiastach.

Antywirusowy pakiet

Począwszy od wejścia do autobusu Solaris oferuje następującerozwiązania:

  • Bezdotykowe otwieranie i zamykanie drzwi przez pasażerów –rozwiązanie to bazuje na bramkach świetlnych, które rozpoznają osoby chcącewejść do autobusu lub opuścić pojazd. Kierowca z poziomu pulpitu zezwala naotwarcie lub zamknięcie drzwi, a one działają automatycznie, bez koniecznościdotykania przycisków przez podróżujących.

  • Dezynfektory – możliwy jest montaż urządzeń dozujących płyndo dezynfekcji rąk na poręczach we wnętrzu autobusu. Dezynfektor po jednymnapełnieniu jest w stanie wykonać 3000 operacji, jest przy tym łatwy w użyciu izużywa niewiele energii. Takich urządzeń można w pojeździe zamontować kilka, wzależności od układu wnętrza.

  • Interkom – bezkontaktowy system komunikacji kierowca-pasażer– aby ograniczyć do minimum bezpośredni kontakt kierowców z pasażerami,autobusy mogą zostać wyposażone w tzw. interkom, czyli urządzenie dokomunikacji głosowej między pasażerami a kierowcą. Dzięki niemu nawet podczasrozmowy można utrzymać zasady dystansu społecznego.

  • Systemy liczące pasażerów – podczas epidemii w wielu krajachoperatorzy byli zmuszeni do ograniczenia liczby osób podróżujących jednocześniepojazdem komunikacji miejskiej. Aby zarówno kierowcy, jak i pasażerowiewiedzieli, jaka jest aktualna liczba osób znajdujących się na pokładzieautobusu oraz ilu ludzi może jeszcze do niego wejść, przewoźnik może zdecydowaćsię na urządzenie liczące. System umieszczony jest przy drzwiach pojazdu iautomatycznie zbiera dane o liczbie podróżujących, rejestrując każde wejście iwyjście z autobusu. Informacja o aktualnej liczbie pasażerów może byćwyświetlana zarówno na pulpicie kierowcy, jak i na zewnętrznych lubwewnętrznych tablicach informacyjnych.

  • Zamknięte kabiny kierowcy – z myślą o całodziennej pracykierowców, Solaris opracował wersję kabin zamkniętych, aby stworzyć imkomfortowe i bezpieczne warunki pracy. Kabiny te gwarantują kierowcom oddzielneurządzenia wentylacyjne i klimatyzacyjne, które minimalizują możliwośćcyrkulacji powietrza z przestrzeni pasażerskiej. Kierowca może mieć do swojejdyspozycji oddzielne wejście / wyjście, które pozwala minimalizować bezpośrednikontakt z innymi podróżującymi.

Serwisowe i merytoryczne wsparcie

-„Wszystkie z proponowanych przez nas rozwiązań są jużdopracowane i przetestowane w realnych warunkach miejskich. Oczywiście zewzględu na różne modele naszych pojazdów, każde zapytanie naszych klientów będzierozpatrywane indywidualnie pod kątem możliwości technicznych. Na wszystkichrynkach, gdzie dostarczamy nasze produkty, źródłem informacji w tym zakresiejest Serwisowy Opiekun Klienta. Z ogromną chęcią służymy radą w zakresienajlepszych rozwiązań dla naszych klientów oraz wsparciem w zapewnieniu jeszczewiększego poziomu bezpieczeństwa na pokładach naszych autobusów, zarówno tychnowo pozyskiwanych, jak i tych będących już na linii – mówi Petros Spinaris, wiceprezeszarząd ds. Sprzedaży, Marketingu i Customer Service.

Oprócz powyższych rozwiązań firma Solaris przygotowała dlaswoich klientów specjalną stronę – www.solarisbus.com/antywirusowo gdzie zawarła szczegółowe rekomendacje odnośnie użytkowania i utrzymaniaurządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych w autobusach. Dotyczą one m.in.częstotliwości i sposobu mycia oraz dezynfekcji klimatyzacji czy wymianyfiltrów i ich rodzajów. Dzięki tym instrukcjom można zwiększyć bezpieczeństwopasażerów oraz ograniczyć do minimum ryzyko przeniesienia się infekcji wautobusie.

-„Propozycje rozwiązań antywirusowych firmy Solaris pomagajązminimalizować ryzyko infekcji. Sprawiają, że pojazdy komunikacji publicznej sąbezpieczne również w czasie epidemii. Można nawet stwierdzić, że dziękiwspomnianym rozwiązaniom są one nawet bezpieczniejsze niż wiele innychzamkniętych przestrzeni publicznych czy prywatnych, gdzie nie stosuje się tegotypu środków prewencyjnych. Wspólnie z naszymi klientami, którymi sąorganizatorzy i operatorzy transportu publicznego, oferujemy pasażeromrozwiązania, które gwarantują komfort i bezpieczeństwo podróżowania w miastach,także w wyjątkowych czasach, z którymi przyszło nam się zmierzyć. Jestem podogromnym wrażeniem tego, jak nasi klienci znakomicie radzą sobie z obecnymiwyzwaniami, a pasażerowie korzystają z transportu publicznego w sposóbodpowiedzialny i bezpieczny” – powiedział Javier Calleja, prezes zarząduSolarisa.

Warto pamiętać, że Solaris dostarczył na rynek już ponad 19 000 pojazdów. Teraz dba o to, aby podróż nimibyła komfortowa i bezpieczna również w czasie pandemii.

Komentarze