TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Jak nie kupować elektrobusów? Głowno dało przykład
INFOBUS.PL - Opublikowano: 17.04.2018 11:40:01
fot. glowno.pl

Ten przetarg umknął wszystkim. Mowa o próbie zakupu dwóch elektrobusów klasy MIDI przez Głowno. Na razie nic z tego nie wyjdzie. Nikt nie chciał się podjąć narzuconej przez miasto szybkiej dostawy.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono pod koniec stycznia. Pisaliśmy o nim tutaj. Przyjrzeliśmy się także wymaganiom urzędników wobec małych “elektryków". Niepokojąca była konieczność zrealizowania dostawy do 28 września.

Pojazdy miały posiadać nadwozia o długości 8,5 – 10,5 m, szerokości do 2,55 i wysokości do 3,4 m. Nie musiały być całkowicie niskopodłogowe. Miały umożliwić podróż przynajmniej 64 pasażerom, w tym 20 – 25% na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.

Elektrobusy musiały posiadać silniki trakcyjne o mocy min. 120 kW. Pojazdy miały być wyposażone w magazyn energii, który będzie miał pojemność nie mniejszą niż 160 kWh. Mogły być to baterie litowo-jonowe, litowo-tytanowe, litowo-żelazowo-fosforowe lub superkondensatory. Ładowanie miało się odbywać poprzez złącze plug-in. Elektrobusy miały być także przygotowane do szybkiego ładowania o mocy 80 kW oraz wolnego o mocy 40 kW.

Termin składania ofert upłynął 13 marca. Sześć dni później miasto poinformowało o unieważnieniu postępowania. Jak się okazało udziałem w nim nie wykazał zainteresowania żaden producent. Wydaje się jednak, że braku ofert można było uniknąć.

Głowno nie miało wygórowanych wymagań wobec elektrobusów. Jednak jak już na początku podkreśliliśmy problematyczne było narzucenie bardzo krótkiego terminu na dostawę. Zwycięzca postępowania miałby bowiem maksymalnie 6,5 miesiąca na zrealizowanie dostawy. To jednak za mało aby tak szybko móc dostać elektrobusy, o czym zresztą niedawno przekonało się Starostwo Powiatowe w Nysie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Głowno
UG
elektrobus
  • Sebastian Romańczuk – 17.04.2018

    Po prostu nie kupować i po problemie. Elektryk niema żadnych plusów względem tradycyjnego autobusu.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....