Jak kierowca z dyspozytorem uratowali staruszkę. W Szczecinie

infobus
08.10.2020 15:00
0 Komentarzy

Czujnością, która zaowocowała uratowaniem staruszki wykazał się kierowca linii 52 i dyspozytor Centrali Ruchu w Szczecinie.

7 października rano w linii 52 szczeciński kierowca zauważył starszą panią, która podróżuje autobusem przez długi czas, nie wysiadając nawet po zakończonych kursach.

-„Po rozmowie z kobietą stwierdził, że wymaga ona pomocy i poinformował o tym fakcie dyspozytora Centrali Ruchu, który połączył się przez „System ratunek” z pozostałymi służbami – mówi Hanna Pieczyńska, rzecznik prasowy ZDiTM. – Okazało się, że 82 – letnia pasażerka to osoba chora, poszukiwana przez rodzinę i policję. Dzięki czujności kierowcy i pracownika ZDiTM, a także ciągłej łączności służb udało się panią odnaleźć i odwieźć w bezpieczne miejsce.

Współpraca kierowców, motorniczych i Centrali Ruchu niejednokrotnie owocowała odnalezieniem zaginionych ludzi, a kilka lat temu także … porwanego psa.

Kierowcy ze spółki PKS Szczecin – Panu Aleksowi oraz dyspozytorowi ZDiTM – Panu Tomaszowi gratulujemy i dziękujemy za czujność.

Nie dać się znieczulicy

Komunikacją miejską w Szczecinie podróżują każdego dnia tysiące pasażerów. Prowadzący pojazdy mają bardzo odpowiedzialne zadanie i pracują pod presją czasu. Muszą z jednej strony dowieźć wszystkich bezpiecznie na czas, z drugiej natomiast być czujnym na drodze i wiedzieć co dzieje się wewnątrz pojazdu. Czujnością, która zaowocowała uratowaniem staruszki wykazał się we wtorek kierowca linii 52 i dyspozytor Centrali Ruchu.

Prowadzący w komunikacji miejskiej narażeni są na ogromny stres, teraz jeszcze większy, związany z pandemią. Pasażerowie skarżą się na opóźnienia, brak sprzedaży biletów czy brak empatii. Nie zdają sobie jednak sprawy z ogromnej odpowiedzialności i ciężaru, jaki spoczywa na kierowcach i motorniczych. Środowa historia jest jedną z wielu, które mają miejsce każdego dnia, bo poza przewożeniem ludzi z punktu A do B pracownicy spółek komunikacyjnych w swojej pracy robią wiele więcej.

Pomoc przy wsiadaniu i wysiadaniu, przypominanie o obowiązkach i zasadach wewnątrz pojazdu, informowanie o utrudnieniach, taryfie biletowej, kierowanie na inne linie i instruowanie jak dojechać w poszczególne miejsca – to tylko niektóre z dodatkowych rzeczy, które robią. Do tego dochodzi czujność, jeśli ktoś czegoś zapomni zabrać, a także zwracanie uwagi na zachowanie pasażerów.

Komentarze