Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Iveco dostarczy 37 autobusów Crossway CNG na południe Francji

infobus
15.02.2019 13:35
0 Komentarzy

37 gazowych autobusów Iveco Crossway 12LE Natural Power trafi do francuskiej Beltrame Group. Zostaną skierowane do obsługi linii na terenie związku komunikacyjnego Communauté d'Agglomération Dracénoise (DPVA) na południu Francji do końca 2019 r.

„Zdecydowaliśmy się zmodernizować naszą flotę autobusów gazowych, aby móc lepiej chronić środowisko i dostosować się do przepisów dotyczących transformacji energetycznej. Pojazdy te będą wykorzystywane w 23 miastach w regionie”– powiedział Frédéric Decompte, dyrektor Departamentu Transportu DPVA.

Jedenaście autobusów kursuje bezpośrednio pod banderą DPVA, a reszta służy Beltrame Group.

„Nasza flota liczy ponad 270 autobusów, z których 60 jest używanych wyłącznie w regionie. Dzięki temu nowemu zamówieniu ponad 80% naszej floty będzie zasilane gazem ziemnym” – powiedział Anthony Beltrame, dyrektor generalny grupy.

DPVA stale modernizuje swoją flotę, kupując autobusy na gaz ziemny w ramach trzyletniego planu inwestycyjnego. Zgodnie z nim dwa nowe autobusy będą co rok.

Francuska firma Beltrame Group rozszerzy swoją flotę o 80 autobusów. Natomiast już na wiosnę cztery Iveco Daily Blue Natural Power będą wykorzystywane do obsługi transportu „na żądanie”, czyli naszego odpowiednika tele-busa. Obecnie firma posiada ponad 270 autobusów i zatrudnia około 270 osób. Średnia wieku całej floty wynosi mniej niż pięć lat.

We współpracy z firmą Pizzorno, Beltrame Group zbuduje także własną stację do tankowania gazowych autobusów CNG. Będzie ona także dostępna dla klientów zewnętrznych, głównie przewoźników ciężarowych.

Iveco Crossway Natural Power posiadają zbiorniki na gaz pojemności wodnej 1260 l (cztery zbiorniki, każdy 315 l), które mogą być tankowane szybko lub wolno. Zatankowane do pełna umożliwiają przejechanie dystansu do 600 km. Zbiorniki, które są autorską konstrukcją Iveco BUS w połączeniu ze wzmocnioną konstrukcją optymalizują środek ciężkości pojazdu, poprawiają jego stabilność podczas jazdy i zwiększają komfort pracy kierowcy i pasażerów. Dzięki temu rozwiązaniu pojazd charakteryzuje się niskim nadwoziem w klasie gazowców. To jedynie 3,455 m.

Jednocześnie niskowejściowe Iveco na gaz oferują identyczne walory użytkowe dla operatora jak ich spalinowe odpowiedniki. To za sprawą m.in. gazowego silnika Cursor 9NP, który ma taką samą moc (265 kW) i moment obrotowy (1500 Nm), jak jego wersja wysokoprężna. Według zapewnień producenta, Crossway LE NP oferuje najniższy całkowity koszt użytkowania w swojej klasie. Dzięki dostosowaniu Cursora 9 do tankowania gazem interwały serwisowe dla Crossway NP są o 50% dłuższe niż w przypadku pojazdów z silnikiem diesla.

„Jesteśmy bardzo dumni z tego zamówienia. To kolejny dowód na to, że Iveco jest liderem w dziedzinie pojazdów z alternatywnymi napędami”– powiedział Brice Bonavia, dyrektor generalny Iveco France.

Komentarze