TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Iveco Daily CNG we flocie MPK Poznań! Jako pojazdy techniczne
InfoBus.pl - Opublikowano: 16.11.2019 10:00:47
Iveco i CNG we flocie MPK Poznań! Jako pojazdy techniczne; fot. MPK Poznań

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu zakupiło pierwsze w swojej historii pojazdy techniczne z napędem CNG marki Iveco.

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu jest coraz bardziej ekologiczne. Nowoczesne tramwaje i autobusy to nie wszystko. Pierwsze samochody dostawcze napędzane sprężonym gazem ziemnym CNG trafiły już do MPK Poznań. To osiem pojazdów marki Iveco Daily w dwóch rodzajach zabudowy. Spełniają one najsurowsze normy emisji spalin Euro 6 i zastąpią wyeksploatowane technicznie oraz przestarzałe konstrukcyjnie pojazdy marki Lublin zasilane olejem napędowym.

Brygadowe Iveco

Nowe samochody wykorzystywane będą przez służby zaplecza technicznego, m. in. brygady torowo-sieciowe wykonujące naprawy i niezbędne prace związane z utrzymaniem infrastruktury.

Decyzja o zakupie pojazdów z napędem alternatywnym, jakim jest CNG, to kolejny dowód na to, że ekologia jest jednym z priorytetów MPK Poznań.

Program systematycznej wymiany taboru zakłada wprowadzenie do użytku jak największej liczby niskoemisyjnych lub bezemisyjnych środków transportu.

- Argumentem koronnym, który niewątpliwie miał wpływ na podjęcie decyzji o zakupie pojazdów technicznych napędzanych gazem CNG, były zapisy ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, obligujące przedsiębiorstwa działalności publicznej do wprowadzania oraz stopniowego zwiększania udziału pojazdów z napędami alternatywnymi w ogólnej liczbie taboru - mówi Wojciech Tulibacki, prezes zarządu poznańskiego MPK.

Z salonu do pracy

Nowe nabytki e MPK Poznań zostały już technicznie dopuszczone do ruchu - to konieczne ze względu na zamontowane zbiorniki ciśnieniowe oraz czynności obsługowe związane z zasilaniem gazowym silnika. Pojazdy będą tankowane w Komornikach, gdzie znajduje się jedyna w okolicach Poznania publicznie dostępna stacja, umożliwiająca tankowanie sprężonego gazu ziemnego.

- Jesteśmy dumni, że MPK Poznań - przedsiębiorstwo, które łączy tradycję z nowoczesnym podejściem do transportu, wybrało naszą ofertę. Iveco rozwija technologię napędów gazem ziemnym już od 1996 roku i jest w tej dziedzinie niekwestionowanym liderem, oferując rozwiązania dla lekkich pojazdów dostawczych jak Daily oraz dla transportu ciężkiego. Zalety Iveco Daily Natural Power, to znacząco niższa emisja CO2, NOx i cząstek stałych w spalinach oraz zmniejszona głośność względem napędu diesla, a z drugiej strony większy zasięg i niższa cena niż aut elektrycznych - mówi Maciej Garstecki, prezes zarządu Przedsiębiorstwa Motoryzacyjnego POL-CAR Sp. z o.o.

Gazowy a diesel

Pojazdy napędzane paliwem CNG, które zakupiło MPK Poznań, są droższe od samochodów zasilanych olejem napędowym o ok. 10-20 %, ale za to około 4-krotnie tańsze od tych z napędem elektrycznym. Iveco Daily w wersji furgon kosztuje niecałe 113 tys. zł netto za sztukę. Natomiast Iveco Daily z zabudową brygadową to koszt nieco ponad 120 tys. zł netto za jeden.

- Jesteśmy otwarci na nowe technologie i dbamy o czyste powietrze, dlatego wprowadzanie nowych źródeł napędu to naturalna konsekwencja na drodze realizacji naszej misji - kontynuuje Wojciech Tulibacki.

Zwraca uwagę, że wyższa cena pojazdów z napędem alternatywnym, w szczególności pojazdów elektrycznych, oraz ograniczenia infrastrukturalne stanowią obecnie skuteczne bariery rozwoju tego typu technologii.

- Wymagania prawne stanowią pewną formę ożywienia działań mających na celu zwiększanie udziału pojazdów z napędami alternatywnymi, ale powinny za tym podążać także zewnętrzne źródła dofinansowania tego typu przedsięwzięć. Dzisiaj samorządy oraz przedsiębiorstwa nie są finansowo przygotowane na wprowadzanie nowoczesnych ekologicznych technologii bez środków zewnętrznego dofinansowania. Ekologia kosztuje, ale te inwestycje w kontekście zagrożeń dla środowiska i perspektyw dla przyszłych pokoleń są koniecznością, a ich wymiar staje się bezcenny - podkreśla prezes MPK Poznań.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
CNG
MPK Poznań
Iveco
Pol-Car
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....