TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ITS Michalczewski najbliżej zwycięstwa we Wrocławiu
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 04.09.2014 09:18:24 6 komentarzy
ITS Michalczewski najbliżej zwycięstwa we Wrocławiu
Firmy ITS Michalczewski, Arriva i Mobilis złożyły oferty w przetargu na obsługę części linii obsługiwanych przez MPK Wrocław. Złożono następujące oferty:- ITS Michalczewski - kwota: 338.128,00 zł brutto- Mobilis - kwota: 411.700.00 zł brutto- Arriva - kwota: 426.072,00 zł bruttoWszystkie złożone oferty mieszą się w kwocie przewidzianej przez MPK na sfinansowanie zamówienia, tj. 415 260 000 PLN netto. Jak doskonale widać ITS zaproponował zdecydowanie najniższą kwotę, która zarówno zdecydowanie odbiega od poziomu cen zaproponowanych przez pozostałe firmy jak i szacunkowej wartości zamówienia ustalonej przez MPK. To oznacza, że jeżeli tylko ta oferta spełni wymogi formalne to w II kwartale 2015 r. na wrocławskie ulice wyjadą pojazdy radomskiej firmy należącej do Adama Michalczewskiego (w przetargu zastosowano tylko jednym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty –najniższa cena). Biorąc pod uwagę dotychczasowe zakupy ITS-u nie jest wcale wykluczone, że w stolicy Dolnego Śląska pojawią się kolejne, nowe autobusy marki Solaris. Od 2008 r. (po wcześniejszej dominacji marki MAN) to właśnie pojazdy z Bolechowa są najczęściej kupowane przez radomskiego przewoźnika. Przewoźnik może poszczycić się także (jako jedyna prywatna firma w Polsce) uzyskanym dofinansowaniem z mazowieckiego Regionalnego Programu Operacyjnego na zakup nowego taboru. To zamówienie zostało zrealizowane pod koniec 2013 r., kiedy firma zakupiła do obsługi radomskich linii osiem Solarisów Urbino 12 CNG. Na gazowce wrocławianie na razie nie mają co liczyć (radomski zakup miał rację bytu tylko z unijnym grantem), ale na same „jamniki”–jak najbardziej. Aktualnie firma posiada 66 autobusów przeznaczonych do obsługi radomskich linii (37 marki Solaris i 28 marki MAN) oraz 110 pojazdów, które jeżdżą w Warszawie (55 szt. MAN Lion\'s City G i 55 szt. MAN NL 223). Stołeczne kontrakty przewoźnika powoli się jednak kończą, a dalsza liberalizacja warszawskich linii utknęła w martwym puncie. Stąd też tak duża determinacja ITS-u we wrocławskim przetargu i mocno konkurencyjna oferta –o 73 mln zł tańsza niż druga w kolejności propozycja Mobilisu. Zastanawiający jest także brak w przetargu oferty ze strony lokalnych przewoźników –Sevibus i DLA, którzy jeszcze przed wakacjami (wraz z marką SOR) zorganizowali specjalny pokaz autobusów dla przedstawicieli MPK . Najwidoczniej skala zamówienia MPK okazała się dla nich zbyt duża i stąd to oddanie pola większym firmom. fot. 1. Warszawskie autobusy ITS Michalczewski Wrocławski przetarg na podwykonawcę, po zakupach Solarisów, jest kolejny etapem wymiany ponad 120 autobusów wrocławskiej komunikacji miejskiej na nowe. Niskopodłogowe, klimatyzowane pojazdy mają pojawić się w 2015 r. na 17 liniach. –„Formuła pozyskania podwykonawcy dla pasażerów ma być transparentna –to znaczy, że z ich pespektywy zmiana będzie polegała jedynie na zastąpieniu starego taboru –nowym i bardziej komfortowym”–mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik prasowa MPK Wrocław. Zgodnie z wymogiem przetargu, podwykonawca będzie musiał zapewnić 69 pojazdów wyprodukowanych nie wcześniej niż w 2014 roku, w tym 43 przegubowych o długości 18 m, 19 standardowych o długości 18-metrów i 7 minibusów (z 100% niską podłogą). Te ostatnie wyjadą na mniej uczęszczane linie: 100, 120, 140, 147. Reszta pojawi się na liniach: A, 110, 113, 114, 119, 125, 128, 145, 146. Pojazdy będą niskopodłogowe, klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej oraz zapowiedzi głosowych. Zostaną fabrycznie pomalowane we wrocławskie żółto-czerwone barwy. Podobnie jak inne pojazdy MPK będą wyposażone w GPS czyli będą widziane w czasie rzeczywistym przez nowoczesne systemy np. ITS , system dyspozytorski czy mobilną aplikację dla pasażerów iMPK. Pierwsze autobusy mogą pojawić się na ulicach w drugim kwartale 2015 r. Dodajmy, że MPK Wrocław chce zlecić podwykonawcy tylko część swoich zadań –wożenie pasażerów na trasach o długości koło 4 milionów kilometrów rocznie z około 34 milionów, które w tym czasie pokonują wszystkie pojazdy spółki. Przypomnijmy, że obecnie w MPK jest już 9 z 57 nowych Solarisów. Jednocześnie spółka szykuje się opuszczenia zajezdni przy ul. Grabiszyńskiej i przeprowadzki do rozbudowanego i zmodernizowanego obiektu przy ul. Obornickiej. Do tego czasu przewoźnik planuje pozbyć się najstarszego taboru.  Nowy podwykonawca będzie musiał zorganizować własna zajezdnię i zaplecze techniczne. Zgodnie z umową będzie pod stałą kontrolą MPK.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ITS Michalczewski
Wrocław
  • Hugo – 04.09.2014

    Kolejny artykuł pana Kiereckiego i kolejny artykuł z błędem.Autobus standardowy ma 12 metrów nie 18. I pan jest redaktorem naczelnym? W kilku ostatnich pana artykułach są bardzo rażące błędy! WSTYD!

  • – 04.09.2014

    MPK miało przygotowane 400 mln, a przewoźnicy chcieli tylko 340 tysięcy. Wyniszczająca konkurencja.

  • sj – 04.09.2014

    Komfort podróżowania wreszcie wzrasta po kilku latach nic nierobienia wreszcie nowe autobusy

  • mickam – 05.09.2014

    I jak zwykle podpisy pod zdjęciami błędne. Pierwsze zdjęcie podpisane "Najnowsze Solarisy Urbino 12 CNG w barwach ITS Michalczewski". Przecież na pierwszym zdjęciu są autobusy MAN NG363 Lion`s City G, które już mają 7 lat.

  • ass – 05.09.2014

    Jakość podróży wzrasta we Wrocławiu to fakt ale to nie znaczy że nic nie było kupowane wcześniej jakieś 25 SOR na linie podmiejskie to jest nic?

  • logicznie myślący – 28.07.2015

    ITS da miejsce pracy w naszym mieście ? To co MPK nie dawało miejsc pracy ,więc co to za argument myślącego przewrotnie i nielogicznie z pozycją na stołku swojego interesu .Przypominam obiektywnie ,że zajezdnie były zlikwidowane przez rządzących Wrocławiem a nie przez MPK . Czytam , zbuduje halę napraw i da pracę .Kolejny argument jest dyskusyjny bo przecież jak wiadomo polega to na tym ,że biorąc część linii autobusowych - tam pracę zabierze lub uszczupli a da w innym miejscu u siebie mechanikom i kierowcom i wyjdzie masło maślane tylko ,że pod innym szyldem . Wniosek - co ma przybyć a co ma ubyć daje to samo tylko w innym miejscu i przez kogoś innego . Choć cel jest ten sam np przewóz pasażerów plus urzędników miasta w tym przychylność i kasa dla innego przewoźnika i odcięcie pępowiny dla MPK lub jego stopniowy rozkład . Będą inni przewoźnicy też dotowani przez "miasto matkę " a czy taniej i lepiej wątpię bo dyscyplina musi być wszędzie . Bo gdyby MPK było oczkiem w głowie szefa miasta też miałoby takie szanse rozwoju i zachwytu pasażerów z nowych ,czystych autobusów i uśmiechniętych kierowców jak ITS teraz jest postrzegane dobrze przez entuzjastów zmian czy zmiany opakowania ze smakiem takim samym ! Z tego co widzę MPK ma co raz nowszy tabor i zmieniło się na lepsze ,więc pokazanie dezaprobaty jest zastanawiające bo logicznie myśląc nowsze i lepsze zależy od włodarzy miasta i kasy którą przeznaczają na dotowanie komunikacji .ITS prywatnie nie będzie działał charytatywnie ,więc musi mieć dochód bo autobus nie będzie spalał mniej paliwa i nie będzie jeździł pusty i nie będzie psuł się czy wymagał napraw , nie będzie zadowolenia pasażerów oraz pracownicy nie będą chcieli zarabiać mniej skoro jest myśl polityków ,że Polacy i tak zarabiają mniej niż powinni .

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....