TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

ITD: co szósty gimbus niesprawny. Minister apeluje
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.10.2016 14:14:42 3 komentarze
ITD: co szósty gimbus niesprawny. Minister apeluje

Co szósty skontrolowany we wrześniu gimbus lub autobus szkolny okazał się niesprawny ? poinformowała w piątek Inspekcja Transportu Drogowego. Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk apeluje, by samorządy przy wyborze przewoźnika nie kierowały się tylko ceną.

- "Wyniki kontroli są porażające, co szósty samochód przewożący dzieci do szkoły nie spełniał warunków technicznych, jego stan techniczny powodował, że zatrzymywano dowód rejestracyjny" - powiedział dziennikarzom Adamczyk.

Dodał, że 80 proc. samorządów przy wyborze przewoźnika kieruje się ceną. Zaapelował, by brały pod uwagę stan techniczny pojazdów.

Zauważył, że nastąpił regres, jeżeli chodzi o stan techniczny pojazdów i w porównaniu do ubiegłego roku i lat poprzednich jest on zatrważający. "W związku z wynikami kontroli zwiększy się ich ilość i częstotliwość na terenie całego kraju" ? zapowiedział Adamczyk.

Główny inspektor transportu drogowego Alvin Gajadhur poinformował, że przez miesiąc skontrolowano 1730 pojazdów, ukarano mandatami 88 kierowców, zatrzymano 273 dowody rejestracyjne, w tym w 121 przypadkach "pojazdy były w tak złym stanie technicznym, że nie zostały dopuszczone do dalszej jazdy".

Kujawy najgorsze

Najwięcej kontroli ITD przeprowadziła w województwach kujawsko-pomorskim, podlaskim i warmińsko-mazurskim. Najgorsze były wyniki w woj. kujawsko-pomorskim, gdzie zatrzymano dowody 36 proc. kontrolowanych pojazdów, zachodniopomorskim ? zatrzymano co czwarty dowód rejestracyjny ? i dolnośląskie, gdzie dowód zatrzymano przy blisko co piątym pojeździe. Dodał, że od lat kontrole najgorzej wypadają w woj. kujawsko-pomorskim i dolnośląskim; a najlepiej w woj. pomorskim, podkarpackim i lubuskim. "Na terenie województwa śląskiego nie zatrzymaliśmy żadnego dowodu rejestracyjnego" ? powiedział.

W porównaniu z wrześniem ub. r. ITD. Przeprowadziła o ponad 400 kontroli więcej. Wtedy zatrzymano ok. 11 proc. dowodów rejestracyjnych, w tym ? 16 procent. "Jedyne, co pocieszające ? żaden z kierowców nie był pod wpływem alkoholu" ? powiedział Gajadhur. O 1,5 proc. zmalała liczba mandatów.

Najczęstsze usterki

Jak poinformowano, zdarzył się przypadek autobusu, którego dowód rejestracyjny zatrzymano z powodu wycieku płynów eksploatacyjnych, zużytego ogumienia i niesprawnego oświetlenia; przy kolejnej kontroli ten sam pojazd miał zaświadczenie sprawności wystawione przez diagnostę. Sprawę przekazano policji.

Jak powiedział inspektor, kontrole przeprowadzano po dowiezieniu dzieci do szkół lub przed odwiezieniem ich do domu, nie w trasie, by zmniejszyć uciążliwość dla uczniów.

Najczęstsze usterki to niesprawności układów: hamulcowego, wydechowego, kierowniczego, zawieszenia; wycieki płynów eksploatacyjnych, pourywane przewody, połamane lub brakujące siedzenia, skorodowane podwozie, zdarzały się też zablokowane drzwi.

ITD wykorzystuje mobilną stację diagnostyczną, korzysta też pomocy okręgowych stacji kontroli pojazdów.

Nie wiek, tylko serwisowe oszczędności

Gajadhur zwrócił uwagę, że nie ma bezpośredniego związku między wiekiem pojazdu, a jego stanem technicznym; zdarza się, że kilkunastoletnie pojazdy są bez zarzutu, a zatrzymuje się dowody rejestracyjne nowych. Powodem są oszczędności na przeglądach, wynikające z chęci sprostania kryterium najniższej ceny.

Zły stan techniczny kierowcy i dyrektorzy szkół tłumaczą ? jak mówił Gajadhur ? krótką trasą i oszczędnościami.

Adamczyk zaapelował do samorządów i do szkół, by zwróciły szczególną uwagę, w jakim stanie technicznym są pojazdy dowożące dzieci, i by w warunkach zamówienia położyły nacisk na jakość i stan techniczny pojazdów.

-"Chciałbym, by kolejna pula przetargów była już wspomagana oprzyrządowaniem prawnym, które zobowiąże samorządy do wymagania, by autobusy odpowiadały określonym warunkom technicznym" ? powiedział.

Kontrole mają być prowadzone przez cały rok szkolny, mogą o nie występować do ITD rodzice i samorządy. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ITD
kontrola
MIB
  • solaris150 – 07.10.2016

    Fajnie by było jakby urzędnicy patrzyli na stan pojazdu jakim chce się pracować ,ale prawda jest taka że liczy się najniższa cena i to się tylko urzędnikowi liczy.

  • Janusz – 09.10.2016

    Inną sprawą jest też to że często gęsto w różnych urzędach na różnych szczeblach są zatrudnieni ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia w sprawach dotyczących transportu drogowego osób i rzeczy również. KOLESIOSTWO?

  • Janusz – 09.10.2016

    Inną sprawą jest też to że często gęsto w różnych urzędach na różnych szczeblach są zatrudnieni ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia w sprawach dotyczących transportu drogowego osób i rzeczy również. KOLESIOSTWO?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....