Isuzu z dieslem i Automet z elektrykiem w Płońsku

infobus
27.07.2020 19:00
0 Komentarzy

27 lipca Płońsk otworzył oferty w dwuczęściowym przetargu dostawę dwóch pojazdów: jednego elektrobusa klasy MINI oraz jednego midibusa z silnikiem diesla.

Dwie oferty

Przypomnijmy, że przedmiotem płońskiego zamówienia było:

  • w pierwszej części dostawa jednej sztuki fabrycznie nowego elektrycznego pojazdu przeznaczonego do komunikacji miejskiej z budżetem 947 100,00 PLN brutto;

  • w drugim zadaniu dostawa jednej sztuki fabrycznie nowego, niskoemisyjnego pojazdu przeznaczonego do komunikacji miejskiej z budżetem 485 850,00 PLN brutto.

W pierwszym zdaniu swoją propozycje z kwotą mocno ponad budżetem (1 363 731,75 PLN brutto) złożyła firma Automet z modelem MiniCity Electric. Sanocki producent zadeklarował zasięg 170 km, liczbę miejsc siedzących 13+1 oraz gwarancje: całopojazdową w wysokości 24 m-cy oraz na baterie – 36 m-cy;

W drugim zadaniu diler Isuzu – firma Busimport z Gierłatowa – zaproponowała model Isuzu Novo City Life w cenie także mocno powyżej szacunków zamawiającego – 941 934,00 PLN brutto. Do tego Busimport zadeklarował liczbę miejsc siedzących 21+1 oraz gwarancję całopojazdową w wysokości 36 m-cy. Zużycie paliwa Novo wg producenta to 26,42 l / 100 km

Będzie dołożenie?

Oba pojazdy mają trafić do Płońska w ciągu maksymalnie dziewięciu miesięcy od podpisania umowy. Wybór najkorzystniejszych ofert ma odbyć się na podstawie trzech kryteriów:

  • Kryterium jakości – Nazwa: Parametry techniczne / Waga: 20

  • Kryterium jakości – Nazwa: Gwarancja / Waga: 20

  • Cena – Waga: 60

Natomiast w tej sytuacji bardziej palące jest pytanie, czy Płońsk znajdzie dodatkowe fundusze na jonowe autobusy, czy poszuka niższych cen w kolejny przetargu?

Unijny projekt

Zakup autobusów pozwoli na uruchomienie w Płońsku transportu miejskiego. Obecnie w mieście działa elektryczny autobus (melex), który za darmo przewozi klientów hipermarketów. Wystarczy przekazać paragon kierowcy. Teraz to się zmieni.

Poza tym zakupionych i zamontowanych zostanie 8 wiat przystankowych, a także 50 stojaków na rowery. Powstaną parkingi typu „Park & ride”, a jeden już istniejący będzie przebudowany. Powstanie także energooszczędne oświetlenie ścieżek rowerowych i parkingów.

Wdrożony zostanie system ITS, który m.in. obejmie możliwość lokalizacji autobusu na urządzeniach mobilnych, a dla osób będących na przystanku – dostarczy informację o planowanym terminie przyjazdu autobusu. System będzie działać na zasadzie ciągłej wymiany informacji za pomocą łączności gsm pomiędzy autobusem, serwerem, tablicą informacyjną na przystanku oraz specjalnie stworzoną aplikacją na urządzeniu mobilnym. Aplikacja będzie zawierać informacje m.in. o opóźnieniach, rozkładzie jazdy i mapie aktualnego położenia autobusu.

Decyzją zarządu województwa mazowieckiego płoński projekt otrzymał ponad 55,6 mln zł dofinansowania ze środków mazowieckiego RPO 2014-2020 i budżetu państwa.

Komentarze