Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ISA odciąży kierowców w Londynie [FILM]

infobus
03.08.2015 15:46
0 Komentarzy

Zarząd Transport for London (TfL) zdecydował się na kolejnetesty nowych technologii, które mają na celu inteligentne dopasowanie prędkościlondyńskich autobusów.

Docelowo ma to zmniejszyć aż o połowę liczbę osóbzabitych i rannych biorących udział w wypadkach z udziałem środków transportupublicznego. Na ?pierwszy ogień? system zamontowano w 47 pojazdach kursującychna liniach nr. 19 (Finsbury-Park Battersea) i 486 (North Greenwich-Bexleyheath).??System inteligentnej adaptacji prędkości ma poprawia bezpieczeństwo na naszychdrogach dzięki ograniczeniu prędkości i dopasowaniu jej dokładnie doobowiązujących w danym miejscu ograniczeń. Tym samym zmusimy innych uczestnikówruchu do przestrzegania przepisów. Z drugiej stromy pozwoli on kierowcy skupićsię na bezpiecznym prowadzeniu pojazdu, a nie na sprawdzeniu ograniczeńprędkości? ? podkreślił Leon Daniels, dyrektor zarządzający transportemnaziemnym w TfL i dodał. ??Jeśli ten system się sprawdzi i będzie korzystny dlabezpieczeństwa w Londynie, wdrożymy go do całej naszej floty autobusowej.?

Dostawcą nowatorskiegosystemu adaptacji prędkości (ISA) jest firma Zeta Automotive, która już wcześniej specjalizowała się w systemachograniczenia prędkości ? przede wszystkim jednak pod kątem zużycia paliwa.Teraz spółka dodała akcent bezpieczeństwa. Stało się to możliwe dziękiwykorzystaniu klasycznej nawigacji, pokazującej mapę Londynu i połączeniu jej zumiejętnością rozpoznawania ograniczeń prędkości na zadanej trasie. Dzięki temusystem sam automatycznie ogranicza prędkość pojazdu do tej wymaganej poprzezmijane drogowe znaki. Londyńskie badania potrwają do jesieni. Gra toczy się okontrakt na wyposażenie całej londyńskiej floty, czyli ok. 8700 autobusów. Otym jak dokładnie działa system firmy Zeta Automotive można przekonać sięoglądając film powyżej.

Dodajmy,że Londyn co jakiś czas sprawdza technologiczne nowinki. W 2013 r. TfLsprawdzała system ASL Vision, któryumożliwia generowanie widoku 360 pojazdu (z lotu ptaka) i przekazywanie go w czasierzeczywistym na deskę rozdzielczą kierowcy. System ułatwiakierowcę piętrowych autobusów manewrujących w ścisłym centrum miasta i ograniczado minimum martwe pole obserwacji. Kolejne plusy to mniejsza liczba wypadków zudziałem rowerzystów i pieszych, bezpieczne mijanie zaparkowanych pojazdów orazmonitoring wszystkich drzwi w autobusie. Jak działał ten system w praktyce,sprawdźcie sami:

{https://www.youtube.com/watch?v=FSUMQRl-JSo}

Komentarze