Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Irizar wprowadza i6s. PB idzie na emeryturę [FILM]

infobus
06.12.2016 17:28
0 Komentarzy

Rok po debiucie luksusowej wersji i8, hiszpański producent poszedł o krok dalej i pokazał na targach w Hiszpanii i Włoszech model i6s, który ma zastąpić jeżdżącą legendę „z guzem”, czyli Irizara PB.

Jedno jest pewne ? łatwo mu nie będzie. Bo PB ? także w Polsce ? jest darzony niezwykłą estymą i mimo upływu tylu lat cały czas świetnie wygląda. Teraz przyszedł jednak czas na zasłużoną emeryturę?

Debiutant i6s

Prezentacja nowego autokaru odbyła się 17 października br. w siedzibie spółki w Ormaiztegi, potem 18 października w Madrycie w Museo del traje , a następnie 26 października w IBE-International Bus Expo w Rimini. Taka sekwencja zdarzeń i brak premiery na wystawie IAA 2016 w Hanowerze pokazuje dobitnie, jakie rynki są dla Hiszpanów najważniejsze. Generalnie ? jak zapewnia producenta ? nowe „szóstki” już dostępne są na wszystkich europejskich rynkach, z wyjątkiem Wielkiej Brytanii, Irlandii i Izraela, gdzie odpowiednie warianty pojawią się do końca 2017 roku. A co z Polską? Może polskiemu przedstawicielowi, czyli Grupie Wanicki, uda się ściągnąć nowe i6s na wiosenne Warsaw Bus Expo 2017 do Nadarzyna? Zobaczymy.

Design i komfort

Autokar Irizar i6s oczywiście ma wiele cech stylistycznych przejętych z flagowego okrętu Irizara, czyli i8, i podobnie jak on wyposażony został w najnowszą technologię. Mamy tutaj charakterystyczne przednie reflektorami LED, a linie pojazdu są bardzo wyraźne i agresywne,

Wnętrze pojazdu wyróżnia oświetlenie LED oraz niewidoczna multipleksowana architektura sieci CAN, która koordynuje i integruje całą elektronikę, umożliwiając diagnozowanie i gromadzenie danych poprzez złącze OBD. Do tego Irizar dołożył wymagane w Unii Europejskiej systemy awaryjnego hamowania i asystenta toru jazdy (AEB-LDW ) plus dotykowy ekran zarządzający systemem rozrywki oraz wydajniejszą klimatyzację.

Pasażerowie na pewno docenią nowe fotele, w których takie cechy jak komfort i funkcjonalność zostały uznane za priorytetowe. To w praktyce oznacza jeszcze bardziej ergonomiczne linie i szersze zagłówki.

Podobnie jak w przypadku wszystkich innych modeli, seria Irizar i6s spełnia normę bezpieczeństwa R.66.02 i posiada najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa czynnego w celu zagwarantowania stabilności oraz zmniejszenia ryzyka w awaryjnych okolicznościach.

Uniwersalność na medal

I na koniec kilka słów o ekonomii. Podobnie jak wszystkie nowowprowadzane pojazdy, także i6s imponuje wydłużonymi okresami między przeglądami ? to m.in. dystans do 100.000 kilometrów bez konieczności wymiany oleju. Do tego mamy oszczędny układ napędowy, czyli podobnie jak we wszystkich zintegrowanych pojazdach Irizara ? jednostkę Paccar (DAF) MX11 Euro 6. Jednak jak dodaje producent ? modele i6s będą też występowały na podwoziach innych marek, takich jak Scania, Iveco, MAN czy Mercedes-Benz.

Podsumowując ? stylistyka i szeroka oferta gabarytowa to od zawsze były mocną stronę hiszpańskich autokarów. Tym razem jest podobnie. Pojazdy z rodziny i6s występują w dwóch wysokościach: 3,5 m i 3,7 m i aż siedmiu długościach:

? to trzy wersje 2-osiowe o wymiarach 10,8, 12,2 i 12,9 m + wersja 13,2 m dostępna tylko w opcji integral;

? plus trzy wersje 3-osiowe o wymiarach 13.22 m, 14 m i 15 m długości.

{https://www.youtube.com/watch?v=FyjpYC4PYUg}

Komentarze