TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Irisbus IVECO na AUTOTEC
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 16.06.2010 14:39:58 4 komentarze
Irisbus IVECO na AUTOTEC

Tradycyjnie stoisko Irisbusa przyciągało na targach w Brnie licznych gości. Były ładne hostessy, baloniki ekspozycja pięciu autobusów. Zabrakło jednak najważniejszego –nowości, dzięki którym Irisbus mógłby obronić pozycję lidera na czeskim rynku. Przypomnijmy, że dzięki wygranemu kontraktowi DPH Praga na dostawę 620 autobusów to drugi czeski producent SOR przewodzi obecnie w rynkowych statystykach i tak pewnie będzie do 2012 r., kiedy zakończy się stołeczny kontrakt. Pamiętajmy jednak, że Praga może skorzystać z opcji bezprzetargowego rozszerzenia tego zamówienia o dalsze 50% wartości kontraktu, co skutecznie oddaliłoby powrót IVECO na pozycję lidera –przynajmniej w segmencie miejskim.

W autobusowej hali targów w Brnie mogliśmy zobaczyć pięć autobusów Irisbus, w tym: autokar wielkiej turystyki Magelys HDH 13,8M, miejski midibus Citelis 10,5M CNG, miejski niskowejściowy autobus Crossway LE City 12M z układem drzwi 2-2-2;lokalny niskowejściowy autobus Crossway LE Line 12M oraz klasyczny międzymiastowy autobus Crossway 10,6M. Poza stoiskiem można było obaczyć jeszcze: autokar Evadys H, Crossway LE City 12M oraz minibusa na bazie Daily z zabudową hiszpańskiej firmy Indcar.

Podczas konferencji prasowej przedstawiciele Irisbusa chwalili się nowoczesną siedzibą w Pradze, a także pozycją rynkową w obszarze Europy Środkowej i Wschodniej. Według tych danych firma sprzedała tutaj w 2009 r. prawie 1000 autobusów powyżej 3,5 t DMC (na łączną sprzedaż 3621 sztuk), osiągając udział na poziomie 27,1%. Oczywiście najlepszy wynik firma zanotowała w Republice Czeskiej (33% udziału w rynku i 256 zarejestrowanych autobusów) oraz na Słowacji, gdzie odnotowano rekordowy dział w rynku –aż 65,9% (442 zarejestrowanych pojazdów).
Na konferencji sporo miejsca poświęcono także silnikom, Najnowsza jednostka IVECO –Cursor 8 EEV oferowana jest teraz bez filtra cząstek stałych, co zmniejsza koszty zakupu i utrzymania pojazdu. Co ciekawe –Włosi cały czas promują także alternatywny napęd na sprężony gaz ziemny. Teraz do zakupu autobusów CNG ma zachęcić spełnienie przez silnik Cursor 8 CNG nadchodzącej normy Euro 6 (ma wejść w życie na początku 2013 roku). Cóż, jeżeli ma się takie doświadczenie - sprzedaż prawie 4000 autobusów CNG i pozycję lidera w Europie –to nie ma specjalnie innego wyjścia, aczkolwiek zarówno czeski, jak i polski rynek bardzo ostrożnie podchodzą do gazowego tematu.

 

6500 Citelisów

Z miejskiej oferty IVECO nas najbardziej interesował krótszy model Citelis 10,5M, który do tej pory nie był oferowany w Polsce (pisaliśmy o nim m.in. tutaj / http://infobus.pl/text.php?from=search&id=30778). Pojazd ten nie odnosi także większych sukcesów u naszych południowych sąsiadów, natomiast największą popularnością cieszy się we Włoszech czy w Grecji. Tym bardziej dziwi pokazanie w Brnie tego modelu w wersji CNG, która w połączenie z klasą midi daje w rezultacie zupełnie niszowy produkt.

Podkreślmy, że od marca 2005 r. zostało wyprodukowany ponad 6 500 Citelisów, w tym także w wersji PKD. W ostatnich dwóch latach ta konstrukcja triumfowała w przetargach: w Paryżu (łączne 700 sztuk), Mediolanie (120 szt.), Turynie (100 szt.), w Bratysławie (30 szt.). W wersji CNG Citelis wygrał w Atenach (200 szt.), Zagrzebiu (62 szt.), Barcelonie (31 szt.), Plovp w Bułgarii (30 szt.) i Skånetrafiken w Szwecji (14 szt.). Do tego trzeba także doliczyć 400 podwozi w silnikami Diesla i CNG, które w tym roku zostanie zabudowanych przez czterech hiszpańskich producentów nadwozi. Te dane pokazują, ze mimo ograniczonej aktywności włoskiego koncernu na polskim rynku to w Europie IVECO jest jednym z głównych graczy na autobusowej scenie.

Magelys HDH - Grand Turysta

Oczywiście wszystkie reflektory w Brnie były skierowane na włoski okręt flagowy, czyli trzyosiowy Magelys HDH o długości 13,8 m długości i wysokości 3,81 m. To kolejny przedstawiciel rodziny, która aktualnie obejmuje trzy warianty długości: 12,2 m, 12,8 m i 13,8 m. Dodatkowo mamy do wyboru dwie opcje wysokości pokładu: standardową HD - 3,62 m i podwyższoną HDH - 3,81 m. Oprócz stylistyki warto w tym autokarze podkreślić ergonomię stanowiska kierowcy. Cała deska rozdzielcza została zaprojektowana w kształcie skrzydła, dzięki czemu prowadzący pojazd ma dobry dostęp do wszystkich przycisków. Jego pole widzenia jest dodatkowo całkowicie pozbawione przeszkód dzięki dużej, panoramicznej szybie przedniej. Z układów bezpieczeństwa kierowca ma tutaj standardowo do dyspozycji: ABS, ASR, EBS i ESP, który koryguje tor pojazdu na zakrętach, aby zapobiec opuszczeniu drogi. Producent montuje także bi-ksenonowe reflektory, które znacznie poprawiają widoczność w nocy.

 

Magelysy mogą być również wyposażone w następujące opcjonalne systemy:
- ACC (Adaptive Cruise Control) wykorzystuje radar, który znajduje się w górnej części przedniego zderzaka w celu zapewnienia bezpiecznej odległości od jadącego z przodu pojazdu i powoduje automatyczne hamowanie, jeżeli odległość ta nagle zostanie obniżona;
- LDWS (Lane Departure Warning System), który ostrzega kierowcę za pomocą wibracji w fotelu, gdy pojazd opuszcza tor (definiowana według linii pasa ruchu). System ten jest przydatna dla kierowcy w celu ochrony przed utratą uwagi lub objawy zmęczenia;
- IVTM (Integrated Vehicle monitorowania ciśnienia w oponach), które mierzy ciśnienie w każdym z kół w sposób ciągły i jest sterowany z poziomu panelu kierowcy. System ten zmniejsza ryzyko wybuchów opon i chroni przed nadmiernym zużyciem paliwa.

I układ napędowy. Magelys jest przyjazny dla środowiska dzięki silnikowi Iveco Cursor 10 Euro 5 (opcjonalnie EEV), który działa z systemem SCR. Jednostka oferuje 330 kW (450 KM) i współpracuje z automatyczną skrzynią biegów ZF AS-Tronic, która zapewnia większy komfort dla kierowcy i gwarancję podróży bez szarpnięć. Dodatkowa tylna, trzecia oś Magelys HDH podnosi DMC pojazdu do 24,6 tony oraz poprawia komfort podróży poprzez większą stabilność. Dzięki elektronicznemu systemu sterowania 3-osią zmniejsza się także promień skrętu. Dla wersji 2-osiowej Magelys HD 12,2M wynosi on 11,025 m;dla Magelys HDH 12,8M (2 osie) –11,625 m, a dla Magelys HDH 13,8 M (3 osie) –tylko 11,091 m.

Dodajmy, że Magelysy powstają w fabryce Irisbus Iveco w Annonay, gdzie są zabezpieczane przed korozją poprzez kataforetyczne malowanie zanurzeniowe. To gwarantuje, że te autokary spokojnie wytrzymają próbę czasu i utrzymują wysoką wartość przy ew. odsprzedaży.
Jeżeli chodzi o pojemność to pojazd jest dostępny w następujących konfiguracjach:
***** 48 miejsc + 1 kierowca + 1 pilot z WC
**** 54 miejsca + 1 + 1 z WC
*** 61 miejsc + 1 + 1 z WC
Dodatkowo Magelys HDH oferuje całkiem sporo miejsca na bagaż –jest to aż 12,45 m3 z WC i bez sypialni kierowcy (dla porównania Magelys HD 12,2M oferuje 10,8 m3, a Magelys HDH 12,8M –12,80 m3). Całkiem prawdopodobne, że ten model zostanie także zaprezentowany na wystawie IAA w Hanowerze. Czy zostanie pokazy w Polsce? Na pewno byłoby warto –choćby ze względu na niepowtarzalny design autokaru, ale jak na razie nie mamy w ogóle potwierdzenia obecności Kapeny/IVECO na targach Kielcach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Irisbus
AUTOTEC
  • JaRkO – 16.06.2010

    chętnie bym zobaczył tego Magelysa na Transexpo

  • tom – 17.06.2010

    Jak kształtuje się cena crossway'a ? Chyba jest tańszy od tourino.

  • tom – 17.06.2010

    przepraszam nie od tourino tylko INTOURO 15R

  • Trajluś – 17.06.2010

    Ten Crossway LE na zdjęciu to ma układ drzwi: 2-2-1, a nie 2-2-2.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....