TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Irex i Meteor wspomogą kierowcami PKM Tychy?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 23.09.2019 14:00:23
fot. Konrad Bek, phototrans.pl

Tym razem chyba się uda wybrać Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej w Tychach partnera, który wesprze go kierowcami. Oferta konsorcjum Irexu i Meteora minimalnie przewyższa szacunki śląskiego przewoźnika.

Przypomnijmy, że PKM już wiosną szukał podwykonawcy, który przez dwa lata zapewni mu min. 60 kierowców autobusów. Mieli oni obsadzić zadania przewozowe, na których praca eksploatacyjna miała wynieść 4 140 000 wzkm. Ostatecznie nic z tego nie wyszło. Tyski przewoźnik nie miał zabezpieczonych odpowiednich środków by skorzystać z wsparcia świętochłowickiego Meteora i Irexu z Sosnowca.

W połowie sierpnia został ogłoszony nowy przetarg. Do obsadzenia będą zadania przewozowe, na których będzie do wykonania 3,2 mln wzkm. A to według naszych szacunków może oznaczać zapotrzebowanie na obsadzenie służb w zakresie między 178 000, a 200 000 roboczogodzin w trakcie całego kontraktu.

Umowa z podwykonawcą miałaby obowiązywać niecałe dwa lata, od 1 października 2019 r. do końca maja 2021 r. Do realizacji zamówienia podwykonawca PKM powinien skierować co najmniej 52 kierowców posiadających określone przepisami prawa kwalifikacje do przewozu osób autobusami komunikacji miejskiej. 

Plan zakłada wykorzystanie zewnętrznych prowadzących na zadaniach przewozowych według następującej struktury:

  • dni robocze – 6591 wzkm wykonywane dobowo – 25 autobusami
  • soboty – 3709 wzkm wykonywane dobowo – 13 autobusami niedziele i święta – 797,2 wzkm wykonywane dobowo – czterema autobusami

PKM może zwiększyć zakres zadań, które powierzy swojemu partnerowi. Przewoźnik zastrzegł sobie możliwość udzielenia zamówienia uzupełniającego do kwoty nie większej niż 2 208 000 zł netto.

17 września minął termin składania ofert. Na wynajęcie zewnętrznych kierowców PKM przygotował 9 000 000 zł brutto. A to by dawało wycenę w wysokości 2,29 zł/wzkm netto.

Jedyna oferta, którą otrzymał minimalnie przewyższa jego szacunki. Pochodzi ona od firm, które walczyły w wiosennym podejściu o tyskie zlecenie. Przedstawiło ją konsorcjum Irexu z Sosnowca i Meteora ze Świętochłowic. Propozycja opiewa na 9 052 800 zł brutto, czyli 2,30 zł/wzkm.

Jak widać mamy grosz różniczy na jednym wzkm. W tej sytuacji wydaje się, że PKM poszuka dodatkowych środków. Czekamy więc na finał.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
kierowca
PKM Tychy
Irex
Meteor
  • Wysocki Aleksander – 23.09.2019

    Oni cały czas są u nas... Reaktywacja umowy po prostu...

  • Michal Wolanski – 24.09.2019

    Jakie to głupie płacić za pracę kierowcy za kilometr, a nie za godzinę. A może lepiej za każdego pasażera? ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....