TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Inowrocław odbiera hybrydy i elektryki
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.08.2015 16:52:31 24 komentarze
Volvo 7900 Hybrid w barwach MPK Inowrocław

W terminie do 15 sierpnia br. ma zakończyć się techniczne przekazanie 10. niskopodłogowych autobusów Volvo 7900 Hybrid dla MPK Inowrocław.

Aktualnie stacjonują one w serwisie Volvo w Januszkowie. Wkrótce w mieście pojawią się także dwa egzemplarze Solaris Urbino 12 electric.  Natomiast oficjalne przekazanie wszystkich najnowszych i ekologicznych autobusów odbędzie się już we wrzeniu, kiedy większość mieszkańców powróci z wakacji. Tak ważnego wydarzenia w historii miasta i inowrocławskiej komunikacji nie można przegapić?

Przypomnijmy, że w marcu br. prezydent Inowrocławia Ryszard Brejza podpisał umowy na zakup 12 nowych, niskopodłogowych autobusów, w tym 10 autobusów z napędem hybrydowym marki Volvo i dwa pojazdy elektryczne marki Solaris. ? ?Jako miasto uzdrowiskowe zwracamy szczególną uwagę na środowisko. Zakup tych autobusów to kolejny, bardzo duży krok w kierunku jego poprawy ? powiedział wówczas  Brejza. ? Jesteśmy pierwszym miastem uzdrowiskowym w Polsce, które na tak dużą skalę wymienia transport publiczny na ekologiczny, sprzyjający mieszkańcom i bardzo komfortowy? ? dodał prezydent miasta. Zakup nowego taboru dla MPK w 85 proc. został sfinansowany z ?resztówek? mazowieckiego RPO.

Dziesięć hybrydowych autobusów Volvo 7900 Hybryd ? wyprodukowanych w  zakładach Volvo we Wrocławiu ? charakteryzuje się spalaniem paliwa niższym aż o 39 proc. w porównaniu do analogicznych pojazdów z silnikami diesla. Do tego dochodzi cicha eksploatacja i to bez produkcji spalin na przystankach. Modele te wyposażone są w silnik elektryczny, akumulatory i mały, 5-litrowy silnik diesla. Akumulatory są ładowne energią generowaną podczas hamowania pojazdu, silnik elektryczny jest wykorzystywany głównie do przyśpieszenia od zera do 15-20 km/h.  Dzięki zamówieniu Inowrocławia Polska dołączyła do ważnych, ?hybrydowych? rynków Volvo. Do tej pory jeden taki fabrycznie nowy pojazd zakupiła spółka PKM Świerklaniec (plus trzy używane egzemplarze 7700 Hybrid). Generalnie od momentu wprowadzenia hybryd na rynek w 2010 roku, Volvo Buses sprzedało ponad 2000 tego typu autobusów w około 20 krajach. Największym powodzeniem cieszą się one (a dokładniej hybrydowe podwozia Volvo) w Wielkiej Brytanii. Kolumbia, Szwecja, Niemcy, Brazylia oraz Szwajcaria to kolejne kraje, które zakupiły znaczną liczbę autobusów hybrydowych. Najwięcej sprzedanych modeli stanowią autobusy dwuosiowe, podczas gdy autobusy przegubowe to około 60 sprzedanych sztuk. Aktualnie miejska oferta Volvo obejmuje dwuosiowy model Volvo 7900 Hybrid, przegubowy Volvo 7900 Articulated Hybrid oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid.

Z kolei inowrocławskie Solarisy Urbino 12 electric mają posiadać elektryczny napęd o mocy 160 kW. Baterie o pojemności 201 kWh ładowane będą przy pomocy zewnętrznej ładowarki o mocy 20 kW podłączanej przy pomocy złącza plug-in. Pojazd przygotowany będzie także do późniejszej instalacji pantografu, czyli dachowego systemu ładowania. Oprócz standardowej pełnej niskiej podłodze, na całej długości Solarisów i funkcji przyklęku pozwalającej obniżyć wysokość wejścia o dodatkowe 70 mm, pojazd wyposażono w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej i monitoring. Oddzielna klimatyzacja obsługuje miejsce pracy kierowcy.

Elektryczne Urbino, podobnie zresztą jak hybrydowe Volvo, zostaną wyposażone w zupełnie nowe w Inowrocławiu rozwiązania jak: specjalne czujniki kontrolują bieżący poziom ciśnienia w oponach i ich temperaturę,  bezpośredni dostęp do bezprzewodowego Internetu poprzez Wi-Fi i gniazda USB pozwalające łatwo doładować telefon lub inne urządzenie mobilne.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Inowrocław
Volvo
Solaris
Hybryda
elektrobus
  • krakus77 – 11.08.2015

    Ale ładne te Volvo i malowanie też

  • Warszawiak – 11.08.2015

    10 sztuk Volvo, 2 Solarisy, i ok nie ma monopolu an Solarisy. Volvo niech startuje w Wawie, a nie ciągle taniocha drzwiowa od Rewaga w nudnych solarisach III generacji.

  • adas – 11.08.2015

    Super Inowrocław brawo ,ładne miasto i ładne autobusy ,dobre ,wysokiej jakości produkty,posłużą im wiele lat

  • POlak – 11.08.2015

    Tylko skąd prąd jak kryzys energetyczny w kraju przez upały nastal. hehe

  • geograf – 11.08.2015

    tak dla informacji Pana Autora - Inowrocław jest na Kujawach (kujawsko-pomorskie), nie w mazowieckiem..

  • ikqa – 11.08.2015

    Właśnie upały ale we wrzesniu juz nie bedzie

  • ikqa – 11.08.2015

    Inowrocław to trzecie miasto aglomeracji bydgosko toruńskiej

  • adik – 11.08.2015

    Brawo inowrocław dobry zakup

  • deres – 11.08.2015

    Jak to jest że małe miasta kupują dobrej klasy autobusy a duże kiepskie

  • adik – 11.08.2015

    Bo małe mają dofinsowania duże do zakupów

  • sebastian – 11.08.2015

    Mniejsze miasta dostają całkiem spore dofinansowanie na tabor w dodatku jak kupią dużą partie to wycofaja od razu sporo starego taboru a ten nowy posłuży na długo dlatego staraja sie kupwać lepsze autobusy ,duże miasta tego szczescia nie mają ,duza liczba taboru co chwila trzeba coś wymienic ,dotacje gorsze ,utrzymanie dreoższew wiec tabor gorszy

  • dario – 11.08.2015

    Dokładnie sąsiednia Bydgoszcz która musi wycofać stare volvo z lat 90 tych nie dostała żadnego dofinansowania i zakupił 27 sztuk urbino oczywiście w starej wersji a takze wybrali przewożnika który dodatkowo zapewni 14 kolejnych autobusów jeszcze gorszych i tandetnych Solbusów

  • Torunia – 11.08.2015

    Bydgoszcz i tak nie ma złej sytuacji taborowej Toruń ma jeszcze kilkadziesiąt jelczy 120m które nie mają niskiej podłogi ,nawet stare urbino dużo by uratowało a o volvo można jedynie pomażyc,teraz są upały ,brak klimatyzacji ,słaba wentylacja naprawde mizerny standard

  • dario – 11.08.2015

    Ale upały sa tylko przez krótki okres w roku,prędzej obawiam sie zimy czy nowe elektryczne autobusy w Inowrocławiu sobie poradza czy bedzie porażka jak w Krakowie gdzie wiekszośc elektryków na linii 154 zastąpiono dieslami

  • wwa – 11.08.2015

    Inowrocław jest na kujawach dofinansowanie tez kujawskie ale janosikowe jak najbardziej mazowieckie

  • Mazowieckie – 11.08.2015

    Warszawa płaci darmozjadom janosikowe i sama ma gorsze wozy. Do tego Bufetowa co chwile wymienia wozy nie wiadomo po co.. Zamiast kupić Volvo na długi zcas to biorą Solarisa na max 15 lat.

  • Warszawiak – 11.08.2015

    Bufetowa zawsze lubiła się pokazywać z blasku fleszy przy nowych autobusach.

  • farafiu – 11.08.2015

    Dobry zakup :) Od razu wyeliminują wysoką podłogę. Najlepszy wybór jaki mogli dokonać.

  • bobo – 12.08.2015

    Jakie RPO mazowieckie - przecież to nie jest Mazowsze.

  • m – 12.08.2015

    "Od razu wyeliminują wysoką podłogę."zostaną jeszcze solbusy B 9,5

  • Hobbysta – 12.08.2015

    Nareszcie autobusy Volvo został docenione jak i idea pojazdów niskoemisyjnych w Polsce. Oby sie dobrze sprawowały!

  • lennon2 – 13.08.2015

    Mam nadzieję, że Volvo poprawiło jakość. Jak nie to składam mieszkańcom Inowrocławia wyrazy współczucia. U mnie w Łodzi autobusy Volvo są najbardziej awaryjnymi pojazdami.

  • Hobbysta – 15.08.2015

    Akurat to w Łodzi nie jest winny producent jakim jest Volvo i ich jakość, tylko MPK które te pojazdy tak zapuściło. Pomyśl sam kupujesz jakiś samochód o który trzeba dbać. Nie dbasz o taki samochód, a efekten końcowyn jest stan pojazdu, który wpływa na jego awaryjność. Czy w takiej sytuacji powiesz że samochód jest niskiej jakość i to producent jest winny jego stanu, chyba nie bo to ty o niego dbasz i od ciebie zależy czy bedzie służył przez wiele, czy zaraz sie rozleci. Jeżeli chodzi o autobusy Volvo w Łodzi to są to obecnie jedne z najstarszych pojazdów w mieście, najstarsze są z 1998, a spora cześć z lat 2000-2003 wiec po tylu latach cieżkiej eksploatacji nie jest niczym dziwnym że sie popsuje. Tutaj sprawdza się powiedzenie "Jak się dba, tak sie ma". Zwróć uwage na Wrocław ponieważ to Volvo stanowią trzon taboru autobusowego w tym mieście i są w owiele lepszym stanie niż nasze, bo firma o nie dba. Podsumowując Volvo nie jest złym producentem, gdybyśmy o nie dbali nie siały by postrachu na ulicach.

  • pawcio – 19.11.2015

    Fajne te Volvo

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....