TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

InnoTrans 2018: Voith wchodzi do elektrycznej gry [FILM
InfoBus.pl - Opublikowano: 28.09.2018 11:00:51
InnoTrans 2018: Voith wchodzi w elektryczny napęd [FILM

Voith zaprezentował na wystawie w Berlinie nowy elektryczny system napędowy do autobusów i tym samym wkracza na rozwijający się rynek e-mobilności. Na początek z Solarisem.

We wrześniu 2018 r., podczas targów InnoTrans w Berlinie i IAA w Hanowerze, Voith przedstawił autobus demonstracyjny na bazie Solaris Urbino 12  pod hasłem "Drive New Ways". Zdaniem niemieckiego producenta najważniejsze zalety jego e-rozwiązana są następujące:

  1. innowacyjny niezawodny napęd

  2. niska waga i maksymalna wydajność

  3. inteligentny system zarządzania energią

Nie tylko Solaris

System napędowy Voitha został pierwotnie opracowany jako prototyp dla autobusu Solaris Urbino, jednak bez problemu może być zintegrowany z pojazdami innych producentów.

-"Osiągalny zakres zależy przede wszystkim od akumulatorów, które nabywamy od międzynarodowego renomowanego dostawcy" – wyjaśnia Jürgen Berger, kierownik projektu w Voith Turbo GmbH & Co. KG. - "Obecnie wykorzystujemy akumulatory litowo-żelazowo-fosforowe. Akumulatory te zapewniają najwyższy poziom niezawodności, jednak elektryczny system napędowy zaprojektowano tak, by mógł współpracować z dowolną technologią akumulatorową" – mówi Berger.

Jeden napęd

Dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 2250 Nm i mocy 260 kW, chłodzony cieczą silnik z magnesami trwałymi wraz z wysokowydajnym falownikiem i inteligentnym systemem zarządzania energią zapewnia doskonałe właściwości jezdne i nie wymaga osobnej przekładni. System może wydajnie pracować nawet w przypadku ciężkich autobusów przegubowych. Kompaktowy design napędu zapewnia nie tylko niską wagę, ale również niską emisję hałasu i niewielkie wymagania serwisowe.

Konsekwentnie wdrażana koncepcja lekkiego designu pozwala minimalizować nadwyżkę masy, co z kolei ma pozytywny wpływ na zużycie energii, a tym samym osiągalny zakres. Co więcej, rekuperacja energii hamowania pozytywnie wpływa na przebieg. Fakt, że wszystkie komponenty są chłodzone wodą zwiększa niezawodność i wydajność, jednocześnie zmniejszając emisję hałasu podczas pracy.

Zasięg elektrycznego, demonstracyjnego autobusu Solaris Urbino 12  z napędem Voith obecnie przekracza 200 km. A to odpowiada średniej dziennej pracy miejskiej linii autobusowej. W najbliższych latach zakres ten powinien wzrosnąć dzięki dalszemu rozwojowi technologii akumulatorowej.


Elektro rozwój

-"Nadszedł czas na elektromobilność, szczególnie w przypadku flot autobusowych na potrzeby transportu miejskiego" – mówi Cornelius Weitzmann, wiceprezes i CEO Mobility of Voith Turbo GmbH & Co. KG. -"Jako wieloletni partner przemysłu autobusowego mamy ogromne doświadczenie w zakresie różnych systemów napędowych używanych w autobusach. Dzięki nowemu systemowi napędowemu wykorzystujemy nasze doświadczenie, tworząc kolejny kamień milowy w historii naszej firmy".

Voith szacuje, że do 2030 roku napędy elektryczne uzyskają lepszą pozycję we flotach autobusowych operatorów transportu w porównaniu do innych rozwiązań napędowych. Oczekiwany jest również rozwój rynku elektromobilności autobusów na całym świecie. W związku z tym segment autobusów miejskich jest tylko pierwszym krokiem w kierunku miast wolnych od emisji, do którego wkrótce zaczną dołączać inne segmenty sektora transportu.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
Innotrans
elektrobus
Voith
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....