Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Przetarg na 30 elektrobusów w mieście Mercedesa bez ofert

infobus
05.08.2020 17:00
0 Komentarzy

Wydawać by się mogło,że przetarg na 30 elektrobusów jest łakomym kąskiem dla producentów autobusów,a w szczególności dla tych, którzy dostarczali już dla danego przewoźnikaautobusy.

Zaprzeczeniem tej tezy jest przypadek przewoźnika z Mannheim- Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, który szukał dostawcy 30 elektrobusów i nie otrzymałżadnej oferty. Ciekawostką jest to, że Mercedes-Benz z pewnością byłby milewidziany jako oferent z uwagi na fakt, iż w Mannheim rzadko można spotkaćautobus innej marki. To pokazuje, że cały czas możliwości produkcyjne e-busównie są jeszcze na wystarczającym, wysokim poziomie.

Sukcesy Mercedesa

Tymczasem Mercedes pochwalił się dostarczeniem egzemplarzanumer 55 555 miejskiego autobusu z odnoszącej sukcesy serii. Jubileuszowyautobus to całkowicie elektryczny lokalnie bezemisyjny eCitaro, który będziejeździł po szwedzkich drogach w spółce Bergkvarabuss AB, w portowym mieścieTrelleborg. Jest to drugie zamówienie na eCitaro złożone przez BergkvarabussAB.

Wszechstronne i ekskluzywne wyposażenie jubileuszowegoautobusu dla spółki Bergkvarabuss AB demonstruje zarówno wysoki poziomkomfortu, jak i indywidualizm autobusu eCitaro Mercedes-Benz. Pojazd mawyjątkowo elegancki wygląd dzięki przyciemnionym podwójnie przeszklonym szybombocznym i dodatkowym szybom bocznym nisko osadzonym między osiami. Dzwonekostrzegający przechodniów uświadamia im obecność tego cichego autobusuelektrycznego.

Pasażerowie wchodzą do eCitaro przez dwoje dużych drzwi,które są elektroniczne obsługiwanymi przesuwno-obrotowymi drzwiami zeskładanymi rampami dla pasażerów z ograniczeniami ruchowymi. W pełniklimatyzowane wnętrze wyposażone jest na bardzo wysokim poziomie i obejmujewygodne siedzenia InterStar Eco przeznaczone dla podróży międzymiastowych, oraznaturalne oświetlenie, gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych i poszycieboczne z filcu igłowanego. Pasażerowie niedosłyszący lub głusi korzystają zobecności procesora dźwięku.

Równie wzorcowy jest sprzęt dotyczący bezpieczeństwazainstalowany w jubileuszowym pojeździe, a obejmujący asystenta skrętuSideguard Assist, aktywnego asystenta hamowania Preventive Brake Assist ielektroniczny program stabilizacji ESP. Dzięki najwyższej klasy wyposażeniu zdwunastoma zestawami baterii i całkowitą pojemnością baterii wynoszącą 292 kWh,eCitaro nawet w klimacie skandynawskich zim osiąga zadowalające parametry wzakresie przebywanych odległości.

Komentarze