Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowości Impactu: Z myślą o wodorze i zasięgu ebusów [FILM]

infobus
25.09.2020 15:00
0 Komentarzy

n style=”font-weight: bold;”>Inżynierowie Impactu wykorzystali czas pandemii na opracowanie nowych baterii, które zadebiutują na europejskim i światowym ryku jeszcze tej jesieni.

Polski producent baterii przede wszystkim duże nadzieje wiąże z baterią NMC 523 o wysokiej gęstości energii, która jest dedykowana dla pojazdów transportu publicznego. Poprzez zastosowanie najnowszej generacji ogniw, Impact osiągnął zwiększenie gęstości energii o ponad 30%. Jest to kluczowy element przekładający się na zasięg. W efekcie otrzymają europejscy producenci autobusów otrzymają oręż, który pozwoli im konkurować z coraz silniejszą chińską konkurencją.

Nowe baterie przeszły już cykl standardowych testów i teraz czeka je oficjalny proces certyfikacji. Za moment zostaną włączone do komercyjnej oferty Impactu.

n style=”font-style: italic;”>-„Jesienią br. będziemy świętować dwie premiery naszych nowych systemów bateryjnych. Pierwsza z tych nowości to szybkoładowalna bateria do autobusów wodorowych, których coraz więcej pojawia się na europejskich drogach. Drugi premierowy produkt, którym wiążemy duże nadzieje i to na rynku światowym to nowa bateria w technologii NMC – o bardzo dużej gęstości, przekraczającej 200 Wh na kilogram. Tym sam NMC 532 może zapewnić elektrobusom zasięg 300 km, co wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych przewoźników, którzy chcą pojazdów elektrycznych, które na jednym nocnym ładowaniu są wstanie wykonać całą dzienną obsługę miejskich linii. Teraz jest to możliwe, a dodatkowo zaproponujemy ten nowy produkt w bardzo atrakcyjnej cenie, tak aby stworzyć na europejskim rynku konkurencję dla coraz silniejszych tutaj producentów z Chin – podkreśla Bartłomiej Kras, prezes Impact Clean Power Technology.

{https://vimeo.com/459862757}

Zmiana priorytetów

Jak można ostatnio zauważyć w przetargach, europejski użytkownicy autobusów elektrycznych stawiają coraz wyższe wymagania producentom elektrobusów. Wiąże się to m.in z przesunięciem akcentu z ceny na parametry w zakresie ekologii, jak i parametry eksploatacyjne, gdzie przede wszystkim liczy się większa liczba cykli ładowania, rzadsza obsługa serwisowa i wydłużona żywotność.

n style=”font-style: italic;”>-„Europejki e-rynek staje się coraz bardziej dojrzały, co nas bardzo cieszy. Autobusy wymagają zupełnie innych baterii niż samochody osobowe, a także biorąc pod uwagę czas obsługi pojazdów w komunikacji miejskie, zupełnie innego podejścia do ich żywotności. Impact jest firmą inżynierską specjalizującą się w transporcie publicznych, dlatego jesteśmy w stanie opracować od podstaw produkty, które spełnią oczekiwania operatorów i miast, a nasza najnowsza oferta jest najlepszym tego dowodem. Dzięki temu jesteśmy w grupie TOP3 dostawców baterii do europejskich elektrobusów i zamierzamy ta pozycję utrzymać w przyszłość – podkreśla Bartłomiej Kras.

Czas pandemii

Podobnie, jak większość firmy w branży, także polski Impact odczuł skutki globalnej pandemii. Firma zwolniła obroty na produkcji, ale jednocześnie wykorzystała ten czas , aby wzmocnić swój zespół inżynierski.

n style=”font-style: italic;”>-„To jest nasza inwestycja w przyszłość. Przy utrzymaniu mocy produkcyjnych zatrudniliśmy nowych inżynierów, aby opracować nowe produkty i móc opracować nowe technologie dla naszych klientów. Warto pamiętać, że ogniwa bateryjne cały czas ewoluują i praca w tej branży wiąże się z nieustannym rozwojem. Dlatego pandemii wykorzystaliśmy do inwestycji w nasz zespół, aby być gotowym na kolejną falę elektromobilnych zamówień.

Co ważne Impact zwiększa grono swoich odbiorów. Po Europie i Ameryce Północnej, baterie polskiej firmy znalazły zastosowanie w autobusach wodorowych, które zostały dostarczone dla Nowej Zelandii.

Komentarze