IMPACT poleca do elektrobusów baterie LTO [FILM]

infobus
30.11.2018 10:00
0 Komentarzy

Firma Impact dostarcza obecnie baterie do 11 producentówautobusów elektrycznych na całym świecie, w tym do dwóch krajowych producentów:Solarisa i Ursusa. O tym co teraz dzieje się na rynku bateryjnym rozmawialiśmyz Bartłomiejem Kras.

28 listopada, podczas konferencji prasowej w Pruszkowie, polskiproducent pochwalił się swoimi najnowszymi sukcesami. A jest ich całkiem sporo. AktualnieImpact Clean Power Technology (ICPT) jest wiodącym producentem systemówbateryjnych dla transportu publicznego. W tym roku firma dostarczy ponad 200 zestawówbateryjnych do 11 producentów na cały świecie, a głównymi odbiorcami bateriiImpactu są Solaris, Ursus i Temsa.

Co więcej,producent ma cały czas kontakt ze swoimi bateriami i dzięki systemowi zdalnegomonitorowania zbieramy dane z 240 autobusów elektrycznych, które jeżdżących wmiastach całej Europy. Przejechały one do tej pory 7 mln km, co z kolei przekłada się na ponad 7TB danych.

-„Oprócz przebiegu analizujemy wiele innych, kluczowychparametrów eksploatacyjnych dostarczanych przez nas systemów bateryjnych. Dane są pobierane iaktualizowane co jedną sekundę. Nasze rozwiązanie tworzy kompletny systemzarządzania flotą pojazdów elektrycznych i jej serwisem, które pracuje non-stopprzez cały rok – podkreśla Bartłomiej Kras z Impactu. -„Nasze produktysprzedajemy w Polsce, a także StanachZjednoczonych, Niemczech, Hiszpanii, Turcji i we Włoszech. Dzięki ciągłyminwestycjom w badania i rozwój stworzyliśmy rozwiązania, które pozwoliły namzbudować międzynarodowe portfolio stałych klientów. Dzięki temu nasze obroty wciągu ostatnich trzech lat zwiększyły się dziesięciokrotnie i w 2017 r.przekroczyły 36 mln zł., a w 2018 r. przekroczą 90 mln zł” – podkreśla Bartłomiej Kras. 

Z myślą o przyszłości

Firma tworzy bateryjne zestawy przy wykorzystaniunajnowszych technologii produkcji, jak np. spawania laserowego. W Pruszkowie, wsiedzibie firmy mogliśmy zwiedzić prototypownię, w której cały czas pracuje sięnad nowymi projektami – m.in. nad TrolBaSi (Trolejbus nowej generacji), COALA (ogniwapaliwowe z elektrolitem polimerowym) czy E-bus (modułowy system bateryjnydla komunikacji miejskiej).

ICPT myśli także dalszym życiu swoich baterii i tutaj mapomysł w postaci magazynów energii. Na razie, przynajmniej w Polsce, ten rynekciągle jest na etapie ząbkowania jednak na pewno będzie się dynamicznierozwijał. W skali makro, rozwiązania tego typu, które powstają np. w StanachZjednoczonych, zmienią z czasem cały rynek energetyczny, a napewno przyczynią się do jego decentralizacji. Jest nimi zainteresowana takżebranża telekomunikacyjna, a w charakterze magazynów energii przyszłościznakomicie sprawdzą się baterie wycofane z użytku w transporcie publicznym.

O szczegółach oferty Impactu, a także o zaletach baterii LTO wautobusach i trolejbusach oraz o pomyśle na wymienne baterie w pojazdach – opowiedział nam Bartłomiej Kras. Zapraszamy na film:

{https://www.youtube.com/watch?v=6rsnyz7MRGI}

Komentarze