Impact okrążył ziemię… na bateriach

infobus
26.06.2019 12:00
0 Komentarzy

Ponad 20 milionów kilometrów przejechały po całej Europie autobusy wyposażone w baterie zaprojektowane i wyprodukowane przez Impact Cleasn Power Technology. To tak, jakby na bateriach producenta z Pruszkowa równik został okrążony prawie… 500 razy.

Dzięki systemowi zdalnego monitorowania pojazdów, Impact zbiera dane z ok. 300 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. ICPT S.A. jest dzisiaj jedną z najszybciej rosnących polskich spółek inwestujących w zieloną energię. Dzięki projektowaniu przyszłości i inwestycjom w badania naukowe zwiększyliśmy obroty dziesięciokrotnie w ciągu ostatnich trzech lat.

Litowo-jonowe systemy bateryjne UVES Standard i UVES Compact projektowane przez ICPT S.A., a następnie wykorzystywane w pojazdach komunikacji miejskiej są budowane w oparciu o ogniwa NMC i LTO. Te pierwsze charakteryzują się długą żywotnością oraz niższą ceną w porównaniu do innych baterii tego typu. Wymagają stosunkowo długiego czasu ładowania, który jednak zapewnia duży zasięg i możliwość całodziennej eksploatacji pojazdu. Trwające kilka godzin ładowanie odbywa się zwykle w zajezdni w godzinach nocnych. Z kolei moduły pracujące na chemii LTO mogą być ładowane szybko i często np. w trakcie krótkich postojów na pętlach. Ładowanie trwa wtedy od 8 – 15 minut. Pojazdy ładowane w ten sposób mogą praktycznie być wykorzystywane 24 godziny przez 7 dni w tygodniu. Baterie LTO są mniejsze i lżejsze. W ostatnim czasie to właśnie one cieszą się większą popularnością.

Zarówno pakiety bateryjne NMC i LTO posiadają certyfikat R100.02. Zostały przetestowane i dopuszczone do użytku na podstawie testów wytrzymałości i bezpieczeństwa. Badania przeprowadzono w specjalistycznym laboratorium IDIADA w Hiszpanii. Jest to obecnie warunek konieczny do stosowania tych baterii w aplikacjach szczególnie wrażliwych i krytycznych dla zachowania bezpieczeństwa pasażerów w pojazdach transportu publicznego. Obecnie trwają prace nad modułami LFP. Baterie te charakteryzują się dużą odpornością na rozładowanie przy niepełnych cyklach ładowania.

Oficjalny debiut baterii Impact w technologii LFP jest planowany podczas odbywających się w październiku w Brukseli największych targów branżowych Busworld Europe 2019. W naszej ofercie posiadamy również baterie dla producentów robotów przemysłowych, maszyn górniczych, a także magazyny energii dla energetyki i telekomunikacji. Projektowane przez nas systemy bateryjne zyskują uznanie największych polskich i światowych marek, takich jak Solaris Bus & Coach, JBT, Kiepe Electric GmbH, Temsa. Popyt na nasze systemy dawno już przekroczył granice Europy. Baterie litowo-jonowe schodzące z naszych linii produkcyjnych umacniają swoją renomę w USA. Oprócz Stanów Zjednoczonych Impact posiada swoje autoryzowane przedstawicielstwa również w Niemczech, w Turcji i we Włoszech.

Komentarze