Firma Impact Clean Power Technology S.A. zamknęła rok 2018 rekordowym wynikiem sprzedaży na poziomie 96 mln zł i ponad 200 zestawów bateryjnych dla jedenastu producentów na całym świecie. Oznacza to dziesięciokrotny wzrost w ciągu ostatnich trzech lat i ugruntowanie pozycji jednego z wiodących dostawców systemów bateryjnych w Europie.
-"Tegoroczne wyniki nie są dla nas niespodzianką. Są efektem kilkunastoletnich doświadczeń w branży elektromobilności. Dzięki nim wypracowaliśmy technologię, która pozwala nam ciągle być kilka kroków przed konkurencją jak np. w przypadku baterii LTO ultraszybkiego ładowania – mówi Bartłomiej Kras, wiceprezes zarządu ICPT S.A.
Podstawowym biznesem ICPT S.A. jest produkcja systemów bateryjnych do pojazdów elektrycznych wykorzystywanych w transporcie publicznym. Firma projektuje i produkuje również baterie dla maszyn górniczych, pojazdów budowlanych, robotów przemysłowych oraz magazyny energii dla telekomunikacji czy energetyki. W tym roku pierwsze rozwiązanie tego typu sprzedała do Afryki Południowej. Powoli ruszają także przetargi krajowe.
Solaris, Ursus i Temsa
W mijającym roku decydującą rolę odegrała sprzedaż dla producentów autobusów miejskich i pojazdów dostawczych. Głównymi odbiorcami baterii Impactu są: Solaris, Ursus i turecka Temsa, a w Stanach Zjednoczonych producent elektrycznych shuttle busów. Firma rozwija także współpracę z potentatami na rynku niemieckim .
Coraz więcej systemów zamawianych przez tych producentów, to baterie z rodziny UVES LTO, które można ładować bardzo dużą mocą – nawet do 600 kW. Oznacza to kolejny przełom w czasie ładowania baterii. Dzięki zastosowaniu produkowanych przez Impact baterii LTO, ich czas ładowania wynosi od kilku do kilkunastu minut. Na przykład duży autobus miejski Solaris Urbino Electric 18 m LTO zasilany z takiej baterii, jest ładowany w ciągu 8 -10 minut. Ładowanie odbywa się za pomocą unoszonego pantografu. Baterie LTO Impactu mają kolejną zaletę. Mogą działać w bardzo szerokim zakresie temperatur i bardzo dobrze pracują nawet do – 30⁰C.
8 milionów kilometrów
Dzięki własnemu systemowi BMS pozwalającemu na zdalne zarządzanie i monitorowanie pojazdów wyposażonych w baterie Impactu, firma zbiera dane z ponad 240 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całej Europy. Przejechały one do tej pory prawie 8 mln km. Oprócz przebiegu ICPT S.A. analizuje wiele innych, kluczowych parametrów eksploatacyjnych dostarczanych systemów bateryjnych. Dane są pobierane i aktualizowane co jedną sekundę, a rozwiązanie tworzy kompletny system zarządzania flotą pojazdów elektrycznych i jej serwisem. Pracuje 24×7 przez cały rok.
-"W przyszłym roku firma będzie w stanie wyprodukować systemy bateryjne dla kolejnych kilkuset pojazdów – mówi Bartłomiej Kras. – Realizujemy pierwsze prace związane z rozbudową naszych powierzchni przemysłowych. Nowe linie produkcyjne ruszają w pierwszych tygodniach 2019 r. W związku z tym ICPT S.A. planuje w przyszłym roku dalszy wzrost dochodów i utrzymanie pozycji lidera na rynku polskim i miejsca w pierwszej trójce największych dostawców systemów bateryjnych w Europie."
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.