Impact: 200 autobusowych baterii w jeden rok

infobus
03.01.2019 08:00
0 Komentarzy

Firma Impact Clean Power Technology S.A. zamknęła rok 2018 rekordowymwynikiem sprzedaży na poziomie 96 mln zł i ponad 200 zestawów bateryjnych dlajedenastu producentów na całym świecie.Oznacza to dziesięciokrotny wzrost w ciągu ostatnich trzech lat i ugruntowaniepozycji jednego z wiodących dostawców systemów bateryjnych w Europie.

-„Tegoroczne wyniki nie są dla nas niespodzianką. Są efektemkilkunastoletnich doświadczeń w branży elektromobilności. Dzięki nimwypracowaliśmy technologię, która pozwala nam ciągle być kilka kroków przedkonkurencją jak np. w przypadku baterii LTO ultraszybkiego ładowania – mówiBartłomiej Kras, wiceprezes zarządu ICPT S.A.

Podstawowym biznesem ICPT S.A. jest produkcja systemówbateryjnych do pojazdów elektrycznych wykorzystywanych w transporciepublicznym. Firma projektuje i produkuje również baterie dla maszyn górniczych,pojazdów budowlanych, robotów przemysłowych oraz magazyny energii dlatelekomunikacji czy energetyki. W tym roku pierwsze rozwiązanie tego typusprzedała do Afryki Południowej. Powoli ruszają także przetargi krajowe.

Solaris, Ursus i Temsa

W mijającym roku decydującą rolę odegrała sprzedaż dlaproducentów autobusów miejskich i pojazdów dostawczych. Głównymi odbiorcamibaterii Impactu są: Solaris, Ursus i turecka Temsa, a w Stanach Zjednoczonychproducent elektrycznych shuttle busów. Firma rozwija także współpracę zpotentatami na rynku niemieckim .

Coraz więcej systemów zamawianych przez tychproducentów, to baterie z rodziny UVES LTO, które można ładować bardzo dużąmocą – nawet do 600 kW. Oznacza to kolejny przełom w czasie ładowania baterii.Dzięki zastosowaniu produkowanych przez Impact baterii LTO, ich czas ładowaniawynosi od kilku do kilkunastu minut. Na przykład duży autobus miejski SolarisUrbino Electric 18 m LTO zasilany z takiej baterii, jest ładowany w ciągu 8 -10minut. Ładowanie odbywa się za pomocą unoszonego pantografu. Baterie LTOImpactu mają kolejną zaletę. Mogą działaćw bardzo szerokim zakresie temperatur i bardzo dobrze pracują nawet do –30⁰C.

8 milionów kilometrów

Dzięki własnemu systemowi BMS pozwalającemu na zdalnezarządzanie i monitorowanie pojazdów wyposażonych w baterie Impactu, firmazbiera dane z ponad 240 autobusów elektrycznych, jeżdżących w miastach całejEuropy. Przejechały one do tej pory prawie 8 mln km. Oprócz przebiegu ICPT S.A.analizuje wiele innych, kluczowych parametrów eksploatacyjnych dostarczanychsystemów bateryjnych. Dane są pobierane i aktualizowane co jedną sekundę, arozwiązanie tworzy kompletny system zarządzania flotą pojazdów elektrycznych ijej serwisem. Pracuje 24×7 przez całyrok.

-„W przyszłym roku firma będzie w stanie wyprodukowaćsystemy bateryjne dla kolejnych kilkuset pojazdów – mówi Bartłomiej Kras. –Realizujemy pierwsze prace związane z rozbudową naszych powierzchniprzemysłowych. Nowe linie produkcyjne ruszają w pierwszych tygodniach 2019 r. Wzwiązku z tym ICPT S.A. planuje w przyszłym roku dalszy wzrost dochodów iutrzymanie pozycji lidera na rynku polskim i miejsca w pierwszej trójcenajwiększych dostawców systemów bateryjnych w Europie.”

Komentarze