TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ile wart jest rynek komunikacji miejskiej w Polsce?
InfoBus.pl - Opublikowano: 12.10.2018 09:00:42
Ile wart jest rynek komunikacji miejskiej w Polsce?

Zdaniem Mobilisu miejska komunikacja jest warta ok. 10 mld zł i stanowi jeden z głównych wydatków w miejskich budżetach. To nie wszystko. W najbliższych latach miasta będą nadal w nią inwestować.

Wyzwania stojące w najbliższych latach przed polskimi miastami w zakresie komunikacji to:

  • tańsze bilety;

  • większy zasięg i częstotliwość połączeń,

  • wzrost liczby pojazdów niskoemisyjnych - zgodnie z wymogami ustawy o elektromobilności

  • powszechny dostęp do sieci Wi-Fi i ładowarek USB.

– Musimy myśleć o rosnących oczekiwaniach pasażerów, by zachęcać ich do korzystania z komunikacji zbiorowej – uważa prezes zarządu Mobilis, Dariusz Załuska.

Polska w Europie

W szerszej perspektywie - nie tylko miejskiej - polski rynek przewozów pasażerskich opiera się obecnie nadal w dużej części na transporcie drogowym.

-"Polska jest znaczącym rynkiem w przewozach autobusowych w Europie. Mamy ponad 113 tysięcy tego typu pojazdów, co plasuje nas na drugim miejscu w Europie pod względem użytkowania autobusów, busów i trolejbusów – wylicza prezes Mobilis. – Liczba autobusów komunikacji miejskiej przekroczyła w Polsce 12 tysięcy pojazdów, zaś liczba pasażerów komunikacji miejskiej – łącznie z tramwajami – wynosi 3,8 miliarda."

To w przeliczeniu na konkretne pieniądze jest warte ok. 10 mld.

– A to oznacza, że średni koszt, jaki jest wydawany z budżetów miast wynosi ok. 775 zł na mieszkańca rocznie – zaznaczył prezes Mobilis.

Elektromobilna przyszłość

Jak tłumaczył Dariusz Załuska, zgodnie z Ustawą o elektromobilności i paliwach alternatywnych, gminy i powiaty, których liczba mieszkańców przekracza 50 tys. mają obowiązek stosowania taboru zeroemisyjnego. Co ważne, do początku 2021 r. wymagany udział autobusów zeroemisyjnych ma wynieść co najmniej 5 proc. W 2023 r. ma to być już 10 proc., zaś w 2028 co najmniej 30. –

-"Dlatego w najbliższych latach większość polskich miast będzie musiała zainwestować w nowoczesne pojazdy – ocenił prezes Mobilis.

Jego zdaniem można zatem spodziewać się, że poprzez rosnące wydatki na zakup pojazdów zeroemisyjnych, miasta będą zmuszone szukać oszczędności. Z pomocą mogą przyjść prywatni przewoźnicy, którzy często oferują usługi na wyższym poziomie i za mniejsze pieniądze w porównaniu ze spółkami miejskimi.

– Miasta powinny zachęcać pasażerów do korzystania z komunikacji zbiorowej. Ale żeby ich zachęcić do pozostawienia samochodu, trzeba też spełnić ich rosnące oczekiwania, takie jak m.in. dobrze rozbudowana sieć połączeń, punktualność, niska cena biletów lub przejazdy darmowe, czystość pojazdów czy wysoka kultura kierowców – przekonuje Dariusz Załuska.

Odejście od monopolistycznego modelu na rzecz konkurencji może zdecydowanie pomóc w wygospodarowaniu środków, w szczególności, że dla pasażera nie jest ważne czy wozi go spółka komunalna, czy prywatny przewoźnik, jeśli standardy są takie same. Dziś wciąż ponad 80 proc. wozokilometrów jest realizowanych przez spółki komunalne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
rynek
linie
Mobilis
  • Sebastian Pioro – 12.10.2018

    Szkoda tylko, że Mobilis nie dba o swoich kierowców. Sam powiedział że szukać trzeba oszczędności - czyli w Mobilis oszczędności szuka się na kierowcach niestety. Może prezes Mobilis wyjaśni dlaczego w Mobilis zarabia się o 1/3 mniej niz w spółkach komunalnych - jako przykład podam np Warszawę... Już na samym starcie różnica jest bardzo duża... Za nominał godzin w MZA jest to minimum 3600 na rękę, a w Mobilis jest to kwota sporo poniżej 3000 złotych... Ale to właśnie są oszczędności prywatnych przewoźników...

  • Dawid Beniamin – 14.10.2018

    10mld??? Chyba dużo dużo więcej!!!!

  • Jarek Ibuprom – 14.10.2018

    Czyli Ryneczek 😞

  • Rafał Grzegorz Wołk-Sturlis – 15.10.2018

    nie doszacowane dane sporo brakuje

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....