TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

IGKM chce wyjaśnień ws. podwyżki CNG
IGKM - Opublikowano: 12.02.2015 10:03:36 6 komentarzy
IGKM chce wyjaśnień ws. podwyżki CNG

Prezentujemy stanowisko IGKM w sprawie drastycznie rażącej podwyżki cen sprężonego gazu ziemnego (CNG), jako paliwa do autobusów komunikacji miejskiej, wprowadzonej decyzją PGNiGE SA od dnia 7 stycznia 2015 roku. Oto treść listu Izby: 

-?Izba Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, jako organizacja samorządu gospodarczego, zrzeszająca i reprezentująca interesy gospodarcze zarówno operatorów, organizatorów komunikacji miejskiej jak i przedsiębiorców z otoczenia zbiorowego transportu lokalnego (w tym producentów autobusów miejskich), zwraca się z uprzejmą prośbą o podjęcie pilnych, skutecznych działań, które zapobiegną nadużywaniu przez spółkę Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo swojej dominującej, monopolistycznej pozycji na rynku gazu ziemnego i narzucaniu, w sposób bezpośredni lub pośredni, nieuczciwych praktyk poprzez ustalanie nadmiernie wygórowanych cen na gaz CNG (art. 9 pkt 2 ustawy z 16 lutego 2007 roku o ochronie konkurencji i konsumentów).  Powyższe wystąpienie uzasadnia, pozyskana ze strony internetowej PGNiG SA jednostronna informacja, że cena sprężonego gazu ziemnego CNG dla odbiorców realizujących transport publiczny, od dnia 7 stycznia 2015 roku, znacznie wzrasta, mimo ciągle spadającej ceny oleju napędowego i benzyny. W 2010 roku PGNiG SA zapewniła jednego z operatorów prowadzącego komunikację miejską autobusami o napędzie sprężonym gazem ziemnym (pismo z 16 lipca 2010r.), że cena CNG zawarta w Cenniku ustalana jest na podstawie parytetu średniej z ostatnich pełnych 4 tygodni notowań hurtowej ceny netto oleju napędowego wskazując, że parytet ten wynosić będzie każdorazowo 55%. Z wyliczeń dotyczących ww. ostatniej podwyżki wynika, że parytet ten wynosi obecnie ok. 80%.

Tak więc jedną nieprzemyślaną decyzją PGNiG spowodowało, że prowadzenie komunikacji miejskiej w wielu miastach Polski (m.in. w Mielcu, Rzeszowie, Słupsku, Tarnowie, Gdyni, Tychach) z użyciem proekologicznego i jak dotąd tańszego napędu, stało się nieopłacalne.   Pragniemy przypomnieć, że ideą, która przyświecała wprowadzeniu w komunikacji miejskiej autobusów napędzanych CNG było to, że pojazdy spalinowe, postrzegany był jako główny emitent zanieczyszczeń w aglomeracjach miejskich, rozpoczęto zatem stosować sprężony gaz ziemny, który jako paliwo silnikowe, spełnia wszelkie obowiązujące normy czystosci, w tym także normy emisji zanieczyszczeń przewidziane przez Unię Europejską oraz normy dla poziomu hałasu (stosując gaz ziemny poziom hałasu pojazdu zmniejsza się od 2 do 4 dB). CNG posiada niepodważalne zalety ekologiczne, a jego stosowanie jak dotychczas, było ekonomicznie opłacalne (w porównaniu z olejem napędowym).  Na stronie internetowej spółki PGNiG podano także (jak na ironię), że komunikacja miejska stanowi wzorcowy przykład segmentu branży motoryzacyjnej o bardzo dużym negatywnym oddziaływaniu na środowisko naturalne, co można zmienić poprzez wprowadzenie autobusów napędzanych CNG, a ponadto dzięki stosowaniu CNG koszt zakupu paliwa obniża się o 60 - 70%. W wielu krajach wykorzystuje się w komunikacji miejskiej autobusy, dla których paliwem jest sprężony gaz ziemny (np. Niemcy, Francja, Szwecja, Hiszpania, Portugalia i Finlandia).  Organizatorzy oraz operatorzy komunikacji miejskiej w Polsce od początku lat 2000 zaczęli doceniać zalety ekologiczne jak i ekonomiczne tego rodzaju paliwa kupując i eksploatując autobusy, w których paliwem jest sprężony gaz ziemny.  Niemalże wszyscy producenci autobusów komunikacji miejskiej dostosowali swoją ofertę do tych potrzeb, produkując pojazdy napędzane sprężonym gazem ziemnym. W Polsce są to m.in. firmy: Solaris, Autosan,Volvo, MAN, Mercedes. Poprzez monopolistyczne działania spółki PGNiG wszystkie wyżej wymienione podmioty stracą motywację do prowadzenia nieopłacalnych usług przewozowych jak i produkcji pojazdów, które nie znajdą nabywcy. Działając w imieniu reprezentowanych przez nas podmiotów z branży, domagamy się natychmistowego wycofania się PGNiG S.A z wyżej opisanej bezzasadnej, zaskakującej podwyżki ceny sprężonego gazu ziemnego, wprowadzonej od 7 stycznia br. i ustalanie cen tego paliwa (jak dotychczas) na podstawie parytetu średniej z ostatnich pełnych 4 tygodni notowań hurtowej ceny netto oleju napędowego wynoszącego 55% (zgodnie z cyt. pismem z 16 lipca 2010r.).?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
IGKM
CNG
protest
akcyza
  • xyz – 12.02.2015

    Nie ma żadnej podłości, jakiej nie zrobi demokratyczny rząd, gdy zabraknie mu pieniędzy.

  • Q – 13.02.2015

    "Tak więc jedną nieprzemyślaną decyzją PGNiG spowodowało..." - to prywatna firma nałożyła podatek na paliwo???

  • Obiektywny – 14.02.2015

    Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Wpływy z tytułu "wszelkich" podatków do budżetu od pojazdów zasilanych CNG nie są na takim poziomie jakim to poziomem wpływów może poszczycić się ON. stąd takie działania zmierzające do ukrócenia tego "haniebnego" procederu w postaci "okradania" budżetu Państwa. Naiwni są również Ci wszyscy którzy liczą, że zaoszczędzą w związku z użytkowaniem i eksploatacją autobusów elektrycznych !!!!! Nie Nie ...to też zostanie ukrócone. Zostanie wprowadzony podatek od doładowywania autobusów elektrycznych. Nastąpi to z chwilą kiedy liczba jeżdżących po Polskich drogach elektrobusów "nieco" wzrośnie. Tak więc płonne są nadzieje tych wszystkich, "dywersantów" którzy chcieliby uszczuplić wpływy do budżetu państwa...

  • Leo – 16.02.2015

    Walczcie o swoje, bo tu inaczej nie da się biznesów prowadzić...

  • Michał – 16.02.2015

    Obiektywny ma rację. Niestety, smutna to jest prawda. :(

  • Wq... – 16.02.2015

    Tak - smutna to prawda. Fiskalizm państwa jest nieskończony. Aż dziw bierze, że jeszcze nie zabrali się za rynek LPG i pozwalają na takie okradanie budżetu. W LPG jesteśmy chyba 2-gim rynkiem w Europie i 3-cim na swiecie ...czy jakoś tak Eech....

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....